„Orfėjas pragare” virto „Orfėju karantine”
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro operetės „Orfėjas pragare” premjeriniai spektakliai, planuoti rodyti 2020 m. balandžio 17 ir 18 d., atidedami rudeniui: juos žiūrovai pamatys rugsėjo 18, 19 bei spalio 9 dienomis. Jacques’o Offenbacho„Orfėjas pragare”, išpopuliarinęs kankaną, laikinai tampa „Orfėju karantine”, tačiau tai – ne kliūtis ruoštis premjerai! Senovės graikų mitų pagrindu sukurtame operetės „Orfėjas pragare” librete nesunku įžvelgti sąsajų su mūsų šalies bei laikmečio aktualijomis. Viskas taip susimaišo, kad dievai nuo Olimpo kalno priversti nusileisti į žemę… Režisierė Rūta Bunikytė dar metų pradžioje žadėjo, kad herojai patys keis šios operetės siužetą. Bet kad netikėtumai prasidės jau repetuojant?.. Nesitikėjome. Garsi komanda Meninę operetės koncepciją kuria jauna statytojų komanda: režisierė Rūta Bunikytė, kostiumų dailininkė ir scenografė Renata Valčik bei choreografė Inga Briazkalovaitė. Vaidmenis operetėje ruošia savi ir kviestiniai solistai: Euridike taps Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė ir Ilona Pliavgo, Orfėju – Rapolas Baranauskas ir Kęstutis Nevulis, Aristėju – Tadas Jakas ir Deivis Norvilas, Publikos nuomone – Aurelija Dovydaitienė ir Dalia Kužmarskytė, Jupiteris – Mindaugas Rojus, Venera – Vitalija Trinkė, Diana – Oksana Auškalnytė, Minerva – Dina Mataitienė, Amūru – Rosana Štemanetian ir Rasa Ulteravičiūtė, Stiksu – Šarūnas Juškevičius ir Virginijus Pupšys, Junona – Reda Jucevičienė, Merkurijumi – Gytis Šimelionis ir Arūnas Ramelis. Karantinuoti namų rutinoje Režisierė R. Bunikytė apgailestauja, kad šią savaitę turėjusį vykti priešpremjerinį šurmulį pakeitė namų rutina, kuri buvo sunkiai pakeliama net operetės herojams. „Pirmas impulsas – geriau. Pagalvojimo ir minčių susikratymo – nereikia. Operetė buvo jau beveik pastatyta, gyvo susitikimo pritrūkome tik paskutinio spektaklio veiksmo sustygavimui. Mums reikia gyvos bendrystės. Esame etape, kai operetės skaitymai jau praėję… Masiniai šokiai liko sustatyti popieriuje: bet norint juos išbandyti, reikia scenos. Kostiumams siūti reikia medžiagų ir siuvėjų… Repetuoti galime nebent atlikėjų nusilenkimus scenoje”, – juokauja režisierė. „Sunku apibūdinti operetės choreografiją – ji neturi vienos aiškios stilistikos ir kuriama vadovaujantis vidiniu pojūčiu. O pojūtis grindžiamas praktine patirtimi, teorija ir eksperimentais. Dirbdamos kartu su režisiere R. Bunikyte, kaskart išsikeliame sau naujų iššūkių. „Orfėjo pragare” pastatymas bus labai spalvingas choreografine prasme: nuo velniukų iki dievybių, nuo menueto iki kankano… Ši operetė – ironiška, net satyriška situacijų komedija. Daugiau detalių nesinori atskleisti, tad visiems, per karantiną pasiilgusiems gaivaus humoro, siūlysime ją pamatyti”, – sako choreografė Inga Briazkalovaitė. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro informacija |