Raimundas Sakalauskas: „Tiesiog noriu, kad gyvenimas būtų smagus!”

Šįkart jaunųjų kūrėjų rubrika pulsuoja gyvenimo džiugesiu ir iššūkiais. Šnekučiavomės su telefoninių programėlių, orientuotų į žaidimus, kūrėju Raimundu Sakalausku. Jaunasis kūrėjas tiesiog užkrečia noru patirti, sužinoti, išbandyti bei atrasti. Apie žaidimų kūrimą, iššūkius ir smagiąją kasdienybės pusę – pokalbis su charizmatiškuoju ir tikrai įdomų gyvenimą gyvenančiu Raimundu.

Raimundas_Sakalauskas

Kaip manai, kokia esi asmenybė? Koks Tavo gyvenimo credo?

Apie save kalbėti sunku. Na, bet pabandysiu… (šypteli). Manau, kad esu gana smulkmeniškas žmogus. Nuolat ieškau kuo daugiau iššūkių bei pokyčių gyvenime. Niekada nesėdžiu vienoje vietoje. Mano gyvenimo credo: „Carpe diem” (liet. „Švęsk dieną”).

Kokias studijas baigei?

Baigiau informatikos bakalauro ir magistro studijas. Pasirinkau šias studijas, nes jau nuo vaikystės žinojau, kad ateityje noriu gilintis į informatikos subtilybes. Juolab kad teko jau prieš studijas padirbėti šioje sferoje. Tad pasirinkimas įvyko labai natūraliai.

Kuo patraukė žaidimų kūrimo technologija?

Visą gyvenimą buvau užkietėjęs žaidėjas. Jau nuo 3 metų pradėjau žaisti kompiuterinius žaidimus. O 11-oje klasėje pradėjau mokytis flash technologijos. Vengiau kurti interneto svetaines ar kitus tradicinius dalykus. Norėjau kurti tai, kas gražu ir įdomu. Tad orientavausi į žaidimus. Taip pat dirbau su elektroniniais mokymais. Čia irgi buvo žaidimo elementų. Ypač, kai perėjome dirbti su lietuviška ugdymo sistema. Tuomet tai tapo tikru žaidimu, orientuotu į mokinius. Juk tai geriausias būdas atkreipti jų dėmesį.

Ką ši veikla reiškia Tau pačiam?

Žaidimų kūrimas yra labai įvairiapusiška veikla. Tai patenkina labai daug skirtingų mano poreikių. Pirmiausia, tai kūrybinė veikla. Be kūrybos tiesiog negalėčiau dirbti. Vien techninio darbo nepakaktų. Kitas dalykas – tai sritis, kuri neatsilieka nuo technologijų. Šioje veikloje pilna profesinių iššūkių ir apmąstymų, kaip optimizuoti procesus bei sujunti skirtingas sritis: tiek garsą, tiek vaizdą, tiek veiksmą.

Žaidimai žmonėms kelia gerą nuotaiką. Juos kurdamas tu tarsi gauni to pozityvo. Žmonės laimingi – ir tu laimingas (šypsosi). Todėl šis darbas visuomet teikia labai gerų emocijų.

Gal prisimeni savo pirmąjį žaidimą?

Savo pirmąjį žaidimą sukūriau būdamas 7-oje klasėje. Tai buvo kryžiukai ir nuliukai. Dar dabar pamenu personažus (šypteli).

raimundas

Asmeninio archyvo nuotraukos

Kuo vadovaujiesi kurdamas žaidimą? Galbūt turi savo braižą?

Apskritai savo darbe stengiuosi vadovautis principu, kad svarbiausias dalykas yra kokybė. Stengiuosi viską daryti taip, kad net pats nežinočiau, jeigu kas ir yra blogai. Noriu užtikrinti maksimalią kokybę.

Man labai svarbus unikalumas. Stengiuosi kurti tai, ko dar nėra. O žaidimų idėjos kyla visiškai atsitiktinai. Tikrai žaidimo nesukuriu tiesiog atsisėdęs bei pradėjęs sukti galvą, kaip jį sukurti. Idėjų nepriversi toptelėti (šypsosi). O jau kai yra idėja, atsiranda konkretus planas, kaip ją realizuoti.

Kad ir kaip būtų, iš pradžių turi sugalvoti, kaip tavo sukurtas žaidimas uždirbs pinigų. Toliau, turėdamas bazinę idėją, stengiesi, kad reklamos būtų ne erzinančios, o naudingos. Pavyzdžiui, peržiūrėjęs reklamą, žaidėjas gaus kokią nors privilegiją.

Kaip įsivaizduoji artimiausius veiklos metus? Kokie tikslai bei ambicijos?

Labai didelių tikslų nekeliu. Siekiu, kad artimiausi metai būtų smagūs. Tai yra mano tikslas. Gyvenu šia diena, ja mėgaujuosi ir darau tai, kas patinka.

Raimundas2

Kokiame kitame amplua save įsivaizduotum?

Galbūt labiau orientuočiausi į programėlių kūrimą. O jei visiškai kita niša – būčiau buriavimo arba banglenčių instruktorius. Nes tai vienas smagiausių užsiėmimų, kas gali būti gyvenime.

Kaip leidi laisvalaikį? Koks tavo hobis?

Laisvalaikio metu veikiu tikrai daug. Didžiąją dalį užima ekstremalus sportas: burlentės, banglentės, vandenlentės, autosportas. Žiemą mėgstu eiti pašokinėti į batutų parkus.

Galbūt turi autoritetų gyvenime? Jei taip, kas jie tokie?

Vieno autoriteto neturiu. Kaip piliečiui man autoritetas yra tėtis. Jis visuomet buvo sąžiningas žmogus, stengėsi padėti kitiems ir rodė man deramą pavyzdį. O profesinėje srityje – konkrečių žmonių tikrai nesistengiu kopijuoti. Siekiamybė yra lygiuotis į sėkmingus žaidimo kūrėjus. O kiekvienas turime atrasti savo kelią.

Jei turėtum galimybę praleisti dieną su bet kokiu žmogumi, kas ir kodėl jis būtų?

Haris Poteris. Manau, diena su juo būtų tikrai nenuobodi (šypsosi). O jei rimtai, “Metallica” vokalistas James James Hetfield. Šis žmogus man atrodo labai įdomi asmenybė. Tad tikrai būtų įdomu praleisti su juo dieną ir pamatyti, kuo ir kaip jis gyvena.

Kokį žaidimą kuri šiuo metu?

Šiuo metu dirbu su žaidimu „Pocket Sheep”. Tai universalus, atpalaiduojantis ir įdomus žaidimas, veikiantis „Windows”, „Windows phone”, o netrukus ir „iOS” programų pagrindu.

Aveles

Žaidimas “Pocket Sheep”

Žaidimo siužetas toks: pačios avelės žaidime mažytės. Jos mielos. Joms reikia žaidėjų pagalbos. Daugiau nei 800 tūkst. žmonių jas jau pamilo. Žaidimo metu reikia vesti mažų avelių bandą per 30 nuostabių, ranka pieštų lygių. Tikslas – pasiekti saugias ganyklas. Tai paprastas ir atpalaiduojantis žaidimas, kuris nustebins kiekvieną. Raminanti muzika ir žaismingi avelių balsai sukuria puikią žaidimo atmosferą. Vaikų režimas leidžia pritaikyti žaidimo sudėtingumo lygį prie vaiko sugebėjimų. Esu ne kartą pastebėjęs, kad šį žaidimą žaidžia tiek mažieji, tiek suaugę (šypteli).

Aveles galima rasti čia: www.pocketsheep.com

Leave a Reply