„Klaipėdos muzikos pavasaris“: didingas klasikos skambesys. Virtualaus festivalio programa

Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ tęsia ilgametę tradiciją ir balandžio mėnesį jau 46-ąjį kartą sveikinsis su klasikinės muzikos gerbėjais. Tik 2021-aisiais jis bus kitoks – koncertai klausytojus pasieks internetu, prisitaikant prie esamos situacijos.

Kol dar negalima rengti gyvos muzikos koncertų ir kviesti klaipėdiečių bei miesto svečių jų paklausyti Klaipėdos koncertų salėje, internetu rodomos programos sklinda po visą pasaulį, pasiekdamos dar platesnę melomanų auditoriją. Išnaudodami moderniųjų technologijų galimybes saugiai bendraujame su klausytojais nuotoliniu būdu. Šešios festivalio programos bus rodomos Klaipėdos koncertų salės Facebook ir YouTube platformose. Trys pirmieji koncertai, bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaline filharmonija, taip pat bus transliuojami jos skaitmeninėje salėje ir kitose internetinėse platformose.  

Tikimės, kad festivalio koncertai patenkins kokybiško profesionaliojo meno poreikį, padės atkurti bendrystės per muziką jausmą ir sustiprins viltį neilgai trukus ją išgirsti gyvai!

FESTIVALIO PROGRAMA

Transliacija internetu iš LNF

Balandžio 1 d., ketvirtadienis, 18.30 val.

Klasika šiandien

Organizatorių archyvo nuotraukos

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas.

Solistas Petras Geniušas (fortepijonas).

Programa: Ludwig van Beethoven, Michael Gordon, Vidmantas Bartulis.

Simboliška, kad šiemetinį festivalį atvers programa, transliuojama iš Vilniaus – Lietuvos nacionalinės filharmonijos salės. Būtent 1976 metais LNF iniciatyva buvo pradėta rengti festivalį „Klaipėdos muzikos pavasaris“. Iki šiol šios įstaigos meno kolektyvai tebėra aktyviausi  klaipėdiškio festivalio dalyviai.

Atidarymo koncerte išgirsime specialiai festivaliui parengtą Modesto Pitrėno vadovaujamo ir diriguojamo Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro programą „Klasika šiandien“.Joje darniai suskambės nemarioji klasika ir šiandienos autorių kūryba.

Koncertą pradės didžiojo Vienos klasiko Ludwigo van Beethoveno Septintoji simfonija, po kurios seks jos inspiruotas šiuolaikinio amerikiečių kompozitoriaus Michaelo Gordono kūrinys „Rewriting Beethoven’s Seventh Symphony“ / „Perrašyti Beethoveno Septintąją simfoniją“. Jo autorius teigia: „Brutali ir garsi Beethoveno muzika mane visada įkvėpė. Tuo metu, kai ji buvo parašyta, tai buvo bene garsiausia muzika planetoje. Perrašydamas Beethoveno Septintąją simfoniją iš kiekvieno kūrinio dalies paėmiau po vieną fragmentą“.

Beethovenas taip pat įkvėpė ir kompozitorių Vidmantą Bartulį. Pernai netikėtai mus palikęs teatrališkasis kūrėjas prieš daug metų netgi pats vaidino savo performanse „Mein lieber freund Beethoven“, užsidėjęs milžinišką Beethoveno pomirtinę kaukę… Koncerte skambės V. Bartulio Koncertas fortepijonui ir orkestrui, turintis daug poteksčių ir patrauklumo, bet lengvai suvokiamas. Jo II dalis – tai autoriaus duoklė-paskyrimas jaunystės meilei Philipui Glassui. Tai tiesiog labai graži muzika, kuri netikėtai nurūksta. Genialumas paprastume – šie žodžiai taikliai apibūdina minimalizmo stiliumi sukurtą V. Bartulio opusą.

„Bartulis man yra žmogus – kūrėjas. Jis galėjo sukurti kažką iš oro. Jis sugebėjo parašyti paprastą, gražią melodiją ir harmoniją, kas yra labai sunku šiais laikais. Paradoksiška asmenybė buvo ir paslaptinga…“ – teigia charizmatiškasis solistas Petras Geniušas, atliksiantis Koncerto solinę partiją.

Koncerto įrašo kviečiame virtualiai klausytis jums patogiausiu būdu šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook; Lietuvos nacionalinės filharmonijos kanalais: nationalphilharmonic.tv, Filharmonijos ir Skaitmeninės koncertų salės Facebook paskyrose, YouTube kanalu.

Transliacija internetu iš KKS

Balandžio 7 d., trečiadienis, 18.30 val.

Kelionės dainos

Organizatorių archyvo nuotraukos

Klaipėdos kamerinis orkestras, meno vadovas Mindaugas Bačkus.

Solistai Romanas Kudriašovas (baritonas), Konrad Levicki, Tomas Cinelis (smuikai).

Programa: Karl Jenkins, Ralph Vaughan Williams, James MacMillan, Bill Whelan.

Klaipėdos kamerinio orkestro programa „Kelionės dainos“,meno vadovo Mindaugo Bačkaus teigimu, pristatys „britų salų muziką, kurią mes retai kada matome kaip skirtingų tautų kūrybą. Dažniausiai ją įvardiname kaip Didžiosios Britanijos muzikinę kultūrą, tačiau tai yra keturios ryškios kultūros: Velso, Škotijos, Anglijos ir Airijos. Visų šių tautų liaudies muzika – itin savita ir spalvinga, tačiau akademinė profesionalioji kūryba – gana panaši, nors vystėsi nevienodai ir skirtingų tautų kompozitorių įtakoje. Šiame koncerte susipažinsime su keturiais labai savitais britų salų kompozitoriais“.

Nacionalinės operos studijos Londone absolventas baritonas Romanas Kudriašovas su orkestru atliks anglo Ralpho Vaughano Williamso ciklą „Kelionės dainos“. Pasak Romano, „tai britiškoji atsvara reikšmingiausiems vokiečių-austrų tradicijos dainų ciklams. Tačiau šiame cikle kūrinių nejungia viena pasakojimo gija, vedanti nuo vienos dainos prie kitos. Čia keliautojas kaskart išgyvena ir tarsi pasakoja skirtingus kelionės epizodus“.

Klaipėdoje gimęs ir augęs R. Kudriašovas mokėsi Klaipėdos S. Šimkaus konservatorijoje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. Išplaukęs į tarptautinius operos meno vandenis jis dainavo prestižiniuose festivaliuose, o pernai pelnė tarptautinio V. Noreikos vokalistų konkurso diplomą.

Airių autoriaus Billo Whelano kūrinyje „Inishlacken“ solo partijas grieš Klaipėdos kamerinio orkestro pirmame pulte sėdintys jaunosios kartos smuikininkai Konradas Levickisir Tomas Cinelis.Vilnietis Konradasjau antrus metus dirba klaipėdiečių orkestro koncertmeisteriu. Kolektyvo meno vadovas jį apibūdina kaip „naująjį orkestro veidą“.

Koncerte taip pat išgirsime du opusus styginių orkestrui: iš Velso kilusio kompozitoriaus Karlo Jenkinso „Palladio“ ir Škotijos kūrėjo Jameso MacMillano „Memento“.

Tikimės, kad „Kelionės dainos“ praturtins jus šviežiais įspūdžiais! Kol dar negalime keliauti ir koncertuoti gyvai, susitikime virtualiai!

Koncerto įrašo kviečiame virtualiai klausytis jums patogiausiu būdu šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook; Lietuvos nacionalinės filharmonijos Facebook ir YouTube kanalais.

Transliacija internetu iš koplyčios

Balandžio 11 d., sekmadienis, 17.00 val., Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčia

Atvelykio Gloria

Organizatorių archyvo nuotraukos

Ansamblis „Musica Humana“, meno vadovas, dirigentas ir solistas Robertas Beinaris (obojus).

Klaipėdos choras „Aukuras“, meno vadovas ir dirigentas Alfonsas Vildžiūnas.

Solistės: Dovilė Kazonaitė (sopranas), Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas), Inga Aleksienė (smuikas).

Programa: Antonio Vivaldi.

Antonio Vivaldi – žymus XVIII a. italų kompozitorius, smuikininkas ir šventikas viename asmenyje. Sakoma, kad jis buvo nepaprastai talentingas: galėdavo parašyti koncertą greičiau, negu kitas žmogus suspėtų jį perrašyti į švarraštį, arba griežė smuiku taip puikiai, kad sunkiai tikėtina, jog kas nors yra grojęs ir ar kada nors gros taip, kaip jis. Jis gerokai praplėtė smuiko technikos galimybių ribas sukūręs daugybę koncertų smuikui ir orkestrui, tarp jų – populiarųjį „Metų laikų“ ciklą. Taip pat A. Vivaldi rašė koncertus kitiems soliniams instrumentams, dviem ar net trims solistams su orkestru. Kai kurie iš jų net šiandien tebelaikomi vienais pačių sudėtingiausių koncertų.

A. Vivaldi kūrė ir vokalinę muziką, didžioji jos dalis skirta katalikų bažnyčiai. Pats ištaigingiausias jo sakralinis kūrinys – „Gloria“, pasaulyje vertinamas kaip vienas ryškiausių šio žanro šedevrų. Jame autorius visapusiškai atskleidžia savo kompozicinį meistriškumą: čia darniai susijungia soliniai fragmentai ir formos visuma. Kūrinys žavi klausytojus baroko muzikai būdinga kontrastų kaita.

A. Vivaldi šlovinamasis himnas „Gloria“ ir dar du jo koncerto žanro kūriniai solo smuikui ir solo obojui skambės programoje „Atvelykio Gloria“. Tai bendras Lietuvos nacionalinės filharmonijos ansamblio „Musica Humana” ir Klaipėdos koncertų salės choro „Aukuras“ meninis projektas, kuriam vadovaus minėtų kolektyvų lyderiai Robertas Beinaris ir Alfonsas Vildžiūnas. „Gloria“ giesmėse išgirsime ir nuostabiųjų solisčių Dovilės Kazonaitės ir Ievos Prudnikovaitės balsus.

Ši LNF ir KKS internetinėse platformose transliuojama programa Atvelykio sekmadienį jums dovanos pakilią ir šventišką nuotaiką!

Koncerto įrašo kviečiame virtualiai klausytis jums patogiausiu būdu šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook; Lietuvos nacionalinės filharmonijos Facebook ir YouTube kanalais.

Tiesioginė transliacija internetu iš KKS

Balandžio 14 d., trečiadienis, 18.30 val.

Tas delsiantis vėjas

Organizatorių archyvo nuotraukos

„Kremerata Baltica“  solistai:

Džeraldas Bidva, Rakelė Chijenaitė, Dainius Peseckas, Linas Valickas, Ulijona Pugačiukaitė (smuikai), Greta Staponkutė-Rakau, Birutė Ilčiukaitė (altai), Giedrė Dirvanauskaitė, Rūta Balčiūtė (violončelės), Augustinas Treznickas (kontrabosas).

Meno vadovas Gidon Kremer.

Solistai: Džeraldas Bidva (smuikas), Gunta Gelgotė (sopranas), Giedrius Gelgotas (fleita), Andrius Žiūra (klarnetas).

Programa: Antonio Vivaldi-Max Richter, Viktoria Poleva, Sergej Akhunov, Philip Glass, Osvaldo Golijov.

„Kremerata Baltica“ – pripažinto latvių smuikininko Gidono Kremerio įkurtas ir vadovaujamas kolektyvas, sudarytas iš talentingiausių jaunųjų Latvijos, Lietuvos ir Estijos muzikų. Šiandien jį, išsiskiriantį subtiliu skambesiu, gyvybingumu ir originalumu, žino visas pasaulis. Keletą kartų orkestras pasirodė ir Klaipėdos koncertų salėje.

Pandemija stipriai paveikė aktyviai gastroliuojančio kolektyvo koncertinius planus. Tačiau kūrybiškas požiūris į situaciją sugeneravo idėją koncertuoti mažesne sudėtimi. Tad šiame koncerte dalyvaus tik lietuviškoji „Kremerata Baltica“ dalis, kartu su kitais solistais atliksianti žavią minimalistinę programą. Ji pavadinta pagal JAV gyvenančio žydų kilmės argentiniečių kompozitoriaus Osvaldo Golijovo vokalinį kūrinį „Tas delsiantis vėjas“ (“How Slow the Wind“). „Balsas čia perteikia sklendžiančios dvasios šauksmą, o styginiai – tai vėjas“, – sako kompozitorius, savo muzika perteikiantis artimo žmogaus netekties jausmą. Šio jautraus kūrinio solo partiją dainuos nuostabioji Gunta Gelgotė (sopranas).

Minimalizmo fanai koncerte galės pasimėgauti įžymaus amerikiečių kūrėjo Philipo Glasso III simfonijos muzika. Įtaigaus Džeraldo Bidvos smuiko solo ir kitų ansamblio styginių garsais suskambės „Pavasaris“ iš žymaus baroko epochos kūrėjo Antonio Vivaldi koncertų ciklo „Metų laikai“, šiuolaikiškai perkurtas vokiečių kilmės britų kompozitoriaus Maxo Richterio.

Meistriški „Kremerata Baltica“ solistai savo gerbėjams dovanos įkvėpimą ir gerą nuotaiką!

Kviečiame šio puikaus koncerto klausytis tiesiogiai šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook.

Transliacija internetu iš KKS

Balandžio 23 d., penktadienis, 18.30 val.

Brandenburgo koncertams 300

Organizatorių archyvo nuotraukos

Klaipėdos kamerinis orkestras, meno vadovas Mindaugas Bačkus.

Vincent Bernhardt (dirigentas, klavesinas, Prancūzija), Vytenis Giknius (barokinis traversas, išilginė fleita), Rodrigo Calveyra (išilginė fleita, Brazilija–Lietuva), Jon Olaberria (barokinis obojus, Ispanija), Emmanuel Laporte, Martin Roux (barokiniai obojai, Prancūzija), Florian Gazagne (barokinis fagotas, Prancūzija), Bruno Fernandes (barokinis trimitas, Portugalija), Nina Daigremont, Nicolas Chedmail (medžioklės ragai, Prancūzija), Piotr Wacławik, Julia Karpeta (violos da gamba, Lenkija), Konrad Levicki (smuikas, piccolo smuikas), Anna Luiza Aleksandrow-Bertash, Ivan Bertash (altai).

Programa: Johann Sebastian Bach, Brandenburgo koncertai.

„Johannas Sebastianas Bachas kūrė koncertus įvairiems instrumentams ir orkestrui, orkestrines siuitas. Patys žymiausi yra šeši Brandenburgo koncertai, parašyti 1721 metais ir dedikuoti Brandenburgo markgrafui. Dedikaciją Bachas pasirašė 1721 metų kovo 24 dieną. Žinia, tuoj bus lygiai 300 metų nuo tada, kai šie koncertai gimė“, – teigia Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas Mindaugas Bačkus. Jis pasiūlė paminėti šią sukaktį solidžia koncertine programa, kurios tikslas – atlikti visus šešis Brandenburgo koncertus.

Pasak Mindaugo, „III ir VI koncertai yra tik styginių solistams su klavesinu. Tačiau didžioji koncertų dalis (I, II, IV ir V) yra concerto grosso tipo kūriniai. Juose soliniai instrumentai derinami su likusia orkestro grupe. Projekto unikalumas būtų atlikti juos mūsų orkestro sudėtį papildžius originaliais pučiamaisiais instrumentais ir autentiškame 415hz derinime. Šiam sumanymui įgyvendinti reikalingas geras klavesinistas, atliekantis vieną pagrindinių basso continuo vaidmenų. Juo sutiko būti Vincent Bernhard iš Prancūzijos. Jis yra fantastiškas atlikėjas.“

Meno vadovo nuomone, „sumanymas yra labai įdomus, bet dar labiau sudėtingas dėl absoliučiai unikalių ir Lietuvoje negrojamų instrumentų – senovinių valtornų, barokinių obojų, fagoto, trimito“. Šios srities specialistų, kurie gerai įvaldę senovinius instrumentus, yra tik užsienyje. Todėl pasaulinės pandemijos akivaizdoje šio ambicingo sumanymo įgyvendinimas tampa dideliu iššūkiu.

Koncerto įrašo kviečiame virtualiai klausytis jums patogiausiu būdu šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook.

Transliacija internetu iš KKS

Balandžio 30 d., ketvirtadienis, 18.30 val.

Arfa ir fleita: kerintis skambesys

Organizatorių archyvo nuotraukos

Klaipėdos kamerinis orkestras, meno vadovas Mindaugas Bačkus.

Solistė Anaïs Gaudemard (arfa, Prancūzija).

Dirigentas ir solistas Kaspar Zehnder (fleita, Šveicarija).

Programa: Josep Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Claude Debussy.

Kerintis arfos ir fleitos skambesys išsilies Klaipėdos kamerinio orkestro programoje, kurioje klaipėdiečių kolektyvo scenos partneriais bus žavinga prancūzų arfininkė Anaïs Gaudemard ir pripažintas šveicarų fleitininkas bei dirigentas Kasparas Zehnderis. Šis talentingas ir įvairiapusis muzikas nuolat pasirodo svarbiausiose Europos koncertų salėse ir festivaliuose. Jis yra Biel Solothurn simfoninio orkestro meno vadovas (Šveicarija), Hradci Králové filharmonijos orkestro vyr. dirigentas (Čekija), daug metų vadovavo prestižiniam Murten Classics festivaliui, kuriame du kartus koncertavo Klaipėdos kamerinis orkestras. KKS scenoje K. Zehnderis jau ne kartą dirigavo orkestrams, grojo fleita kaip solistas, atliko kamerinę muziką.

Arfininkė A. Gaudemard Klaipėdoje koncertuos pirmąkart. Ji laikoma viena ryškiausių dabarties arfos atlikėjų. Pasaulinį pripažinimą pelniusi solistė, laimėjusi keletą svarių konkursų ir prizų, nuolat kviečiama pasirodyti garsiausiose koncertų salėse, tarp jų – Vienos Konzerthaus, Hamburgo Elbės filharmonijoje, Kelno filharmonijoje, Londono Barbican Center, Paryžiaus filharmonijoje,  Stokholmo Konserthuset, Amsterdamo Concertgebouw ir kitose.

Nuostabieji koncerto solistai su Klaipėdos kameriniu orkestru atliks Wolfgango Amadeuso Mozarto Dvigubą koncertą fleitai, arfai ir orkestui. Išgirsime ir auksinį arfos repertuaro kūrinį Claude Debussy „Danse sacrée et danse profane“ /„Religinį ir pasaulietinį šokį“.

Orkestras turės galimybę pademonstruoti savo profesinį meistriškumą interpretuodamas Josepho Haydno Simfoniją Nr. 97 Johanno Peterio Solomono orkestruotės versijoje, skirtoje fleitai, styginių kvartetui ir fortepijonui ad libitum. Šią versiją programai pasiūlė K. Zehnderis. Pasak jo, „daugybė po Europą pasklidusių išleistų šios versijos gaidų liudija nepaprastą jos populiarumą XIX amžiuje. Remdamasis J. H. Somolono rankraščiu, Christopheris Hogwoodas parengė naują kritinį Simfonijos Nr. 97 aranžuotės šešiems instrumentams leidimą, papildydamas kamerinės muzikos repertuarą dar vienu šios versijos leidiniu šalia trijų kitų, išleistų anksčiau“.

Koncerto įrašo kviečiame virtualiai klausytis jums patogiausiu būdu šiais Klaipėdos koncertų salės interneto kanalais: YouTube, Facebook.

#saugikultura

Junkitės ir klausykite festivalio programas internetu!

Išsamiau apie festivalį – www.koncertusale.lt

Leave a Reply