Motiejaus Bazaro debiutinė programa „Pirmi ir paskutiniai”
Klaipėdos koncertų salės I aukšto fojė 2019 m. vasario 21 dieną, ketvirtadienį, 18.30 val. soline programa debiutuos jaunosios kartos pianistas Motiejus Bazaras. Šis talentingas atlikėjas melomanams jau žinomas dėl įvairiapusiškų muzikinių interesų ir įvairios veiklos, dažniau pastebimas ne tik akademiniuose koncertuose, bet ir džiazo ar elektroninės muzikos vakaruose. M. Bazaras studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje. Pernai LMTA jis apsigynė menų daktaro laipsnį. M. Bazaro profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Pianistas turi nemažai patirties grojant su orkestrais, tarp jų: Kauno, Lietuvos, Talino kameriniais orkestrais, Lietuvos nacionaliniu ir valstybiniu simfoniniais orkestrais, Latvijos nacionaliniu bei Plovdivo (Bulgarija) simfoniniais orkestrais. Pasižymintis reiklumu sau, puikiu instrumento valdymu, stiliaus ir scenos partnerių supratimu, pianistas noriai kviečiamas groti su įvairių muzikinių krypčių kolektyvais. Aistra džiazui, rokui ir kitiems muzikos stiliams jį skatina rinktis universalaus menininko atlikėjo kelią. Motiejus yra atviras naujoms muzikinėms idėjoms, domisi ir gilinasi į skirtingus stilius. Kartu su broliais Mykolu ir Benediktu sukurtas trio „#sotuskaunomuzikai” įkūnija deklaruojamas muzikines vertybes. M. Bazaro programa „Pirmi ir paskutiniai”, pristatysianti György Ligeti ir Sergejaus Rachmaninovo kūrinius, pasak atlikėjo, yra „žaismingas ir prasmingas anachronizmas, žymintis lemtingus lūžius ir transformacijas XX a. Vakarų muzikinėje kultūroje bei fortepijono mene”. Koncertą pianistas pradės koncertinėje scenoje retai skambančio vengrų – austrų autoriaus G. Ligeti Etiudais. Pasak atlikėjo, jie „laikomi pirmuoju ir bene vertingiausiu etiudo fortepijonui žanro pavyzdžiu XX a. antrojoje pusėje”. Kompozitorius juose įgyvendino savo kūryboje naudotas novatoriškas technikos idėjas, nepamiršdamas įpinti ne tik geriausių koncertinio etiudo žanro savybių, bet ir pasitelkdamas konstruktyviniuose etiuduose pasitaikančius bruožus – monotoniją, kartojimą, matematinį asketiškumą. M. Bazaro nuomone, Ligeti „sukūrė neginčijamą šedevrą, greitai pelniusį pripažinimą fortepijono meno bendruomenėje, anksčiau laiko tapusiu klasika bei paminklu pianistinei technikai”. Rečitalio antrojoje dalyje suskambės M. Bazaro interpretuojami S. Rachmaninovo etiudai-paveikslai op. 39. Tai buvo žymaus rusų kompozitoriaus ir pianisto paskutinieji kūriniai, sukurti Rusijoje, prieš visiems laikams išvykstant į JAV. Pasak pianisto, „balansuojantys tarp XIX a. paveldo, bet taip pat įkūnijantys naujojo laikmečio estetikos idėjas, S. Rachmaninovo etiudai-paveikslai atsiskleidžia tarsi kompozitoriaus vizitinė kortelė: tamsios ir tirštos harmonijos, masyvūs akordai, stiprios melodinės linijos, melancholiškumas, įtaigūs siužetai ir labai savitas fortepijoninis stilius, reikalaujantis didelės ištvermės ir virtuoziškumo”. Klaipėdos koncertų salės informacija |