Virtualusis verslo inkubatorius – kūrybingam ir sėkmingam verslui
Naujos pažintys, naujos žinios, o tuomet – ir naujos įmonės: Klaipėdoje ir Ventspilyje baigiamo įgyvendinti paramos verslui projekto ENTERBANK metu sukurtas virtualusis verslo inkubatorius praaugo elektroninės erdvės ribas ir tapo veiklių jaunų žmonių aktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo platforma. Anot tarptautinio projekto pagrindinio partnerio VšĮ Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros projektų vadovės Alinos Šoparės, jo metu pavyko suburti visą socialinį tinklą, kuris teikia pagrindo manyti, kad užsimezgusios pažintys ir bendravimas jo dalyvių bus plėtojami ir toliau – drauge su naujais perspektyviais verslo projektais. Aktualios formos Šiuolaikiškos bendradarbiavimo platformos kūrimą paskatino prieš ketverius metus uostamiestyje atliktas kūrybinių verslų tyrimas, atskleidęs, kad jaunieji verslininkai mielai naudotųsi tokiomis viešomis paslaugomis, kaip marketingo konsultacijos ir mokymai. Atsižvelgiant į šiuos bei kitus pageidavimus buvo sumanytas projektas ENTERBANK, arba „Virtualios verslo paramos infrastruktūros Baltijos šalyse kūrimas“, pagal Lietuvos ir Latvijos bendradarbiavimo abipus sienos programą Klaipėdos ekonominės plėtros agentūros vykdytas kartu su Ventspilio „Digital centru“ ir LCC tarptautiniu universitetu. Projektą iš dalies finansavo Klaipėdos miesto savivaldybė. Juo įsteigtas tarptautinis virtualus verslo inkubatorius www.enterbank.lt pradedantiesiems verslininkams ir visiems besidomintiems. Be įvairių virtualių paslaugų: dokumentų valdymo, nemokamos svetainių ir serverių prieglobos ir t.t., ENTERBANK nariai naudojosi specialistų konsultacijomis bei dalyvavo seminaruose – gyvai ir virtualioje aplinkoje. Iš viso per dvejus projekto metus buvo surengta arti dviejų dešimčių didelio lankytojų dėmesio sulaukusių nemokamų seminarų, skirtų prekės ženklų kūrimo, autorių teisių ir prekių ženklų apsaugos, komunikacijos, buhalterijos, elektroninės komercijos, reklamos kampanijų internete, susikertančiųjų medijų bei kitoms aktualioms temoms, kurias apžvelgė šių sričių specialistai, o LCC tarptautiniame universitete šiuo laikotarpiu įvyko dvi karjeros ir verslumo mugės. ENTERBANK interneto platforma turi 330 registruotų vartotojų, kurie gali naudotis dokumentų valdymo, saugojimo, siuntimo programomis, įvairiomis aplikacijomis. Populiariausia virtualia paslauga tapo interneto svetainių ir serverių priegloba – dalyviai spėjo įvertinti interneto teikiamų galimybių reikšmę verslui. Gavo daugiau nei tikėjosi ENTERBANK suteiktomis galimybėmis noriai naudojęsi klaipėdiečiai akcentavo, kad viešai ir nemokamai prieinamos aktualios verslo paslaugos buvo naudingesnės ir vertingesnės nei jie buvo linkę manyti pradžioje. Farmacijos srityje daugelį metų dirbęs Povilas Gusčius apie projekto siūlomas galimybes sužinojo internetu bei iš lanstinukų. „Iki tol jau buvau turėjęs nuosavų verslų, o šis projektas adresuotas pradedantiesiems. Vis dėlto nusprendžiau pasinaudoti proga. Gavau daug daugiau nei tikėjausi. Įgijau naujų kontaktų, žinių ir, kas itin svarbu, sutikau daug pozityviai mąstančių žmonių, o įkvepiantys pavyzdžiai ir palaikymas paskatino realizuoti naują verslo sumanymą“, – sakė P. Gusčius. Pasinaudojęs suteiktu verslo krepšeliu bei ENTERBANK suburtų rinkodaros bei kitų sričių ekspertų patarimais, vyras įkūrė bendrovę „Biofarmacija“, kuri platina Izraelyje pagamintus maisto papildus. Šiuo metu šalies vaistinėse galima įsigyti jau keturis „Biofarmacijos“ ženklu pažymėtus gaminius, o bendrovės komanda planuoja tolesnę plėtrą. Anot P. Gusčiaus, pradedantieji dažnusyk neįvertina kompleksinio požiūrio į verslo kūrimą reikšmės. „Jeigu būčiau startavęs be papildomos pagalbos, būčiau pataupęs pinigų rinkodaros konsultacijoms, interneto svetainei ir įvairiems kompetencijos ugdymo seminarams. Gavęs visa tai nemokamai, patyriau didžiulę šių dalykų praktinę grąžą, ir daugiau neabejoju jų reikšme“, – teigė pokalbininkas. Rinkodaros konsultantas Donatas Jonikas ne tik pasinaudojo projekto metu ekspertų teiktomis teisinėmis ir kitokiomis konsultacijomis, bet ir pats dalijosi savo žiniomis su kitais verslo inkubatoriaus nariais. Projekto metu jis pasinaudojo ir svetainių prieglobos (hostingo) paslauga – ją teikiančių interneto technologijų specialistų iš Latvijos dėmesys ir paslaugumas tapo maloniu atradimu. „Manau, jog tokie projektai, aprėpiantys dalijimąsi praktine patirtimi ir kiekvienam verslininkui aktualias paslaugas, suteikia puikių galimybių aktyviems ir smalsiems žmonėms“, – sakė D. Jonikas. Komentaras Dmitrij KATKOV, ENTERBANK finansų ir investicijų konsultantas, LCC tarptautinio universiteto dėstytojas Projekto dalyviams pačios įdomiausios buvo rinkodaros, finansų ir apskaitos sritys. Priežasčių toli ieškoti nereikia – pradedančiajam verslininkui natūraliai kyla klausimų, kaip pateikti savo paslaugą, kaip sutaupyti ir drauge efektyviai save reklamuoti, kaip gauti finansavimą savo idėjoms įgyvendinti. Sulaukiau gana daug klausimų apie eksporto finansavimą bet valiutų kurso pasikeitimo riziką – labai džiugu, kad esami ir būsimi verslininkai mąsto plačiai, neapsiriboja vien Lietuva. Pradedančiajam verslininkui sudėtingiausi yra pirmieji veiklos metai – klaidų, pasitikrinimo bei ištvermės išbandymo laikas. Nesyk girdėdavau frazę: „Dirbu labai sunkiai, bet piniginio rezultato taip ir nėra.“ Be abejo, verslo pradžioje tai yra normalu, tačiau dažnos priežastys yra neracionalūs kaštai, mokesčių strategijos optimizavimo pagrindų stoka, netiklsinga finansavimo struktūra. Manau, kad tokie projektai yra labai naudingi. Šiuo metu Lietuvoje turime vieną iš didžiausių jaunimo nedarbo rodiklių Europos Sąjungoje, tačiau tuo pačiu metu turime dau jaunų energinų gabių žmonių, kurie nori ir gali kurti naujus verslus. Be to, įdomu tai, jog šio projekto, orientuoto į pradedančiuosius, metu sulaukėme didelio susidomėjimo ir iš vidutinio dydžio įmonių, gyvuojančiu 2-5 metus: anot vieno verslininko, tai buvo puiki galimybė nemokamai patobulinti savo finansų valdymo, rinkodaros bei strategijos žinias. |