„Permainų muzika”: festivalio pradžia su „Minimalia gravitacija”
Atėjus rudeniui kelioms savaitėms Klaipėdos koncertų salė vėl taps šiuolaikinės muzikos namais. Šiemet festivalį „Permainų muzika” rugsėjo 19 dieną, trečiadienį, 18.30 valandą pradės KKS scenoje debiutuojančio šiuolaikinės muzikos ansamblio „Synaesthesis” programa „Minimali gravitacija”. Šviežių įspūdžių ištroškusių klausytojų laukia itin koncentruotas postminimalistinės muzikos potyris. Koncerte skambės dviejuose miestuose – Niujorke ir Vilniuje – kuriančių autorių Davido Lango, Michaelo Gordono, Julia’os Wolfe, Dominyko Digimo, Ričardo Kabelio ir Ryčio Mažulio kūriniai. Vienoje programoje pristatoma žymių amerikiečių ir lietuvių kūryba atspindės organišką, geografinėmis koordinatėmis neapribotą gravitaciją minimalistinės estetikos link, kartu atskleis savitą jaunosios kartos atlikėjų požiūrį ir kūrybinę raišką. Patiems ansamblio nariams minimali gravitacija – tai specifinė, tik atliekant šią muziką patiriama būsena, kai skirtingi minimalizmui būdingi sprendimai reikalauja ypatingo santykio tarp kūrinio kodo ir atlikėjo sugebėjimo prie jo priartėti. Nuolat iššūkius kelianti, tačiau itin traukianti sceninė būsena turėjo įtakos ansamblio norui atlikti minimalistinę muziką, užimančią didžiąją jo repertuaro dalį. Koncerto programoje bus du Davido Lango opusai. Tarp jų – „Cheating Lying Stealing” / „Sukčiauti meluoti vogti”, kurį „Permainų muzikos” baigiamajame koncerte pernai atliko žymus amerikiečių ansamblis „Bang on a Can All Stars”. Tąkart koncerto klausėsi pats kompozitorius, o svečiai iš Niujorko grojo visų trijų savo grupės įkūrėjų – D. Lango, M. Gordono ir J. Wolfe – kūrinius. Atlikti tų pačių autorių muziką šiemet pasirinko ir „Synaesthesis”, o pernai festivalyje prasidėjusi „langomanija” tęsiasi: D. Lango kūriniai skambės ir kitose „Permainų muzikos” programose. Dar tik šešerius metus gyvuojantis „Synaesthesis” jau sugebėjo visiškai įsitraukti į koncertinę veiklą, prisistatyti ne tik Lietuvos, bet ir Austrijos bei Slovakijos publikai. Ansamblio parengtų programų meninė kokybė patenkino netgi išrankiausių „Gaidos” festivalio organizatorių ir klausytojų lūkesčius. Šiemet jis buvo atrinktas dalyvauti Lietuvos kompozitorių sąjungos inicijuotoje atlikėjų rezidentų programoje. Lietuvišką ansamblio pasirodymo „Permainų muzikoje” dalį sudarys jaunosios kartos autoriaus, vieno iš kolektyvo įkūrėjų Dominyko Digimo „From Another Point of View” / „Kitoks požiūris” bei dviejų jau pripažintų kūrėjų, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pedagogų Ričardo Kabelo „Celė” ir Ryčio Mažulio „Canon mensurabilis” / „Menzūrinis kanonas”. Pastarajame kūrinyje išgirsime ketvirtatoniais suderintą fortepijoną, suteiksiantį šiam kūriniui itin savitą koloritą. „Mažulio muzika turi gana ryškų laboratorinės kūrybos atspalvį, tačiau išlaiko akademinio korektiškumo balansą”, – teigia Ričardo ir Ryčio bendraamžis kolega Šarūnas Nakas. Ansambliui diriguos Karolis Variakojis, viename interviu pripažinęs, kad jam muzika yra „mylimoji, dėl kurios padaryčiau viską ir aplink kurią įgauna prasmę visi kiti veiksmai, netgi tie, kurie tiesiogiai su ja nesusiję”. Entuziastingų bendraminčių kolektyvo profesionalumas, atvirumas įvairioms meno sintezės formoms, nuoširdumas atliekant įvairaus pobūdžio akademinius bei eksperimentinius kūrinius traukia ir žavi klausytojus. Tikimės, kad po šio koncerto aktyvių ansamblio „Synaesthesis” gerbėjų netrukus atsiras ir Klaipėdoje. Klaipėdos koncertų salės informacija |