Šv. Velykų laukimą įprasmins „Pasija pagal Joną”
Klaipėdos koncertų salėje tęsiasi festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris”. Balandžio 7 dieną, penktadienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje suskambės nepaprastos įtaigos kūrinys – Johanno Sebastiano Bacho „Pasija pagal Joną”. Pasakojanti Kristaus kančios istoriją „Pasija pagal Joną” Vakarų Europos šalyse dažniausiai atliekama gavėnios laiku, prieš Velykas. Kūrinyje perteikiamos kūniškos ir dvasinės Kristaus kančios, mirtis ir iš to kylantis liūdesys. Muzikos kritikai „Pasiją pagal Joną” vertina kaip brandžiausią ir didingiausią J. S. Bacho muzikinę dramą, patvirtinančią neeilinį kompozitoriaus talentą. Pats J. S. Bachas buvo labai religingas žmogus, savo veikla siekęs, kad jo muzika tarnautų Bažnyčiai. „Pasija pagal Joną” – sudėtingas vokalinis instrumentinis kūrinys, skirtas solistams, chorui ir orkestrui. Kristaus kančios ir mirties istoriją, padedamas choro, pasakoja evangelistas (tenoras). Choralai ir solistų arijos papildo pasakojimą, choras dalyvauja veiksme, komentuoja įvykius. Šio iškilaus kūrinio atlikimo iniciatorius – dirigentas Andresas Mustonenas, vadovausiantis lietuvių ir estų atlikėjų komandai. Tai Klaipėdos kamerinis orkestras (meno vadovas Mindaugas Bačkus), papildytas pučiamųjų grupe, bei Talino berniukų choras (vadovė Lydia Rahula). Solo partijas atliks solistai iš Estijos: Anto Õnnis (evangelistas), Jaanika Kuusik (sopranas), Evelin Ester (altas), Valter Soosalu (tenoras), Alvar Tiisler (bosas), Piret Aidulo (vargonai). A. Mustonenas yra pasaulyje pripažintas senosios muzikos specialistas, ilgametis ansamblio „Hortus musicus” meno vadovas, charizmatiškas smuikininkas ir dirigentas. Gilus muzikos pažinimas atveria jam galimybes savitai interpretuoti įvairiausių žanrų bei laikotarpių kūrinius. Pastaraisiais dešimtmečiais A. Mustonenas ypač išgarsėjo tarptautinėse scenose kaip dirigentas, pasižymintis stipria charizma ir užkrečiama energija. Sprogstamas vidinės energijos užtaisas patraukia ir įkvepia tiek jo kolegas, tiek publiką, o muzikinis rezultatas niekada nepalieka abejingų. Kaip dirigentas A. Mustonenas bendradarbiavo su tokiais kolektyvais, kaip Čaikovskio simfoninis, Maskvos valstybinis akademinis, Maskvos ir Sankt Peterburgo filharmonijų, Helsinkio miesto, Suomijos radijo, Ostrobotnijos kamerinis, Lietuvos, Estijos ir Latvijos nacionaliniai simfoniniai orkestrai, „Sinfonietta Rīga”, taip pat įvairiais Italijos, Vokietijos, Izraelio, Lenkijos, Turkijos, Baltarusijos, Armėnijos, Gruzijos, Brazilijos, Švedijos, Meksikos, Belgijos ir kitų šalių orkestrais. Su Klaipėdos kameriniu orkestru A. Mustoneną sieja ilgametė kūrybinė partnerystė, kurios dėka suskambo didingi klasikos šedevrai, tarp jų – W. A. Mozzarto „Requiem”, buvo išleista kompaktinė plokštelė su šio kompozitoriaus muzika. Paskutinę KKO ir A. Mustoneno bendrą programą „Händel–Jazz–Bach” klaipėdiečiai išgirdo praėjusių metų gruodį. Lietuvių ir estų atlikėjų interpretuojama J. S. Bacho „Pasija pagal Joną” balandžio 5 d. skambės Klaipėdoje, o balandžio 7 d. – Taline. Tai bus puikus dviejų šalių muzikų bendradarbiavimo pavyzdys, jautriai prabilsiantis į klausytojus ir paskatinsiantis juos permąstyti savo gyvenimo prasmę. Sykiu jis paminės Reformacijos 500 metų sukaktį, teigdamas bendrystę, tikėjimą ir viltį. Klaipėdos koncertų salės informacija, parengė Loreta Narvilaitė |