„Grammy“ nominantai uostamiestyje įrašinėja Klaipėdos kamerinio orkestro plokštelę
Vienas profesionaliausių ir dinamiškiausių Lietuvos meno kolektyvų Klaipėdos kamerinis orkestras šiemet skaičiuoja trisdešimtuosius veiklos metus. Šią savaitę orkestras Klaipėdos koncertų salėje įrašinėja kompaktinę plokštelę, kurios išleidimas taps viena iš progų pažymėti sukaktį. Pasak Klaipėdos koncertų salės pavaduotojos kultūrinei veiklai Loretos Narvilaitės, verta pažymėti tai, kad albume skambės pastarąjį dešimtmetį sukurta lietuvių kompozitorių muzika. Dauguma kūrinių parašyta specialiai Klaipėdos kameriniam orkestrui ir jo meno vadovui Mindaugui Bačkui. Garso įrašuose bus užfiksuotas Mariaus Baranausko „Arrokoth“, kurio premjera įvyko 2021 m. šiuolaikinės muzikos festivalyje „Permainų muzika“. Opusas, kurio atsiradimą parėmė Lietuvos kompozitorių sąjunga, buvo specialiai užsakytas festivaliui. Kompaktinėje plokštelėje taip pat skambės Vidmanto Bartulio „Bolero. Pavane lacrimae“ violončelei ir styginių orkestrui, kuris pirmą kartą atliktas taip pat festivalyje „Permainų muzika“ 2010 metais. Trečiuoju kūriniu pasirinktas Osvaldo Balakausko „Polimelika“ – koncertas elektrinei violončelei ir styginių orkestrui. Jis pirmą kartą suskambo 2009 metais Nacionalinės programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė“ koncerte Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje, atliekamas violončelininko M. Bačkaus ir Klaipėdos kamerinio orkestro. „Visi šie kūriniai pasirinkti ne atsitiktinai. Prieš dešimtmetį sukurtas O. Balakausko koncertas elektrinei violončelei ir orkestrui „Polimelika“ iki šios dienos nebuvo įrašytas, o juk kūrinys dedikuotas asmeniškai man. Na o V. Bartulio „Bolero. Pavane lacrimae“ gimė po mūsų diskusijų su kompozitoriumi apie kūrinį violončelei ir orkestrui, kuriame galėtų atsiskleisti violončelės teatrališkoji pusė“, – pasakojo M. Bačkus. Pasak Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovo, V. Bartulis mėgo teatrą, jo muzika dažnai buvo kupina „teatro dvasios“. Šio kūrinio premjerą M. Bačkus atliko su tuo metu Donato Katkaus vadovaujamu šv. Kristoforo kameriniu orkestru, o šią savaitę šį itin jausmingą ir sentimentalų opusą įrašinėja kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru. „Orkestrui, dirigentui iš Rygos Normunds Šnė, įrašų kompanijai „Baltic Mobile Recordings“ bei šios kompanijos sielai Viliui Kerui, mums visiems – tai kūrybinga ir prasminga savaitė, kupina naujų pojūčių ir mažai žinomos muzikos atradimo džiaugsmo“, – dalijosi mintimis M. Bačkus. Menininkas taip pat pastebi, kad visų trijų kompozitorių pavardės prasideda raidėmis „BA“: Balakauskas, Baranauskas, Bartulis. Beje, paties M. Bačkaus – taip pat. Muzikas prasitaria, kad tai tik netikėtas, bet džiugus sutapimas. Kompaktinę plokštelę įrašyti patikėta tris kartus „Grammy“ muzikos apdovanojimams nominuotų garso režisierių Viliaus ir Aleksandros Kerų vadovaujamai kompanijai „Baltic Mobile Recordings“. Įrašų metu Klaipėdos kameriniam orkestrui ir solistui M. Bačkui diriguoja latvių dirigentas Normunds Šnē. Klaipėdos koncertų salės informacija |