Povilui Ramoškai kūryba – įstatymais nevaržoma laisvė
Jaunųjų kūrėjų rubrikos svečias – kompozitorius, prodiuseris Povilas Ramoška (Mp3). Kūryba – nuo hiphopo iki muzikos teatrui, animacijai – pašnekovą užbūrė ir jau dešimt metų nepaleidžia dėl laisvės ir laimės pojūčio, kuomet atrandama nauja garsų magija. Šiuo metu jaunasis kūrėjas prodiusuoja Lietuvos atlikėjus ir dega naujomis idėjomis. Apie kūrėjo kelią ir patirtis – pokalbis su Povilu. Kaip manai, kokia asmenybė esi? Turbūt tai geriausiai galėtų apibūdinti artimi žmonės. Manau, kad esu tiesos ieškantis, gana uždaras: daug dalykų pasiliekantis sau, savo viduje. Tačiau mėgstu perduoti tai, ką pats žinau, stengiuosi dalintis tuo, ką turiu. Jeigu yra galimybė padėti – stengiuosi tai ir daryti. Ir dar – esu naktinė pelėda. Kokie buvo Tavo pirmieji žingsniai kūryboje? Pirmieji žingsniai prasidėjo paauglystėje, maždaug 2008 metais. Kūryba užbūrė tarsi dėlionė – niekada nesibaigianti, beribė ir be įstatymų. Koks buvo tavo, kaip kūrėjo kelias? Kur teko semtis žinių, patirties? Mokiausi Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje ir Hertfordšyro universitete. Patirtis atsirado dirbant su įvairiais atlikėjais, taip pat skirtinguose projektuose: nuo instrumentinės muzikos iki muzikos teatrui, animacijai. Kaip apibrėžtum dabartinę savo veiklą? Šiuo metu prodiusuoju įvairius Lietuvos atlikėjus, daugiausiai – hiphopo atstovus, taip pat mokau muzikos kompozicijos. Kuo Tave patraukė kompozitoriaus, prodiuserio kelias? Ši sritis sužavėjo visiška laisve, kurioje yra kiekvieno žmogaus, kompozitoriaus įstatymai. Nieko nėra geriau už laisvę, juo labiau jeigu gali joje išsireikšti ir dalelę savo laisvės perduoti kitiems. Turbūt teko prisidėti prie ne vieno projekto. Kuris Tau pačiam įsiminė labiausiai ir kodėl? Kurį laiką dirbau Klaipėdos muzikiniame teatre. Pamenu užduotį Vasario 16-ajai: gavau šešias lietuviškas dainas (liaudies, estrados ir pan.), pagal jų harmoniją, akordus turėjau dainas paversti į hiphopą. Pagal šią muziką dainavo operos solistai Beata Ignatavičienė ir Rokas Spalinskas, o viską nuostabiomis repo improvizacijomis sujungė Rokas „Jama” Grajauskas bei trimito garsais Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas. Buvo labai šiltas renginys su moderniu akcentu, iš Muzikinio teatro langų muzika sklido į Atgimimo aikštę. Taip pat esu laimėjęs nemažai konkursų, kai mokiausi E. Balsio gimnazijoje ir grojau fortepijonu. O mano prodiusuojamas kūrinys 2014 metais laimėjo metų dainos titulą Lietuvos hiphopo apdovanojimuose. Kokius teko prodiusuoti Lietuvos atlikėjus? Kas Tau pačiam įdomiausia šioje veikloje? Domas, Karu, Despotin Fam, Tie Geresni, Ra ir Slem’as, Operatyvūs, Triadman, Keturios ryto ir kiti. Įdomu tai, kad visi atlikėjai yra skirtingi, todėl ir skirtingas galutinis rezultatas – kiekvieną kartą vis kitaip, vis nauji atradimai. Galbūt turi savo, kaip prodiuserio, kompozitoriaus braižą? Koks jis? Turbūt išsiskiriu tuo, kad hiphopo žanre bandau įdiegti kuo daugiau garsų, harmonijos, įgroti sudėtingesnes instrumentų partijas. Atlieku nestandartinius sprendimus, stengiuosi panaikinti nuo senesnių laikų nusistovėjusį šiokį tokį minimalizmą, būdingą šiam žanrui. Todėl dažnai instrumentuotės tampa savarankiškais kūriniais. Kas Tau pačiam yra kūrybos esmė? Jos procesas. Tas naktinėjimas ir strykčiojimas iš laimės atradus garsų magiją, kurios kartais labai ilgai reikia laukti, stengtis. Taip pat jos įtaka klausytojams bei žinojimas, kad kažkas jos klauso ir jiems per nugarą bėga pagaugai. Iš kur semiesi įkvėpimo? Kaip ir kiekvienas atlikėjas šiek tiek iš klausomos muzikos, tačiau labiausiai iš savo aplinkos. Iš vietos, kurioje gyvenu, iš gamtos, įvykių, nuotaikos, žmonių, gerų ar blogų žodžių bei žvaigždžių danguje. Kaip įsivaizduoji artimiausius kelerius veiklos metus? Kokie užmojai ir svajonės? Tikiuosi toliau sėkmingai kurti muziką, susipažinti su įdomiais žmonėmis bei per ateinančius metus išleisti rinkinį, kuriuo galėsiu pasidalinti su klausytojais. Autorės P. S. 2016 metais Lietuvos hiphopo apdovanojimuose Povilas Ramoška su kolegomis Domu ir Karu už kūrinį „Jūra” laimėjo metų kolaboraciją. Šį kūrinį Povilas ir prodiusavo, o plokšteles scratch’ino DJ Mamania iš „G&G Sindikato”. Be to, šiuose apdovanojimuose Povilas buvo nominuotas Metų prodiuseriu. Daugiau Povilo kūrinių – ČIA. |