„Pilies hakatonas”: inovatyvios idėjos Klaipėdos piliavietei
Inovacijų ir kultūros dermė taps pagrindiniu renginio „Pilies hakatonas” akcentu. Lapkričio 4–5 dienomis Klaipėdos „Kultūros fabrike” (Bangų g. 5A, Klaipėda) susibūrę inovatyvių technologijų kūrėjai ieškos būdų uostamiesčio piliavietę paversti kultūriniu ir turistiniu miesto centru. Piliavietė – neišnaudotas uostamiesčio potencialas Klaipėdos piliavietė yra istorinė miesto širdis, tačiau vis nesibaigiantys rekonstrukcijos darbai ir neaiški galutinė atstatymo projekto perspektyva neleidžia istorinei vietai tapti svarbiu miesto traukos centru. Pilies bastione jau veikia interaktyvus archeologijos muziejus, rytinėje piliavietės kurtinoje įrengtas didžiausias Klaipėdoje konferencijų centras. Vis dėlto daugiausiai dėmesio pastaruoju metu piliavietė sulaukė nebent dėl nelegalaus gatvės piešinio ant vienos iš fasadinių sienų. Klaipėdos miesto savivaldybės investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas pripažįsta, kad kol piliavietės ateitis vis dar sprendžiama valdininkų kabinetuose, moderniosios technologijos gali prisidėti prie istorinio ansamblio populiarumo ir patrauklumo vystymo. „Piliavietės projekto plėtra yra tam tikroje svarstymų ir tikrinimo pauzėje. Prieš pradėdami atkurti pačios pilies tūrius nenorime pasiduoti inercijai ir bandome dar kartą suvokti atkuriamų erdvių funkcinę paskirtį, atrasti naujų idėjų. Galbūt kultūrinių poreikių susiejimas su verslo galimybėmis taps raktu į miesto inovacijas. Galų gale, kol nėra tikrosios pilies, atkurkime ją bent savo vaizduotėje ar vaizduotės išraiškoje –virtualioje erdvėje”, – sako R. Zulcas. Problemos sprendiniai – „Pilies hakatone” Kūrybiškai spręsti šią miesto problemą imasi Klaipėdos ekonominės plėtros agentūra ir kūrybinio inkubatoriaus „Kultūros fabrikas” (KUFA) bendruomenė, kartu organizuodamos išskirtinį renginį „Pilies hakatonas”. Hakatonas, dažnai šifruojamas kaip programišių („hakerių”) maratonas, Klaipėdoje įgaus platesnę prasmę: kurti inovacijas miestui kviečiami ne tik IT specialistai, bet ir dizaineriai, tekstų rašytojai, verslo idėjų vystytojai, turizmo ir marketingo ekspertai bei kiti inovacijų kūrėjai. 36 valandas truksiančio renginio tikslas – sukurti naujomis technologijomis grįstus, lankytojus įtraukiančius projektus Klaipėdos miestui, piliai ir pilies muziejui. Didžiausias dėmesys hakatono kūrybinių dirbtuvių metu bus skiriamas turizmo ir edukacijos sričių projektams. Tikimasi, kad hakatone inovacijų kūrėjai pristatys potencialius mobiliųjų aplikacijų, virtualios ar papildytos realybės, multimedijos projektus, žaidimus, galinčius padidinti istorinio paveldo patrauklumą įvairaus amžiaus Klaipėdos gyventojams ir svečiams. KUFA rezidentai – vieni iš idėjų generatorių „Kultūros fabriko” vadovė Raimonda Laužikienė džiaugiasi, kad hakatone idėjų piliavietei ieškos ir per trejus veiklos metus suformuota KUFA bendruomenė. „Spartėjanti skaitmeninių medijų raiška muziejų komunikacijoje neturi aplenkti Klaipėdos svarbiausio kultūrinio turizmo objekto – pilavietės. Džiugu, kad į konkrečios miesto problemos sprendimą galime įtraukti ir vis stiprėjančią „Kultūros fabriko” skaitmeninės kūrybos bendruomenę: „Pilies hakatone” dalyvaus didžioji dauguma KUFA įsikūrusių informacinių technologijų startuolių ir pavienių kūrėjų. Jei hakatono dalyviams pavyktų sukurti turistams ir piliavietės lankytojams patrauklaus produkto prototipą, ieškotume galimybių realizuoti šią idėją”, – sako R. Laužikienė. Hakatono dalyvių registracija vyksta iki lapkričio 1 d., joje gali dalyvauti visi norintys prisidėti prie Klaipėdos turistinio potencialo skatinimo, nepriklausomai nuo veiklos srities. Renginio pradžioje bus suformuotos atskiros skirtingų sričių specialistų komandos, tad kiekviena idėja gali tapti realybe ir pretenduoti į 1000 eurų piniginį prizą. Antrąją hakatono dieną, lapkričio 5 d., 16.30 val. organizatoriai kviečia Klaipėdos paveldo ir skaitmeninių technologijų mėgėjus ir visus susidomėjusius miestiečius į „Kultūros fabriką” dalyvauti „Pilies hakatono” metu sugeneruotų idėjų pristatyme. Renginio organizatorių iškelta misija – ne tik pateikti potencialius projektus piliavietės populiarinimui, bet ir skatinti diskusiją apie šios istoriškai ir kultūriškai itin reikšmingos vietos vaidmenį dabartiniame Klaipėdos kontekste. Daugiau informacijos apie „Pilies hakatono” sąlygas, programą, renginio mentorius ir registracijos formą galima rasti interneto puslapyje pilieshakatonas.lt ar „Pilies hakatono” „Facebook” paskyroje. „Kultūros fabriko” inf. |