Minimalizmo žavesys: „Mažiau yra daugiau”

Minimalizmas kaip gyvenimo būdas ragina kitaip vertinti savo aplinką, neprisirišti prie laikinų malonumų. O ką mums suteikia tarsi iki begalybės auganti minimalistinė muzika? Rugsėjo 25 dieną, antradienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje apie ją pasakos talentingų atlikėjų komanda: Dovilė Kazonaitė (sopranas), Gaivilė Simaitytė, Kristina Budvytytė-Mejerė (fortepijoninis duetas) ir Klaipėdos kamerinio orkestro styginių kvartetas – Ingrida Rupaitė-Petrikienė (I smuikas), Teodora Morta Staigė (II smuikas), Edvinas Kaziukaitis (altas), Mindaugas Bačkus (violončelė).

Gaivile_Simaityte_Kristina_Mejere

Fortepijoninis duetas Gaivilė Simaitytė ir Kristina Budvytytė-Mejerė. KKS archyvo nuotr.

Minimalizmo grožis, jo įvairovė, buvimas čia ir dabar – visa tai ir dar daugiau suburs publiką į ypatinga festivalio „Permainų muzika” renginį „Mažiau yra daugiau”, kuriame skambės Davido Lango, Philipo Glasso, Simono Steen-Anderseno, Zigmo Virkšo ir Vidmanto Bartulio muziką.

Koncerto solistė Dovilė Kazonaitė daugiau nei 10 metų gyvena Vilniuje, tačiau save laiko tikra klaipėdiete: „Visuomet labai laukiu pasirodymų Klaipėdoje, nes turiu ten būrį ištikimiausių klausytojų, kurie ateina į kiekvieną koncertą. Ir kiekvieną kartą su džiaugsmu lekiu prie jūros.” Ji mokėsi Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijoje bei Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Dažnai solistę galima matyti ir girdėti Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro scenoje atliekančią vaidmenis operose ir operetėse. Praėję metai jai buvo labai sėkmingi – teatre Dovilė įvertinta kaip Metų operos viltis. Perspektyvią solistę taip pat galima išgirsti įvairiose kamerinės muzikos programose.

Klaipėdietės Gaivilė Simaitytė ir Kristina Budvytytė-Mejerė – tai dvi jaunos, veržlios ir perspektyvios pianistės, besidominčios naujovėmis fortepijoninės muzikos pasaulyje. Abi koncertuoja kaip solistės ir kamerinių ansamblių sudėtyse. Kristina ir Gaivilė mokėsi Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje, sėmėsi fortepijono paslapčių užsienio mokyklose, o dabar išgirstas naujoves perteikia Lietuvos publikai. Ilgametė draugystė ir 11 metų grojimas fortepijoniniame duete sutelkė atlikėjas bendrai muzikinei idėjai, kuri, pasak jų, „skleidžia energiją, viltį, šviesą ir „draivą”.

Dovile_Kazonaite

Sopranas Dovilė Kazonaitė. KKS archyvo nuotr.

„Mažiau yra daugiau” programoje daug dėmesio skiriama minimalizmo lopšiui – Jungtinėms Amerikos valstijoms, kuriose kuria garsiausi pasaulio minimalistai. Susipažinsime ir su Europos minimalizmu, kuriam atstovaus lietuvių ir danų kūryba.

Atskiro pristatymo verta amerikiečio Davido Lango „Simple song #3″ / „Dainelė #3″ sopranui, smuikui ir fortepijonui. Pernai „Permainų muzikoje” viešėjęs jos autorius festivalio rengėjų prašymu sukūrė dainos versiją sopranui, smuikui ir fortepijonui. Daina yra labai svarbi Paolo Sorrentino filmo „Youth” / „Jaunystė” dalis, daugelio nuomone – jo kulminacija.

Dovilė Kazonaitė randa bendrų taškų tarp savo karjeros, D. Lango muzikos bei P. Sorrentino filmų: „Kai žmonės klausdavo, koks yra mano hobis, niekada neturėjau atsakymo. Ilgai svarsčiusi supratau, jog tai yra grožėjimasis. Kad ir kaip keistai tai nuskambėtų, man patinka tiesiog grožėtis, ar tai būtų gamta, architektūra, filmas, muzika, ar tiesiog žavaus žmogaus veidas. Gražūs dalykai įkvepia. Vieni iš tokių neabejotinai yra P. Sorrentino „Jaunystė” ir D. Lango muzika. Juolab kad kūrėjai pabrėžia grožio laikinumą, taip dar labiau sustiprindami patiriamą įspūdį. Aš taip pat savo dainavimu stengiuosi suteikti žmonėms pasigėrėjimą. Galima sakyti, kad kiekvienu koncertu kuriu savąjį „La grande bellezza” („Didis grožis” – kitas P. Sorrentino filmas).

Kitas programoje skambėsiantis D. Lango kūrinys – „Ark Lugagge” / „Bagažas į arką”, kuriame skaičiuojamas Nojaus bagažas, kurį jis turi pasiimti į laivą. D. Kazonaitė jį interpretuos kartu su Klaipėdos kamerinio orkestro styginių kvartetu.

Iš amerikietiškos muzikos girdėsime ir šiuolaikinės muzikos ikonos Philipo Glasso kompoziciją „Four Movements” / „Keturios dalys” fortepijoniniam duetui. Teatrališkumu žavės danų autoriaus Simono Steeno-Anderseno muzika, o tarptautinę programą simboliškai „apgaubs” lietuviškas minimalizmas. Poetišku klaipėdiečio Zigmo Virkšo „Paskutiniu rudens divertismentu” prasidėjusi programa pasibaigs viliojančia kauniečio Vidmanto Bartulio kompozicija „O, brangioji”.

Minimalizmo žavesys įtraukia ir nebepaleidžia. Paprastų ritminių ar melodinių motyvų kartojimas, kaip žiūrėjimas į plaukiančius debesis ar tekantį upės vandenį, skatina atsipalaiduoti ir tiesiog mėgautis tuo, kas vyksta čia ir dabar. Kviečiame tai patirti koncerte „Mažiau yra daugiau”!

Klaipėdos koncertų salės informacija

Leave a Reply