„Pirmas pasimatymas” su ambicingais Muzikinio teatro naujokais

2021 m. vasario 14-ąją 18 valandą Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras publiką kviečia į virtualų koncertą „Pirmas pasimatymas“. Jaunų ir ambicingų solistų, neseniai pradėjusių dirbti Muzikiniame teatre, atliekama programa panardins į pirmojo pasimatymo kvaitulį ir primins jaunatvišką skubėjimą mylėti.

 Solistė Viktorija Bakan publikai dovanos Undinės ariją iš A. Dvoržak operos „Undinė”, Vilius Trakys – Porgio dainelę iš G. Geršvino operos „Porgis ir Besė”, solistė Gabrielė Kuzmickaitė – meilės dainų karaliene tituluojamą Habanerą iš G. Bizet operos „Karmen”, solistas Evgenii Milovanov – E. de Curtis „Non ti scordar di me”. Smuikininkė Regina Sarkisova atliks J.Massenet „Meditaciją”.

Išsiilgtai publikai bus skirti ir gražiausi solistų duetai: G. Kuzmickaitė ir E. Milovanov atliks Hanos ir Danilo duetą iš F. Leharo operetės „Linksmoji našlė”, V.Bakan ir  V.Trakys – Cerlinos ir Don Žuano duetą iš W. A. Mozarto operos „Don Žuanas”, G. Kuzmickaitė ir V. Bakan – Barkarolę iš J. Offenbacho operos „Hofmano pasakos”. 

Filmuos lyg kiną

„Šiame koncerte dalyvauja Muzikinio teatro, tačiau ne scenos, naujokai: kai kuriems tai bus pirmas pasirodymas mūsų teatre. Tai nauji Muzikinio teatro darbuotojai – smuikininkė Regina Sarkisova iš Baltarusijos ir didelę patirtį turintis koncertmeisteris-pianistas Christopher Cooley iš Amerikos. Nuo sausio mėnesio prie Muzikinio teatro atlikėjų komandos prisijungė choro artistas, tenoras Evgenii Milovanov iš Kaliningrado ir solistai: bosas Vilius Trakys, sopranas Viktorija Bakan bei mecosopranas Gabrielė Kuzmickaitė. V. Bakan kūrybinėje biografijoje – Šveicarijos, Austrijos, Rusijos ir kitų šalių didieji operos teatrai bei festivaliai. G. Kuzmickaitė Klaipėdos žiūrovams pažįstama iš spektaklių „Kelionė į Tilžę”, „Don Žuanas””, – sako koncerto režisierė Karina Novikova, prie Muzikinio teatro kolektyvo prisijungusi šį sezoną.

Režisierė tikisi iš savo patirčių Europos operos teatruose čia, Klaipėdoje, su naujais kolegomis sukurti nepamirštamą koncertą. K. Novikova sako, kad karantino apribojimo, neleidusio publikai koncerto pristatyti salėje, negalima vertinti vien neigiamai. „Koncertas nebus filmuojamas statiškai, viena kamera. Filmuodami labai stengsimės bei publikai pateiksime kuo aukštesnio lygio vaizdo medžiagą įvairiais rakursais. Vos ne pagal kino taisykles! Laukiu jūsų „Pirmame pasimatyme” sekmadienį!” –  kviečia K. Novikova.

Europoje įgytas patirtis pritaiko Klaipėdoje

Karina Novikova. Christiano Rocco nuotr.
Christiano Rocco nuotr.

K. Novikova 2011 m. baigė Klaipėdos universitetą, studijavo režisūrą ir klasikinį vokalą. 2011 m. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre režisavo operą „Didonė ir Enėjas”. 2016 m. žinias tobulino Nacionalinėje operos studijoje Londone, asistavo ir stažavosi pas garsiausius operos režisierius Ciuriche, Londone, Amsterdame ir Berlyne.  

Režisavo ir prodiusavo A. Strindbergo pjesės „Miss Julie” pastatymą Londone, E. Ionesco pjesės „Karalius miršta“ pastatymą Klaipėdoje, režisavo M. Lane pjesę „Planas – meilės istorija” Lesteryje, Anglijoje,  J. Sebastiani operą „Pastorello Musicale” Valdovų rūmuose Vilniuje. 2017 m. dirbo režisieriaus asistente Knighton Opera, Opera Holland Park Anglijoje bei Olandijos nacionalinėje operoje. 2018 m. įkūrė tarptautinę jaunųjų menininkų rezidenciją „Operos akseleratorius”, ten parengė programas „Mocartas leidžiasi į žemę” ir „Opera in Jazz”.

Nuo 2020 m. dirba Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro režisieriaus asistente. Vienas paskutinių darbų – režisavo „LOL” (Linksmasis orkestro laivas) orkestro programą.

Ir išduota, ir viliojanti

Gabrielė Kuzmickaitė. Asmeninio albumo nuotr.
Asmeninio albumo nuotr.

Gabrielė Kuzmickaitė Klaipėdos publiką sužavėjo Wolfgango A. Mozarto operos „Don Žuanas” premjeroje atlikdama mylimojo išduotos Donos Elvyros partiją, o Eduardo Balsio operoje „Kelionė į Tilžę” tapo jokių ribų nepaisančia viliokle Buše. 

Solistė aktyviai koncertuoja ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje: Latvijoje, Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje, Portugalijoje. 2018 m. Kenneth More teatre, Londone, Didžiojoje Britanijoje, atliko Marcelinos vaidmenį W.A. Mozarto operoje ,,Figaro vedybos” (dirigentas J. Wallnig, režisierius M. Woodwood). 2019 m. išvykoje su Kauno valstybiniu muzikiniu teatru PromFest festivalyje, Estijoje, atliko Duniašos vaidmenį N. Rimskij-Korsakov operoje ,,Caro sužadėtinė” (dirigentas J. Janulevičius, režisierius T. Kask). 

G. Kuzmickaitė dalyvauja tarptautiniuose muzikos festivaliuose ir konkursuose. 2018 m. pelnė didžiuosius prizus trečiajame tarptautiniame festivalyje-konkurse ,,Mykolo Kleopo Oginskio kūrybos perlai” ir šeštajame tarptautiniame vokalinės-chorinės muzikos festivalyje „Pearls of Art”. Taip pat G. Kuzmickaitė yra apdovanota trimis Lietuvos Respublikos prezidentės Dalios Grybauskaitės padėkos raštais ,,Už laimėjimus tarptautiniuose konkursuose”.

Stulbinama karjera tęsiama Klaipėdoje

Viktorija Bakan. Asmeninio albumo nuotr.
Asmeninio albumo nuotr.

Viktorija Bakan studijavo Vilniuje, Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof. Reginos Maciūtės ir prof. Virgilijaus Noreikos dainavimo klasėse. Baigė dainavimo bei muzikos pedagogikos bakalauro ir magistrantūros studijas. 2003 m. laimėjo II premiją Zenono Paulausko jaunųjų dainininkų konkurse, o 2006 m. – I vietą Vincės Jonuškaitės-Zaunienės dainininkių konkurse. 2007–2009 m. stažavosi LNOBT operos studijoje, vadovaujamoje prof. V. Noreikos ir prof. Vytauto Viržonio. 

Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre sukūrė Rožės (R. Portman „Mažasis princas“), Ksenijos (M. Mussorgsky „Borisas Godunovas”), Adinos (G. Donizetti „Meilės eliksyras”), Džildos (G. Verdi „Rigoletas”) vaidmenis. 2007 m. Estijos Tartu Vanemuine teatre debiutavo Džildos vaidmeniu (G. Verdi „Rigoletas”), o po metų Latvijos nacionalinėje operoje – Violetos Valeri (G. Verdi „Traviata”). 

2010–2012 m. dainininkė stažavosi Ciuricho operos teatro tarptautinėje operos studijoje. Ciuricho operos teatre atliko: Paminos (W. A. Mozart „Užburtoji fleita”), Barbarinos (W. A. Mozart „Figaro vedybos”),  Gėlių merginos (R.Wagner „Parsifalis), Poloviečių mergaitės (A. Borodino „Kunigaikštis Igoris”), Norinos (G. Donizetti „Don Paskualė”), Titanijos (B. Britten „Vasarvidžio nakties sapnas”) vaidmenis. 2014–2016 m. Viktorija Bakan dainavo Vienos teatro jaunųjų solistų ansamblyje, kuriame sėkmingai debiutavo Tatjanos (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas”), grafienės Armelindos (F. L. Gassmann „Gli uccellatori”) vaidmenimis. 2015 m. debiutavo Milano Litta teatre Romildos (G.F.Händel „Kserksas”) vaidmeniu. 2016 m. Sicilijos Massimo operos teatre sukūrė Jano vaidmenį (L. Janaček „Jenufa”), o Belgijos Antverpeno Vlaamse operos teatre – princesės Volkovos vaidmenį (N. Rimskio-Korsakovo „Sadko”). 2018 m. sėkmingai debiutavo grafienės Armelindos vaidmeniu Vokietijos Kiolno operoje. Taip pat sulaukė didelio pasisekimo kasmetiniame G. F. Händelio festivalyje (Vokietijoje) atlikusi Ermionės partiją iš G. F. Händelio operos „Orestas”.

Evgenii Milovanov. Asmeninio albumo nuotr.
Asmeninio albumo nuotr.

Ne tik dainuoja, bet ir kuria muziką 

Evgenii Milovanov 1997–1999 m. liaudies orkestro dirigento specialybės mokėsi Kaliningrado kultūros koledže, vėliau Kaliningrado srities S. V. Rachmaninovo muzikos koledže įgijo chorinio dirigavimo specialybę. Tuo pat metu dirbo choro artistu Kaliningrado filharmonijos kapeloje. 2001–2017 m. dainavo Baltijos flotilės vyrų ansamblyje. Su šiuo kolektyvu gastroliavo visoje Europoje. 2008–2009 m. Kaliningrado radijuje vedė savo muzikinę laidą. 2017–2019 m. dirbo solistu (tenoru) Kaliningrado filharmonijos folkloriniame ansamblyje, tuo pačiu metu jame dar grojo gitara ir balalaika. Nuo 2021 m. dirba Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre choro artistu. Tik atvykęs, dar iki antrosios karantino bangos, spėjo dalyvauti šokio spektaklio premjeroje „Faustas” (pagal W. J. Goethe) atlikdamas solinę tenoro partiją W. A. Mozarto „Requiem”. Yra sukūręs instrumentinės, elektroninės ir vokalinės muzikos kūrinių, rašo muziką kompiuteriniams žaidimams bei kino filmams, taip pat kuria ir atlieka elektroninę muziką. 

Darbštusis optimistas

Vilius Trakys. KVMT archyvo nuotr.
KVMT archyvo nuotr.

Solistas Vilius Trakys kelią į didžiąją sceną skinasi savo žemaitišku užsispyrimu, darbštumu ir optimizmu. 2015 m. jis baigė muzikos pedagogikos bei klasikinio dainavimo studijų programas Klaipėdos universitete, 2019 m. įgijo magistro kvalifikacinį laipsnį Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakultete. Tais pačiais metais laimėjo pirmąją vietą XX Elžbietos Kardelienės dainininkų konkurse.

Nuo 2015 m. dirba Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choro artistu, o nuo 2021 m. – solistu. Svarbiausi vaidmenys Muzikiniame teatre: Ponas (E. Balsio „Kelionė į Tilžę”), Krivis (G. Kuprevičiaus ,,Prūsai”), Bertranas (P. Čaikovkio ,,Jolanta”), Don Basilio (Dž.Rossini „Sevilijos kirpėjas”), Komandoras (W. A. Mozarto „Don Žuanas”), Kareivis (G. Puccini „Bohema”), Vyras I (R. Leoncavallo „Pajacai”), Uberto (G. B. Pergolesi  „Tarnaitė ponia”), Vyras I (Z. Liepinš opera-melodrama „Paryžiaus katedra), Perčikas (J.Bock miuzikle „Smuikininkas ant stogo”), dainuoja teatralizuotame E. Balsio dainų koncerte „Aš – senas jūrininkas”. 

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro informacija

Parašykite komentarą