Koncertų salėje – Tamami Honma ir „Beethoveno odisėja”

Du šimtmečius nuo mūsų nutolusi Ludwigo van Beethoveno kūryba, pasiekusi klasicistinio meno viršūnę, įkūnija klasicizmo epochos dvasią. Didžiojo Vienos klasiko kūrybai skirtą programą „Beethoveno odisėja” vasario 21 d., antradienį, 18.30 val. Klaipėdos koncertų salėje skambins žymi pianistė Tamami Honma (Japonija / JAV).

Tamami_Honma

Tamami Honma. KKS archyvo nuotr.

Japonijoje gimusi, Niujorke bei Londono karališkojoje muzikos akademijoje studijavusi Tamami Honma laimėjo kelis tarptautinius konkursus. Pianistės pasirodymai vyko prestižinėse salėse, tarp jų – Maskvos konservatorijos Didžiojoje, Londono „Wigmore Hall” „Weill Recital Hall”, „St John’s Smith Square”, ji dalyvavo „Varšuvos rudens”, Oldburgo, Kenterberio „Sound of New Music” ir kituose festivaliuose. „Iškalbingas, stiprus atlikimas”, – apie pianistės koncertą rašė dienraštis „New York Times”. Jos įrašai, kuriuose užfiksuoti tiek klasikos, tiek šiuolaikinių autorių kūriniai, pelnė „Grammophone” ir „BBC Music Magazine” apdovanojimus. T. Honma veda meistriškumo kursus, dalyvauja pianistų konkursų žiuri darbe JAV ir kitur.

Šiuo metu pianistė dirba vokalo pedagoge ir koncertmeistere San Francisko muzikos konservatorijoje. Šalia vadovės ir repetitorės darbo „Bay Shore Lyric Opera” trupėje, akompanavimo San Chozė simfoniniam chorui ir vietinės bendruomenės pajėgomis statomoms operoms, ji yra viena iš ansamblio „Cal Arte” įkūrėjų ir meno vadovė. Šis ansamblis reziduoja Santa Klaros Tritono meno muziejuje, rengia koncertų ciklus įvairiose San Francisko įlankos koncertų salėse. T. Honma yra kelių visuomeninių labdaros ir paramos organizacijų tarybų narė, Saratogos švietimo fondo (Saratoga Education Foundation) prezidentė.

Nuostabiausia yra tai, kad T. Honma buvo apdovanota Didžiojo Lietuvos kunigaikščio Gedimino ordinu. Taip įvertintas nuoširdus pianistės dėmesys Lietuvai ir jos veikla, organizuojant Didžiosios Britanijos, Japonijos, JAV ir mūsų šalies kultūrinius mainus. Dabar Saratogoje (JAV) gyvenanti pianistė prieš keletą metų buvo aktyvi muzikinių renginių organizatorė ir lietuvių kompozitorių muzikos propaguotoja Londone.

2000 metais „Gaidos” festivalio metu T. Honma pirmąkart pasirodė Lietuvos auditorijai ir atliko Mindaugo Ubaičio, Vytauto Barkausko, Loretos Narvilaitės opusus. 2002 m. ji koncertavo Vilniuje su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru. Po metų T. Honma kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru Vilniuje atliko ir įrašė britų kompozitoriaus bei pianisto Johno McCabe’o kūrinius. Tuomet ji viešėjo ir Klaipėdoje: koncertavo KU Menų fakultetų salėje.

2004 m. pianistė vėl buvo atvykusi į Klaipėdą, grojo su Klaipėdos kameriniu orkestru, S. Šimkaus konservatorijoje vedė meistriškumo pamokas, 2008 m. ji koncertavo Klaipėdos koncertų salėje su Vilniaus styginių kvartetu, su kuriuo vėliau įrašė kompaktinę plokštelę.

2016 m. T. Honma įgyvendino ambicingą sumanymą – atliko visas Ludwigo van Beethoveno fortepijonines sonatas. Vieną iš įkvepiančių „Beethoveno odisėjos” programų vasario 21-osios vakarą išgirs ir klaipėdiečiai. Skambės skirtingais kompozitoriaus kūrybos laikotarpiais parašytos sonatos: ankstyvoji Nr. 1, viduriniam laikotarpiui priskiriamos Nr. 21 („Waldstein”), Nr. 23 („Apassionata”) ir vėlyvojo laikotarpio sonata Nr. 30.

Kurdamas sonatas kompozitorius labai daug eksperimentavo, ieškojo savojo stiliaus ir taikė naujus kompozicijos sprendimus. Paklausykime, kaip jas interpretuoja pianistė T. Honma ir pasisemkime energijos bei ryžto!

Klaipėdos koncertų salės informacija, parengė Loreta Narvilaitė

Parašykite komentarą