Nuodėmingoji „Čikaga“ praūžė Klaipėdos „Švyturio“ arenoje
Pagaliau Klaipėdos „Švyturio“ arenoje sužibėjo ilgai lauktas ir neužmirštas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatytas miuziklas „Čikaga“, prieš tai paskutinį kartą rodytas prieš ketverius metus. Žiūrovų pageidavimu miuziklas buvo atnaujintas, patobulintas, ir gruodžio 15 d. Klaipėdoje išvydo dienos šviesą. Dar galėjote jį pamatyti gruodžio 17 d. Šiaulių arenoje ir gruodžio 20 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje. Šįkart Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasitelkė visą savo komandą – miuzikle šoko baleto trupės artistai, dainavo choras bei grojo simfoninis orkestras. Vienas iš pagrindinių vaidmenų – Roksės Hart – atiteko Kauno valstybinio muzikinio teatro solistei Viktorijai Zeilikovičiūtei, spindėjusiai charizma, tačiau nė vienam artistui netrūko pasitikėjimo savimi – jiems puikiai pavyko balsu išreikšti emociją ir vien sakydami savo tekstą galėjo suvaidinti visą spektaklį, lyg tai būtų radijo teatras. Ypač išraiškingas pasirodė Roko Spalinsko, vaidinusio Bilio Flyno personažą, sodrus balso tembras, o Kristinai Jatautei-Stanevičienei, atrodo, matronos „mamos“ Morton vaidmuo buvo tverte sutvertas – jos balsas nuostabiai derėjo prie velnių priėdusios kalėjimo prižiūrėtojos amplua. „Čikaga“ – visai ne naujiena šou verslo pasaulyje, kadangi pirmą kartą miuziklas buvo pastatytas 1975 m. Brodvėjuje, o pjesė parašyta dar 1926 m. amerikiečių dramaturgės ir scenaristės Morinos Dalas Votkins, kurį laiką dirbusios reportere „Chicago Tribune“. Tačiau šįkart veikėjai prabyla lietuviškai. Veiksmas vyksta sausojo įstatymo laikais (1919–1933) Čikagoje ir sukasi apie dvi karštakošes žudikes Roksi Hart bei Velmą Keli (vaidina Beata Ignatavičiūtė). Roksi impulsyviai nudobia savo meilužį Fredą Keislį (vaidina Aurelijus Liškauskas) ir tiesiai šviesiai prisipažįsta komisarui, kad vyrą nužudė iš keršto. Puolusi į neviltį, kad bus pakarta, moteris pasisamdo brangų sensacingų bylų advokatą Bilį Flyną, kuris padaro ją žvaigžde. Tačiau taip jau sutampa, kad ir savo vyrą nužudžiusi Velma nori būti garsenybe, o atsiradusi naujoji persona stoja jai skersai kelio. Tarp dviejų žudikių įsiplieskia konkurencija. Tai komedinio žanro miuziklas, taigi jeigu ir išliesite ašarą, tikrai ne iš širdgėlos. Pasirodyme žaižaruoja daug dramos, emocijų, seksualios, agresyvios, aistringos energijos. Šou dominuoja moterys, kurios pasiduoda impulsams ir žudydamos savo vyrus tam tikra prasme emancipuojasi – nesileidžia stumdomos bei renkasi gyventi tokį gyvenimą, kokį pačios pasirenka, t. y. siekia tapti garsios bet kokia kaina. Miuzikle šaipomasi iš tuštybių mugės, o kriminaliniai įvykiai – tai tik priedanga vaidinti nekaltumo prezumpcijos farsą. Vieniems tai būdas užsidirbti, kitiems – tapti vodevilio žvaigždėmis. Iš dalies „Čikaga“ kažkuo primena muzikinį filmą „Svynis Todas“, tik su moteriškąja žudiko versija, kadangi pagrindinė veikėjų varomoji jėga yra kerštas, o žudoma į kairę ir į dešinę be jokios sąžinės graužaties. Vis dėlto publikos prielankumą pelnė visai ne žudikės, o gerietis Roksi vyras Eimosas Hartas (vaidina Tadas Jakas), kurį ji be gailesčio maustė, tačiau vargšas vis tiek prisiekinėjo žmonai amžiną meilę ir… taip ir liko niekieno nepastebėtas „ponas celofanas“. Verta pabrėžti ir choreografinius artistų gebėjimus – Beata Ignatavičiūtė parodė puikių šokio judesių ir pasigėrėtinai valdė kvėpavimą šokdama ir dainuodama. Visa baleto artistų trupė gražiai įsikomponavo su choru ir sukūrė reikiamą atmosferą, o simfoninis orkestras su dirigentu Vladimiru Konstantinovu priešakyje palaikė linksmą miuziklo nuotaiką. Scenografija, kurta Renatos Valčik, užpildė sceną taip, lyg tai būtų paties Brodvėjaus pasirodymas, ir už tai R. Valčik gavo Auksinį scenos kryžių, kasmet dovanojamą teatralams už geriausią metų darbą. Miuziklą režisavo ne vieną spektaklį Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre pastačiusi ir tarptautiniuose projektuose dirbusi režisierė Rūta Bunikytė, pastatymui padėjo vadovauti patyręs vokalo pedagogas, kompozitorius ir aranžuotojas iš Jungtinės Karalystės Darekas Barnesas. Summa summarum miuziklas savo aistringa prigimtimi praskaidrina žieminį lietuvišką liūdesį ir suteikia pramogą, taigi „Čikagos“ kūrėjų tikslas buvo įvykdytas. |