Tarptautinės šokio dienos proga – šokio filmų vakaras su Agnija Šeiko

Balandžio 29 dieną pasaulis minės Tarptautinę šokio dieną, o balandžio 30 d. 18 val. Šeiko šokio teatras ir „ArleKinas“ kvies į ypatingą kino seansą, dedikuotą šokio filmo žanrui. Didžiajame ekrane pirmą kartą bus pristatomi keturi trumpametražiai šokio filmai: Šeiko šokio teatro kurti poetiškas judesio filmas su Klaipėdos ir Palangos senjorais „Anapus sienų“, hipnotizuojantis ir meditatyvus „Audros akis“, Kuršių nerijos galybę ir trapumą atskleidžiantis „Po oda“ bei  šokėjos Viktorijos Zobielaitės debiutas – sapniškasis „Ephémeros“. Seansą atidarys gyvas pasirodymas – šokio studentės Olgos Gerasimovos kurtas solo šokis „Make Me Great Again, umbra“. Po filmų seanso – pokalbis su Šeiko šokio teatro meno vadove, choreografe, šokio filmų kūrėja ir daugybės nacionalinių apdovanojimų laureate Agnija Šeiko apie šokio filmo žanro subtilybes.

Agnija Šeiko. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Agnija Šeiko. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

 Užsienyje turintis savo festivalius, Lietuvoje šokio filmų žanras sutinkamas rečiau, įtraukiant vieną kitą kūrinį į didžiųjų šalies kino festivalių programą, todėl kartu su Klaipėdos „Kultūros fabrike“ įsikūrusiu „ArleKinu“ Šeiko šokio teatras pristato niekada kino salėje nerodytą programą. Organizatoriai pristatys 2020–2022 metais teatro sukurtus šokio filmus bei šokėjos Viktorijos Zobielaitės debiutą.

„Šiame šokio filmų seanse norime suteikti galimybę klaipėdiečiams susipažinti su šiuo žanru dideliame ekrane su geru garsu – taip, kaip ir priklauso jį patirti. Manau, žiūrovus taip pat patrauks pamatyti, kaip lietuvių bei prancūzų kūrėjų akimis atsiskleis Kuršių nerija, o viename filme šoka ir Klaipėdos bei Palangos senjorai“, – apie renginio programą pasakojo Agnija Šeiko.

Seansą atidarys talentingos šokio studentės Olgos Gerasimovos kurtas solo šokis „Make Me Great Again, umbra“ (šokėjas Edvardas Kažarnovičius). Umbra verčiant iš lotynų k. – šešėlis, atspalvis, tamsa. Choreografę įkvėpė Salvador Dali paveikslas „Barcelona mannequin“, kuriame pavaizduota moters figūra iš trijų siluetų, primenančių šešėlius ar skirtingas asmenybės puses.

Kadras iš filmo „Anapus sienų“.
Kadras iš filmo „Anapus sienų“.

„Rodysime keturis Šeiko šokio teatro sukurtus filmus, vienas iš jų apdovanotas, o taip pat kalbinsime Agniją Šeiko. Neabejoju, kad kažkam tai bus tas baltas triušis, atvesiantis į fantastišką šiuolaikinio šokio ir kino pasaulį“, – į vienintelį šokio filmų seansą kvietė „ArleKino“ vadovas Linas Lesauskas.

Pirmasis filmas – choreografės, judesio terapijos praktikės Dovilės Binkauskaitės ir Mariaus Lukošiaus šokio filmas „Anapus sienų“, kurio dėmesio centre – pajūrio senjorai. Filmo kūrėjai lankė senjorus jų namuose ir prašė ne pasakoti, o parodyti savo istorijas per kūną – judesį ir šokį. Tarsi sielos akimis šiame filme permatomas po kasdienybės dulkėmis pulsuojantis gyvenimas. Filmas įtraukia banguojančiu ritmu, ramiu dėmesingumu ir choreografei būdingu gebėjimu kiaurai permatyti buities paviršių bei atskleisti būties gelmę. Filmo trukmė – 10 minučių.

Kadras iš filmo „Ephémeros“.
Kadras iš filmo „Ephémeros“.

Antrasis kūrinys – jaunos šokėjos Viktorijos Zobielaitės debiutas, tapęs jos baigiamuoju šokio studijų darbu ir 2022 metais Eksperimentinio šokio ir muzikos filmų festivalyje pelnęs apdovanojimą už geriausią garsą ir muziką. Sapniškajame „Ephémeros“ (sen. gr. trumpalaikis) subtiliai jungiant tris dėmenis – žmogų, augalą bei skulptūrą – kuriamas savitas fantazijų pasaulis, kuriame patiriamas neišvengiamas būties laikinumas – viskas yra laikina santykyje su amžinybe. Filmo trukmė – 14 minučių.

Trečiuoju numeriu bus rodomas prancūzų-lietuvių kūrybinio bendradarbiavimo programos „KlaipėDAnse“ vaisius – šokio filmas „Po oda“, kurį išaugino prancūzės choreografė, režisierė Mathilde Monfreux, operatorė, režisierė Trécy Afonso kartu su Šeiko šokio teatru. Anot menotyrininkės, šokio kritikės Silvijos Čižaitės-Rudokienės, „Po oda“ skleidė savotišką poetiškumą, labai gryną poetiką“. Juostoje šokančio kūno ir natūralių formų sintezė įgauna architektūrines formas. Tarsi praskleidus Majos šydą, žiūrovui atsiveria subtilus žmogaus ir pasaulio ryšys, kur kiekvienas elementas veikia visą sistemą. Su prancūzių kūrėjoms būdingu subtilumu ir organiškumu filmas panardina žiūrovą į poetišką gamtos ir šokio tėkmę. 2021 metais filmas buvo atrinktas į Sans Souci šokio kino festivalio Kolorade, JAV programą. Filmo trukmė – 24 minutės.

Kadras iš filmo „Po oda“.
Kadras iš filmo „Po oda“.

Paskutinis programoje  – pagal to paties pavadinimo prancūzų choreografo Rachid Ouramdane šokio spektaklį sukurtas R. Ouramdane, Agnijos Šeiko, Oksanos Griaznovos ir Mariaus Paplausko filmas „Audros akis“. Šis kūrinys viešai bus rodomas tik antrą kartą. Pirmąjį jis pristatytas Kauno centriniame pašte, kur ir buvo nufilmuotas „KlaipėDAnse“ savaitės Kaune metu. „Audros akyje“ modernistiniame interjere skleidžiasi chaoso ir tvarkos dėsniai, tyrinėjamas individo ir grupės santykis. Lyg energijos šuoras, besisukantis kaleidoskopas, filmas įtraukia žiūrovą į hipnotišką aktyvios meditacijos būseną.

Šokio filmas „Audros akis“ –  Prancūzijos-Lietuvos kūrybinio bendradarbiavimo programos „KlaipėDAnse“, vykdomos nuo 2017 metų, dalis. Filmo trukmė – 10 minučių.

Kadras iš filmo „Audros akis“.
Kadras iš filmo „Audros akis“.

Šokio filmų vakaras su Agnija Šeiko numatomas 2022 m. balandžio 30 d. 18 val.  ir bus rodomas „Kultūros fabriko“ kino salėje (Bangų g. 5A, Klaipėda). Bilietus platina bilietai.lt. 

Lietuvos ir Prancūzijos šiuolaikinio šokio programą „KlaipėDAnse“ įgyvendina Šeiko šokio teatras, Caen Nacionalinis šokio centras Prancūzijoje, Prancūzijos ambasada, Prancūzų institutas Lietuvoje bei Klaipėdos miesto savivaldybė.

Šeiko šokio teatro informacija

Leave a Reply