Festivalis „TheATRIUM 2019″. Tarptautinės programos gidas

Klaipėdos dramos teatre (KDT) netrukus prasidės trečiasis tarptautinis teatro festivalis „TheATRIUM”: gegužės 21–26 d. vyks Lietuvos teatro vitrina (15 spektaklių), o birželio 2–16 d. – tradicine tampanti tarptautinė programa. Jos metu Klaipėdos žiūrovai pamatys 10 svečių pasirodymų iš įvairių šalių: nuo šiek tiek pažįstamo Lenkijos teatro atstovų iki paslaptingo Pietų Korėjos trupės spektaklio. Visi spektakliai bus verčiami į lietuvių ir anglų kalbas, o festivalį atidarys ir uždarys koncertai.

Tarptautinės programos gidas

ALICE PHOEBE LOU koncertas. Festivalio atidarymas

Alice_Phoebe_LOU

Organizatorių archyvo nuotr.

Birželio 2 d., sekmadienis, 17.00 val. KDT Didžioji salė

Alice Phoebe Lou – drąsi mergina ir netipiška muzikos kūrėja. Gimė 1993 m. Pietų Afrikoje, 2010 m. iškeliavo į Europą, ėmė dalyvauti ugnies šokių trupės pasirodymuose, vėliau Berlyne ėmė groti gatvėse, metro stotyse ir parkuose. 2015 m. pirmąkart koncertavo Amerikoje festivalyje SXSW, tapo nuolatine šio festivalio dalyve. 2016 m. išleido pirmąjį albumą „Orbit”. Už jį nominuota geriausių moterų vokalisčių kategorijoje Vokietijos muzikos kritikų apdovanojimuose. Alice iki šiol nemeta gatvės atlikėjos karjeros – jai patinka jaustis laisvai. 2017 m. jos daina „She” („Ji”), sukurta filmui „Bomba: Hedės Lammar istorija”, nominuota „Oskarui” geriausios originalios dainos kategorijoje. 2018 m. pašėlusioji Alice koncertavo Europoje, JAV, Pietų Afrikoje, Japonijoje, Kanadoje. Šiemet kovą Alice Phoebe Lou išleido albumą „Paper Castles” („Popierinės pilys”), o birželio 2 d. koncertu atidarys festivalį „TheATRIUM”.

Atėnų teatro trupės „Blitz Theatre Group” spektaklis LATE NIGHT

LATE_NIGHT_1

Organizatorių archyvo nuotr.

Birželio 5 d., trečiadienis, 18.30 val., KDT Didžioji salė

Režisieriai ir idėjos autoriai – „Blitz theatre group” nariai, choreografas – Yannis Nikolaidis.

Scenoje – pasaulio pabaiga pagal graikus: „Blitz Theatre Group” šoka mirties valsą virš Europos griuvėsių. Valsas kupinas melancholijos ir subtilaus humoro. Kodėl gi, viskam aplink griūvant, nepašokus? Kodėl belaukiant, kol viskas pasibaigs, maloniau nepraleisti laiko?

Apokaliptiniame pasaulyje – trys moterys ir trys vyrai. Jiems teliko kadaise puošnūs buvę drabužiai ir prisiminimai. Jie pasakoja fragmentus iš praeities ir šoka vieną valsą po kito.

„Plexus Polaire” spektaklis PELENAI (Prancūzija, Norvegija)

Pelenai_Kristin_Aafloy_Opdan1

Kristin Aafloy Opdan nuotr.

Birželio 7 d., penktadienis, 18.30 val., KDT mažoji salė

Režisierė ir pjesės autorė – Yngvild Aspeli.

„Pelenai” – dviejų istorijų mozaika. Veiksmas vyksta maždaug prieš 26 metus mažame kaimelyje Norvegijos pietuose. Pasakojama istorija apie jaunuolį, kuris padeginėja namus, ir rašytoją, kuris apsistoja tuose namuose po kelių dešimtmečių bei atranda įkvėpimą kurti. Dvi iškankintos asmenybės, tragiški žmonės, atsidavę savo demonų valiai, kuriuos praryja slaptos jų sielų liepsnos. Istoriją pasakoja aktoriai su lėlėmis – tai lėlių spektaklis, ne tik pasakojimas, bet ir nuostabus, daug pasaulio festivalių nustebinęs reginys, skirtas suaugusiems.

Janek Turkowski spektaklis MARGARETĖ (Lenkija)

Pierre Borasci nuotr.

Birželio 8 d., šeštadienis, 15.00, 17.30, 20.00 val., birželio 9 d., sekmadienis, 15.00, 17.30 val. Klaipėdos Žalioji vaistinė (Tiltų g. 6)

Pasakojimo autorius, režisierius ir atlikėjas Janek Turkowski.

Spektaklio sumanytojas ir atlikėjas pasakoja, kaip pagautas smalsumo įsigijo 64 filmo juostų rinkinį, priklausiusį nepažįstamam žmogui, gyvenusiam su Rytų Vokietija besiribojančiame regione. Autoriaus susižavėjimas estetiniais seno filmo kadrų aspektais ir sentimentalia kelione atgal į komunizmo laikus paskatino jį atsiversti ir iš naujo panaudoti šią originalią medžiagą.

Filmo juostos tapo apmąstymu apie tai, kaip mes išsaugome prisiminimus, ir paskatino tyrinėti jose užfiksuotų žmonių gyvenimus. Pasirodo, tikroji juostoje nufilmuota Margaretė susijusi ir su Klaipėda.

„Frans Brood Productions” spektaklis KIRINA (Belgija, Burkina Fasas)

KIRINA_1

Organizatorių archyvo nuotr.

Birželio 10 d., pirmadienis, 18.30 val., KDT Didžioji salė

Režisierius ir choreografas Serge Aimé Coulibaly, kompozitorė Rokia Traoré.

Pasitelkęs savo afrikietišką kilmę ir apmąstymus apie šiuolaikinį pasaulį, choreografas ir režisierius S. A. Coulibaly sukūrė pasakojimą apie šiuolaikinę globalizuoto pasaulio kasdienybę. „Kirina” nėra Vakarų Afrikos istorijos įvykio perpasakojimas. Tikrasis epas, kaip daugelis kitų epų ir tikri šių dienų įvykiai, pasitarnavo kaip įkvėpimas spektaklio kūrimo metu. „Kirina” – tai ne Afrikos artistų pasirodymas, pasakojantis apie Afriką, o pasaulio piliečių pasakojimas – choreografas kuria drauge su artistiškais komandos nariais, (ne)turinčiais afrikietiškų šaknų, kuriuos įkvėpė globalėjanti šių dienų tikrovė. Veikiamas šių įkvėpimo šaltinių, Coulibaly sukūrė spektaklį apie judančius žmones, įvykius, nuspalvinančius ir kreipiančius žmonių judėjimą, jų įtaką visuomenei.

„Kirina” – pritrenkiantis spektaklis, kuriame susilieja prakaitu žliaugiantis, ritualinis ir jaudinantis šokis. Tai – impulsyvi muzika ir užburiantis pasakojimas” („The New York Times”).

„Haddangse Theatre” spektaklis ANUOMET (Pietų Korėja)

ANUOMET

Eklee nuotr.

Birželio 12 d., trečiadienis, 18.30 val., KDT Didžioji salė

Režisierius ir scenografas Si-joong Yoon, pjesės autorius – Dan-bee Uh.

Pjesės motyvas – iš tiesų 1931 m. Busane įvykusi žmogžudystė – kelia klausimą apie žmogiškų geidulių ir godumo galią. Pasak spaudos, „šis spektaklis – tikras detektyvinis romanas”, jo išraiškos forma primena nebyliojo kino techniką, tų laikų populiariosios kultūros stilistiką. Pjesės poveikį stiprina ryški aktorių vaidyba. Spektaklyje susilieja teatras ir kino raiškos formos, ketvirtojo dešimtmečio vaidybos bruožai. Žiūrovai tarsi detektyvai šio spektaklio metu gali pasinerti į tiesos ieškojimą ir paslapties atskleidimą.

Tai pjesė, kurioje balansuojama ant ribos tarp „obuolio” ir „obuolio atvaizdo”.

„Spitfire Company” spektaklis ANTIWORDS (Čekija)

ANTIWORDS

Organizatorių archyvo nuotr.

Birželio 13 d., ketvirtadienis, 18.30 val., KDT Mažoji salė

Režisierius Petr Boháč, pjesės autoriai Petr Boháč, Miřenka Čechová.

Spektaklis įkvėptas Čekijos prezidento, rašytojo Václavo Havelo kūrybos, o ypač jo pjesės „Audiencija” ir jos legendinio „samizdato” garso įrašo (1978), kuriame Vaneko vaidmenį įskaitė pats Václavas Havelas.

Kas atsitinka, kai aludaris ir persekiojamas politikas, kitas paties Václavo Havelo „aš”, susitinka scenoje? Dvi aktorės, tikro čekiško alaus dėžė, didžiulės kaukės ir absurdo humoras. Spektaklis pelnė didžiulį pasisekimą Berlyne, Prahoje, Milane, Florencijoje, Vašingtone, Niujorke, Londone, Pekine, Osle, Seule, Edinburge.

„Tai totalus teatras.” (Total Theatre Mag)

„TR Warszawa” spektaklis KITI ŽMONĖS (Lenkija)

KITI_ZMONES_foto_MARCIN_OLIVA_SOTO

Marcin Oliva Soto nuotr.

Birželio 14 d., penktadienis, 18.30 val., KDT Didžioji salė

Režisierius, inscenizacijos autorius ir scenografas – Grzegorz Jarzyna, pagal Dorotos Masłowskos romaną.

Spektaklio „Kiti žmonės” scenarijus paremtas hiphopo poema, kurią sukūrė viena svarbiausių lenkų jaunosios kartos rašytojų D. Masłowska, išgarsėjusi bestseleriais „Lenkų ir rusų karas po baltai raudona vėliava”, „Karalienės povas”, drama „Mums viskas gerai”. Pagrindinis šios miesto antibaladės veikėjas gyvena Varšuvoje, smogu persigėrusiame metropolyje, kur karaliauja narkotikai ir pigus vynas. Mieste, masinančiame karjeristus ir nevykėlius, menininkus ir įmonių darbuotojus, studentus ir prekybininkus, žadančius netikrą laimę. Spektaklyje kalbama apie vėlyvąjį kapitalizmą ir jo sukeltas problemas: ekonominę ir socialinę nelygybę, jaunosios kartos nusivylimą, kerojantį nacionalizmą. Tai istorija apie apmirusią, susiskaldžiusią bendruomenę, kur kunkuliuoja prietarai ir vidinė neapykanta.

Ar galima peržengti klasių ribas, ištrūkti iš informacijos burbulo ir suprasti Kitus – kitaip mąstančius, besilaikančius kitų vertybių, kalbančius kita kalba, turinčius kitokį skonį? Ar, be prieigos prie interneto, kažkas mus dar sieja?

„Metai po metų jis vis mažiau ir mažiau supranta Varšuvą. Kadaise tai buvo jo miestas, šiandien tai visai kitas miestas su kitais žmonėmis, kuriuos jam sunkiai sekasi pamilti.”

Kūrybinių teatro dirbtuvių aktoriams su vadovais iš „Chorea Theatre” (Lenkija) pasirodymas

Dirbtuves_foto_Tomasz_Kowalski_1

Tomasz Kowalski nuotr.

Birželio 15 d., šeštadienis, 18.30 val., KDT Mažoji salė

Teatro „Chorea” organizuojamų dirbtuvių vedėjai moko aktorius žadinti savyje organiškumą lavinant judesį, kūną, balsą, muzikalumą, ritmo pojūtį; darniai dirbti grupėje ir perteikti visa tai artistiškame pasirodyme. Dirbtuvėse dalyvaujančių aktorių ir jų vadovų pasirodymas – reta proga žiūrovams pažvelgti į aktorių meistriškumo „virtuvę” ir pasijusti jos dalimi.

Teatro dirbtuves pernai vedė profesionalai: „Chorea” įkūrėjas, režisierius Tomaszas Rodowiczius, kompozitorius, muzikantas ir vokalistas Tomaszas Krzyżanowskis, aktorė ir dainininkė, izraelietiškos kovos krav maga ir scenos judesio instruktorė ElinaToneva. Dirbtuvės sulaukė didelio aktorių iš visos Lietuvos susidomėjimo.

DHAFERO YOUSSEFO ir grupės koncertas (Prancūzija). Festivalio uždarymas

Dhafer_Youssef_foto_Arno_Lam

Arno Lam nuotr.

Birželio 16 d., sekmadienis, 17 val., KDT Didžioji salė

Vokalistas, muzikantas, kompozitorius, ūdu (Artimųjų Rytų styginiu) skambinantis Dhaferas Youssefas gros drauge su muzikantais Eivind Aarset, Raffaele Casarano, Stephane Edouard. Jis gimė Tunise, Tebulbos mieste. Nuo 1990 m. dirba ir kuria Vienoje, koncertuoja visame pasaulyje, garsiausiuose džiazo ir Worldmusic festivaliuose. Dhafero kūrybos ištakos glūdi tradicinėje sufijų muzikoje, bet dėl atvirumo įvairioms muzikinėms kultūroms jo kūryboje galima atrasti platų worldmusic su džiazo elementais spektrą.

Dhafero Youssefo muzikoje susipina muzikinių stilių įvairovė – džiazas, vokalinės improvizacijos, sufijų dainavimas, meditaciniai motyvai. Jo koncertuose groja įvairiausių žanrų muzikantai iš viso pasaulio. Toks spalvingas muzikantų iš viso pasaulio sambūris ir neįtikėtinas Dhaffero Youssefo balsas kuria stebuklingą Rytų ir Vakarų kultūrų, arabiškos poetikos bei misticizmo ir europinės džiazo improvizacijos samplaiką.

Į vakarinius spektaklius žiūrovai įleidžiami nuo 14 m.

Festivalio bilietus platina Tiketa, renginio naujienos – festivalio „Facebook” paskyroje.

Klaipėdos dramos teatro informacija

Parašykite komentarą