Rudens repertuaras: mėgstamiausios koncertinės programos
Spalvingas ir įvairus kaip medžių lapai rudenį jūsų dėmesio jau laukia Klaipėdos koncertų salės 2019-ųjų spalio ir lapkričio repertuaras. Siūlome susipažinti su net 14 koncertinių programų ir išsirinkti savo mėgstamiausias. Kvieskite artimuosius ir draugus praleisti jaukius vakarus su klasikine muzika. Paraginkite savo mažuosius ir kartu skubėkite į visai šeimai skirtus renginius. Gera nuotaika ir ilgam išliekantys įspūdžiai – garantuoti! Spalio 16 d., trečiadienis, 18.30 val., I a. fojė „Pasaulio dainų naktis III” tęsia pavasarį pradėtą įvairių pasaulio šalių kompozitorių vokalinei muzikai skirtą koncertų ciklą. Šįkart muzikos garsų keliais keliausime į Prancūziją ir Ispaniją, senomis ir savitomis kultūrinėmis tradicijomis pasižyminčias Vakarų Europos valstybes. Šioje programoje skambės ne tik dainos, bet taip pat smuiko ir fortepijono dialogai. Publiką žavės puikios jaunosios kartos atlikėjos: iš Klaipėdos kilusi, pernai Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro teikiamu „Metų operos vilties” titulu įvertinta Dovilė Kazonaitė (sopranas), keleto tarptautinių konkursų laureatė Milda Umbrusevičiūtė (fortepijonas) ir Silvija Vaitkevičiūtė (smuikas), taip pat pelniusi prizines vietas tarptautiniuose ir nacionaliniuose konkursuose. Nuostabiai gaivi prancūzų muzika geriausiai išreiškiama fortepijono garsais. Prancūziškos dainos užburia savo žavesiu, o jų skambesys pamalonina bet kurios šalies muzikos gerbėjo ausį – ne veltui prancūzų kalba laikoma viena gražiausių pasaulyje. Girdėsime įvairių prancūzų autorių dainas, o pianistės ir smuikininkės duetas pakvies pasimėgauti ispaniškomis liaudies melodijomis, ugninga M. Ravelio muzika, spalvinga ir paslaptinga O. Messiaeno kūryba. Kartu jos ištrins ribą tarp ispaniškos ir prancūziškos muzikos, mat pastaroji savo temperamentu nė kiek nenusileidžia ispaniškiems ritmams. Spalio 18 d., penktadienis, 18.30 val.
Italų maestro E. Onofri diriguojamoje programoje skambės jo tautiečio, baroko kompozicijos genijaus, smuikininko virtuozo Antonio Vivaldi kūriniai. Jis buvo inovatyvus savo laikmečio kūrėjas, laužęs formos ir žanro tradicijas, naudojęs harmoninius kontrastus. Be to, Vivaldi sugebėjo kurti tokią muziką, kuria žavėjosi ne tik siauras intelektualų ratas, bet ir plačioji publika. Dėl to jis buvo populiarus net ir kaimyninėse šalyse. Vivaldi laikomas vienu iš kompozitorių, kurie paskatino barokinio stiliaus evoliuciją į klasikinį. Spalio 23 d., trečiadienis, 18.30 val., I a. fojė
Programoje „Rimantas Giedraitis ir draugai” fleitininko kompozicijas ir aranžuotes atliks Klaipėdos brass kvintetas ir klaipėdiečiai solistai Beata Ignatavičiūtė (sopranas), Rasa Serra (vokalas), Mindaugas Bačkus (violončelė), Mindaugas Putna (klavišiniai), Edmundas Federavičius (mušamieji). Klaipėdos brass kvinteto meno vadovas S. Petrulis sako: „Esu pažįstamas su R. Giedraičiu nuo 1983 metų. Jis yra ypatingas žmogus, kuriuo visada gali pasitikėti tiek gyvenime, tiek scenoje. Tais laikais, kai dar labai trūko muzikos pučiamiesiems, Rimantas pradėjo rašyti šiuolaikiškas, puikiai skambančias, patogias atlikti ir lengvai klausytojui įsimenančias miniatiūras. Šiandien jis kaip aranžuočių meistras yra vienas geriausių Europoje.” Spalio 24 d., ketvirtadienis, 12.00 ir 18.30 val.
Tačiau gyvenime nėra taip paprasta, kaip kartais gali atrodyti – tam, kad pasiektum, ko trokšti, reikia bent šiek tiek pasistengti, o kartais pereiti kalnus ir perplaukti upes. Karvutė Sofija jaučiasi liūdna, nes negali išpildyti savo didžiosios svajonės – dainuoti su orkestru! Tačiau tam juk reikalingi draugai, kurie visuomet pasirengę padėti. Arklys Feliksas atsitiktinai randa skelbimą apie muzikinį konkursą. Taip mūsų pagrindinė herojė leidžiasi į kelionę tikslo link, kur susiduria su įvairiausiais iššūkiais. Ji praveria ne vieno orkestro duris, tačiau ją pasitinka visai ne taip, kaip ji tikėjosi. Net nepatikrinęs jos talento, orkestras jos nepriima. Sofija niekaip negali suprasti, kaip su muzika susijęs jos kūno svoris, ūgis, kanopų skambesys, ragai ar elegancija? Nukabinusi nosį, karvutė netenka vilties, tačiau netikėtai sutinka Šunį Dūmą ir jiems gimsta nuostabi idėja… Į Koncertų salės repertuarą grįžta muzikinis spektaklis visai šeimai „Muzikuojanti karvutė Sofija”. Jis buvo sukurtas ir pirmąkart parodytas prieš 7 metus. Nuotaikingam spektakliui muziką parašė Zita Bružaitė. Naująjį pastatymą režisuoja Laima Akstinaitė, jame kursianti ir karvutės Sofijos vaidmenį. Vaidins ir Simonas Lunevičius. Pasirodyme dalyvaus Klaipėdos kamerinis orkestras, papildytas gabiausiais mokiniais iš Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijos ir E. Balsio menų gimnazijos, taip suteikiant jiems galimybę pasisemti orkestrinio grojimo patirties. Spektakliui diriguos Egidijus Miknius. Spalio 29 d., antradienis, 18.30 val., I a. fojė
Pianistės Ievos Dūdaitės koncerte skambės lenkų romantiko Frédérico Chopino ir prancūzų autoriaus Yanno Tierseno, parašiusio daug gražios muzikos kino filmams, kūryba. Publiką ji nukels į tą patį, bet labai skirtingą Paryžių. Klausydami svajingų noktiurnų, baladžių, valsų, apsilankysite XIX a. salonuose. O „Amelijos iš Monmartro” garso takelio melodijos primins, kad net naujausių technologijų amžiuje sunku pabėgti nuo savo jausmų. I. Dūdaitė yra viena geriausių savo kartos Lietuvos pianisčių, koncertuojanti visame pasaulyje. „Bet mieliausia man koncertuoti gimtojoje Lietuvoje”, – teigia atlikėja. Visur ji pelno šiltas publikos simpatijas ir aukštus profesionalų įvertinimus. I. Dūdaitės repertuaras platus: nuo baroko iki šiuolaikinės muzikos kūrinių. Taip pat svarbią vietą atlikėjos repertuare užima lietuvių muzika ir jos populiarinimas svetur. Anot pianistės, muzika pasirinko ją ir atvirkščiai. Ji sako: „Esu palaiminta, kad mano profesija yra mano svajonė.” Spalio 30 d., trečiadienis, 18.30 val., I a. fojė
Programą su Klaipėdos choru „Aukuras” rengia Vilimas Norkūnas, Lietuvoje plačiai žinomas kaip klavesinininkas ir vargonininkas, o chorinio meno paslaptis dažniau dalinantis užsienio seminaruose ir kursuose. Jis šiame koncerte nori pasidalinti ne tik senąja muzika, kurią yra taip pamilęs, jog be jos neįsivaizduoja gyvenimo, bet taip pat atskleisti, kiek daug romantizmas turi bendro su renesansu ir atvirkščiai. Visa ši muzika spinduliuoja gyvybe ir gyva emocija. Vilimas Norkūnas atvirauja: „Kurdamas šią koncertinę programą, klausiau savęs, ką turi bendro artėjanti Visų šventųjų ir Vėlinių diena? Juk tikintiesiems, ieškantiems „dėl ko esu”, yra primenama – kiekvienas esate pašauktas į šventumą. Taip pat galvoju apie sceną Biblijoje, kai apaštalai pešasi tarpusavyje ir jų mokytojas sako: „Danguje yra daug buveinių.” Todėl programos tema tapo Johanneso Brahmso „Vokiškojo Requiem” dalis „Wie lieblich sind deine Wohnungen” / „Kokios žavios Tavosios buveinės”. Tai mano vienas mėgstamiausių Brahmso kūrinių. Kiek per trumpą laiką choras „Aukuras” sugebės lanksčiai ir vikriai prisitaikyti prie radikaliai skirtingų epochų, vokiečių kalbos tarimo spalvinių niuansų ir kito dirigento – tai kur kas sudėtingesnis iššūkis, nei pianistui prisitaikyti prie kito instrumento. Tačiau choru ir jo vadovu Alfonsu Vildžiūnu pasitikiu, džiaugiuosi kvietimu ir šia laukiančia bendra patirtimi. Tikiu, jog tiek chorui, tiek publikai ši programa bus ne tik edukacinis, bet ir labai gardus kąsnelis, o gal net ir dangiškas valgis.” Lapkričio 6 d., trečiadienis, 18.30 val., I a. fojė
Atlikėjai siekia būti kuo arčiau klausytojų, juos dar stipriau paveikti magiška garsų energija. Todėl šiai programai vėl buvo pasirinkta jauki Koncertų salės I aukšto fojė erdvė, leidžianti sukurti dar intymesnį ryšį tarp grojančiųjų ir klausančiųjų. Tikimės, jog šis koncertas suteiks visiems gerų emocijų ir įspūdžių. Lapkričio 8 d., penktadienis, 18.30 val.
„Rapsodija pučiamiesiems” – tai į vientisą sceninę-režisūrinę visumą sujungtų Igorio Stravinskio Ebony koncerto, Georgo Gershwino „Žydrosios rapsodijos” ir Eriko Satie „Parado” teatralizuotas atlikimas. Visi šie XX a. opusai ženklina kokybiškai naujas modernizmo paradigmas, yra persunkti naujosios miesto dvasios, tačiau Lietuvoje atliekami retai. Koncerto pradžioje skambės džiazinės muzikos intonacijų persmelktas neoklasikinis I. Stravinskio Ebony koncertas klarnetui ir džiazo grupei (solistas – Rimvydas Savickas). Jį pratęs amerikietiškąją džiazinę ir europietiškąją klasikinę tradicijas jungiantis garsusis originalios orkestruotės fortepijonui ir džiazo (pučiamųjų) ansambliui (solistas – Petras Geniušas) G. Gershwino kūrinys „Žydroji rapsodija”. Koncertą užbaigs E. Satie baleto „Paradas” versija pučiamųjų orkestrui (aranž. Guus Dohmen). Tai skandalingas XX a. kūrinys, ženklinęs modernumo eros pradžią. Jam tada dekoracijas ir kostiumus kūrė dailininkas P. Picasso, libretą – J. Cocteau, kuris E. Satie partitūrą papildė netradiciniais triukšminiais instrumentais – spausdinimo mašinėle, buteliais, startiniu pistoletu, sirena ir pan. Programai „Rapsodija pučiamiesiems” sukurtas specialus sceninis apšvietimas, atlikėjų drabužiai. Teatralizuotas veiksmas padės naujai įprasminti kūrinius ir pažvelgti į juos iš dabarties perspektyvos. Lapkričio 13 d., trečiadienis, 12.00 ir 18.30 val., I a. fojė
Apie ką bus šis koncertas? Apie tai, kaip Pepė keliauja laivu iš Stokholmo į Klaipėdą, sutinka naujų draugų ir patiria daug smagių nuotykių. Jai patinka Klaipėdos brass kvinteto muzika, tad mergaitė taip pat užsinori koncertuoti… Teatralizuoto koncerto scenarijų ir režisūrą sukūrė Nerijus Gedminas, Pepės vaidmenį parengė aktorė Rugilė Latvėnaitė. Lapkričio 15 d., penktadienis, 18.30 val., I a. fojė
F. Liszto Sonata h-moll, be abejonės, yra brandžiausias šio vengrų romantiko kūrinys, jo kūrybinių galių įrodymas. Ji pripažinta didingiausia sonata fortepijonui, sukurta po L. van Beethoveno laikų, šiandien atliekama net ir tų pianistų, kurie paprastai ignoruoja F. Liszto kūrybą. D. Kirilauskui tai yra sugrįžimas prie šios sonatos po devyniolikos metų pertraukos. „D. Kirilauskas yra aukšto lygio pianistas. Jis jau visai subrendęs muzikas, su savu pasaulio matymu, meninėmis koncepcijomis, įtaiga ir kultūra. Jis jau priklauso pasaulio pianistų elitui. […] Man regis, jis turi retą menininko etiką, savo gyvenimo tikslą, kuris yra aukštesnis negu vien tik klavišų spaudymas”, – teigia Donatas Katkus. Lapkričio 20 d., trečiadienis, 18.30 val.
Pernai darytame interviu dirigentas pripažino, kad „muzikinės patirties stoka gali būti iššūkis dirbant su vyresniais profesionalais. Tačiau mano jaunystė padeda nestokoti polėkio ir muzikinių idėjų, noro eiti į priekį, daryti daug ir kokybiškai. Visiškai negailiu savo laiko muzikai, darbui bei tobulėjimui. Atrodo, kad dabar – visos durys atviros, todėl daugeliui esu dėkingas už pasitikėjimą”. Nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatė 21 metų L. Vilimaitė ne tik aktyviai koncertuoja Olandijoje ir Lietuvoje, bet ir pati kuria muziką. Jos kompozicija „Žalčiai” arfai solo ir styginiams skambės šiame koncerte. Pasak autorės, „Žalčiai” gimė prieš 4 metus iš lietuvių liaudies mitologijos ir legendų. Tai nėra mano mėgstamiausias gyvūnas, tačiau, kai buvau maža, man įstrigo pasakojimai apie tai, kaip senovėje jie buvo garbinami ir gerbiami. Todėl savo kūrinyje norėjau perteikti visą tų laikų keistumą, mistiškumą, sykiu pasinaudodama ir liaudiškais šokių ritmais. „Žalčiai” iš naujo atgimė pernai, kai parašiau naują jų aranžuotę ir man teko garbė ją atlikti kartu su Lietuvos kameriniu orkestru. Dabar nekantrauju vėl lipti į sceną su šiuo puikiu kolektyvu, kuriam diriguos M. Stakionis, ir drauge keliauti po „Žalčių” pasaulį”. Lapkričio 21 d., ketvirtadienis, 18.30 val., I a fojė
Petras Vyšniauskas: „Aš ne Žvirblytė, bet skraidau. Aš ne klasika, bet suradau, nieko laisvesnio ir nieko puikesnio aš nemačiau. Jaučiau. Laikas bėga, vėl noriu kilt.” Aleksandra Žvirblytė: „Groti tai, ką gerai žinai, ir tuo pat metu nežinoti, kur tave nuneš fantazija. Leistis provokuojamai ir provokuoti, taip ateiti į minties laisvę. Tikras meninis transas.” „Petro Vyšniausko koncertas su pianiste Aleksandra Žvirblyte buvo užburiantis. Sumanymas tiesiog neįtikėtinas. Pianistė – aukšto lygio klasikinės muzikos atlikėja – groja klasikinį kūrinį pagal partitūrą. Tuo pat metu sopraniniu saksofonu Petras ant viršaus audžia improvizaciją. Repertuaras įvairus – nuo Chopino iki Philipe’o Glasso, pakeliui įtraukiant ir Bachą. Efektas gniaužia kvapą ne vien dėl to, kad Petras be paliovos rizikuoja, bet ir todėl, kad muzika tokia subtili ir intensyvi, kad nejučia ima kauptis ašaros. Nepamirštamas koncertas, tikra muzikos pamoka – muzikanto, kuris pasirodo visiškai atvirai, atsisakęs bet kokio gudravimo, ir visas savo technikos galimybes nukreipia į jausmą.” (Emmanuel de Gouvello, Prancūzija). Lapkričio 28 d., ketvirtadienis, 12.00 ir 18.30 val., I a fojė
Smagų muzikinio šešėlių teatro spektaklį seka Klaipėdos kamerinio orkestro atlikėjai, ne tik grieždami savo instrumentais, bet ir persikūnydami į vaidmenis ar valdydami lėles. Jas sukūrė spektaklio režisierė ir dailininkė Gintarė Radvilavičiūtė, o muziką parašė kompozitorius Teisutis Makačinas. Lapkričio 29 d., penktadienis, 18.30 val., I a. fojė
Bet ar teko kada nors girdėti apie muzikos atlikėjų karnavalus? Vienas iš tokių – „Klarnetininkų karnavalas” – Klaipėdą pasieks paskutinį lapkričio penktadienį. Tai bus graži šventė klarneto atlikėjams ir šį nuostabų pučiamąjį instrumentą mėgstantiems žmonėms. Vilniaus klarnetų kvartetas savo meistriškumu varžysis su Rygos klarnetų kvartetu. Nugalės, žinoma, muzika ir brolystė. Su klarnetininkais scenoje bus ir ansamblis „Musica Humana”, nors savo sudėtyje jis neturi nė vieno šiuo instrumentu grojančio atlikėjo. „Musica Humana” akompanuos klarnetininkams, skambant klasikos, romantikos ir šiuolaikinės muzikos autorių kūriniams. Pasak ansamblio meno vadovo ir šios programos sumanytojo Roberto Beinario, „tai pirmasis kartas, kai ansamblis kartu scenoje muzikuos su aštuoniais klarnetininkais. Programos idėja kilo glaudžiai bendradarbiaujant su Latvijos pūtikais. Norisi sujungti mūsų šalių pučiamųjų instrumentų tradicijas ir jas įtaigiai perteikti klausytojams. Tikimės, kad šią programą išgirs ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos publika. Šį kartą pasirinktas klarnetas kaip centrinė koncerto figūra. Kodėl jis? Ateikite į koncertą ir viską sužinosite…” Klaipėdos koncertų salės informacija, parengė Loreta Narvilaitė |