Festivalį „TheATRIUM” atidarys duetas „Musica Nuda”
Antrąjį tarptautinį Klaipėdos teatro festivalį „TheATRIUM” pradės ir užbaigs koncertai – tai jau tampa festivalio tradicija. Šiemet festivalį atidarys pasaulinę šlovę pelnęs italų duetas „Musica Nuda”. Pavadinimas „Musica Nuda” (išvertus iš italų „nuoga muzika”) puikiai žinomas visiems pasaulio audiofilams, kurie yra šį tą girdėję apie legendinės muzikos įrašų firmos ženklą „Blue Note” – „Musica Nuda” su jais bendradarbiauja nuo 2008 m. Pirmąjį albumą įrašė 2003 m., ir nuo tos dienos prasidėjo jų gigantiškas pasaulinis turas, nesibaigiantis iki šiol. Jie groja prestižiškiausiose pasaulio salėse (tarp jų ir Paryžiaus Olimpijos salė, San Karlo teatras Neapolyje), prestižiniuose festivaliuose (Pinos Bausch šokio festivalis Vupertalyje), o jų koncertų geografija tokia plati, kad visko neišvardinsi: Italija, Prancūzija, Vokietija, Austrija, Ispanija, Šveicarija, Olandija, Tunisas, JAV, Kinija, Ekvadoras, Izraelis… Per metus „Musica Nuda” surengia 150 koncertų – populiarumo jiems galėtų pavydėti ir madingos popgrupės. Nuo įsikūrimo įrašyti šeši albumai, apie „Musica Nuda” rašo įtakingiausi pasaulio muzikos leidiniai. Sunku patikėti, bet „Musica Nuda” atsirado per klaidą. Per dieviškąjį atsitiktinumą. 2003 m. sausį vokalistė Petra Magoni su bičiuliu gitaristu turėjo koncertuoti viename iš nedidelių Toskanos klubų. Bičiulis staiga susirgo, ir Magoni teko pasirinkti: arba atšaukti koncertą, arba skubiai susirasti kažką vietoje susirgusio gitaristo. Klube sėdinėjo Feruccio Spinetti – tuo metu grupės „Piccola Orchestra Avion Travel”, laukiančios savo eilės groti, bosistas. Petra pasiūlė pagroti kartu, ir nuo pirmų koncerto akimirkų klausytojams tapo aišku, kad tarp šitų dviejų žmonių yra kažkoks neįtikėtinas muzikinis ryšys: jie vienas kitą „gaudė”, žaidė ir mėgavosi vienas kitu, iš anksto nujautė, papildė ir suprato viską iš pusės natos. Kur jų sėkmės paslaptis? Paprastai žiūrint, „Musica Nuda” nedaro nieko ypatingo. Dar daugiau: jie visiškai kaip daugelis pasaulio grupių, grojančių publikai gerai žinomus muzikinius standartus. Truputis džiazo, truputis klasikos, šiek tiek roko elementų, žiupsnelis post-panko. Nuo Rosinio iki Madonos. Daugybė groja panašius dalykus vos ne kiekviename pasaulio klube. Balsas ir kontrabosas? Gal kiek neįprasta, bet muzikos istorikai čia nesunkiai atpažins seną itališką tradiciją – canto con accompagnamento di basso continuo. Dainavimas, akompanuojant bosui. Jokių ypatingų naujovių, bet užtenka „Musica Nuda” išgirsti, o dar geriau – pamatyti, kad bet kuris skeptikas nusišypsotų ir sušuktų „bravissimo”. Bene trumpiausią ir tiksliausią recenziją „Musica Nuda” parašė Jullien Delli Fiori, garsus prancūzų džiazo kritikas, estetas ir gurmanas: „Musica Nuda”: 1+1=3″. Taip, kai groja „Musica Nuda”, scenoje šalia šių dviejų skirtingų ir tobulai vienas kitą papildančių muzikantų akivaizdžiai atsiranda kažkas trečias. Galbūt tas trečiasis ir yra tiesiog nuoga, tikra muzika. Be jokių papildomų vaizdo efektų, kordebaleto ir moderniausių lazerinių technologijų. „Musica Nuda” visiems gerai žinomą kūrinį tiesiog atveria iš naujo – ne dekonstruodami, bet rekonstruodami, lengvai ir paprastai, dažnai su švelniu humoru. Kažkodėl pašėlusiai įdomu visa tai matyti ir girdėti – kaip tie du žmonės bendrauja scenoje, improvizuodami seka vienas kitą, prisiveja, pasigauna ir pratęsia, kaip mėgaujasi tuo, ką groja, ir vienas kitu. Kaip jie būna kartu scenoje – staiga pasirodo, kad tai ir yra senoji, mūsų pamiršta muzikos esmė ir prasmė. Ne tobulas kūrinio atlikimas muzikoje svarbiausia, o tas buvimo, grojimo kartu džiaugsmas. Būtent jo klausytis, tapti to džiaugsmo dalimi yra visų įdomiausia. „Musica Nuda” reiškia „nuoga muzika”. Nuogume visada yra šis tas tikro”, – sako grupės vokalistė Petra Magoni. „Musica Nuda” niekada iš anksto nežino, ką gros koncerte. „Mums visų pirma reikia pajusti publiką – publika yra koncerto dalis, tokia pati, kaip ir žmonės scenoje. Ir nuo jos priklauso, koks tas koncertas bus.” Vienintelis dalykas, kuris nutiks – publika pamatys, išgirs ir pajus šį tą nepakartojamo. Pamatys, kaip „Musica Nuda” išrengia muziką iki nuogumo, iki pirmykštės jos būsenos – kai žmonės scenoje ne tiek groja, kiek bendrauja. Kaip kalbasi vienas su kitu savo instrumentais, ir tokiu būdu atsiveria vienas kitam ir visiems klausantiesiems. Atsiveria iki tiek, kad vienas kitą įsimyli iki ausų. Tad ruoškitės pasimatymui, per kurį įsimylėsite. „Musica Nuda” atidarys festivalį „TheATRIUM” birželio 2 d. 18.30 val. Klaipėdos dramos teatro Didžiojoje salėje. Bilietus platina „Tiketa”. Daugiau apie festivalį – ČIA. Festivalio „TheATRIUM” informacija |