Muzikos grožis ir galia: arfa, balsas ir simfonija
Žmogaus balsas – tobuliausias instrumentas? Arfa – muzikos instrumentų karalienė? Simfonijos – didžiausia ir tikriausia muzikos galia? Festivalyje „Klaipėdos muzikos pavasaris” svečiuosis kerinčio balso savininkė Milda Tubelytė (mecosopranas, Lietuva–Vokietija), viena ryškiausių Lietuvos arfininkių Joana Daunytė ir veržlusis Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras su savo lyderiu Gintaru Rinkevičiumi priešakyje. Jų programa „Muzikos grožis ir galia” įkvėps uostamiesčio publiką balandžio 18 dieną, trečiadienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje. Vokietija – operos pasaulio rekordininkė, per sezoną parodanti beveik 7000 spektaklių! Būtent joje ir reziduoja koncerto solistė Milda Tubelytė, per 5 metus atlikusi net 28 skirtingus vaidmenis įvairių kompozitorių operose, kurios buvo pastatytos Braunschweigo, Erfurto, Karlsruhes, Oldenburgo ir Kylio teatruose. Profesinį kelią pradėjusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, dainininkė magistrui pasirinko Hamburgo muzikos ir teatro universitetą. Studijuodama M. Tubelytė skynė laurus konkursuose, pelnė įvairių fondų stipendijas. Jos balsą girdėjo Hamburgo, Sankt Peterburgo, Prahos, Singapūro, Pekino, Tokijo, Keiptauno ir kitų miestų publika. Neseniai mecosopranas debiutavo ir gimtosios šalies scenoje – Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre atliko Romeo vaidmenį labai sėkmingame V. Bellini operos „Kapulečiai ir Montekiai” pastatyme. Lietuvių arfos ambasadorė Joana Daunytė – daugybės tarptautinių konkursų laureatė, muzikos festivalių dalyvė, pelniusi gausybę užsienio šalių stipendijų ir įvertinimų. Savo žinias ji gilino Ženevos aukštojoje muzikos mokykloje ir Amsterdamo konservatorijoje, o Norvegijos muzikos akademijoje tapo pirmąja arfininke, kuri buvo priimta į solisto magistro studijas. Platų J. Daunytės muzikos akiratį liudija įvairių epochų arfos muziką apimantis repertuaras, nuolatinės raiškos galimybių paieškos, dalyvavimas šiuolaikinės muzikos projektuose, veikla unikaliame šeimyniniame ansamblyje „Regnum musicale”. Solistės preciziškai atliekama karališkojo instrumento muzika yra skambėjusi Šveicarijos, Prancūzijos, Norvegijos, Airijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Nyderlandų, Ispanijos, JAV koncertų salėse. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, vadovaujamas savo įkūrėjo Gintaro Rinkevičiaus, kitąmet minės 30-ąsias veiklos metines. Daugybę veiklų suderinantis, vietoje nenustygstantis orkestro vadovas puikiai atspindi ir paties orkestro veidą: pilnas jaunatviškų idėjų, neriantis į įvairias muzikines avantiūras, neapsiribojantis klasikiniu repertuaru. Orkestro veikla prasidėjo Sąjūdžio metais ir klostėsi lygiagrečiai su atkurtos nepriklausomybės istorija. Ne veltui pradžioje kolektyvas vadinosi Jaunimo simfoniniu orkestru. Jauna valstybė, jauni orkestrantai, jaunas dirigentas ir didelės ateities viltys. Nors po 3 metų jam buvo suteiktas solidus Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro vardas, kolektyvas iki dabar tęsia jaunatviškas tradicijas. Galinga ne tik koncerto atlikėjų sudėtis, bet ir programa. Publikai turėtų būti įdomu išgirsti argentiniečių kompozitoriaus Alberto Ginasteros Koncertą arfai ir orkestrui, išsiskiriantį autentiškais šokio ritmais. Pirmoje renginio dalyje dar klausysimės arijų iš Wolfgango Amadeuso Mozarto, Charleso Gounod, Jules Massenet operų, o antrojoje pasinersime į romantinės Antono Brucknerio IV simfonijos gelmę. Klaipėdos koncertų salės informacija |