Rodiono Petrovo paroda „Triukšmas”: hiperrealizmas ir dualistinė kaita
KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) iki 2019 m. sausio 6 d. eksponuojama personalinė Rodiono Petrovo (Rodion Petroff) paroda „Triukšmas”. Jaunosios kartos menininkas klaipėdietis Rodionas Petrovas jau yra surengęs dešimt savo kūrybos solo parodų. Tačiau pastaroji paroda KKKC Parodų rūmuose, – didžiausios apimties ir išsamiausia. Joje R. Petrovas eksponuoja 36 kūrinius: puikiai įvaldytos hiperrealistinės tapybos darbus iš ciklų „Triukšmas” bei „Kaita”, objektą „Praeities beieškant”, instaliacijas „Lorem Ipsum”, „Anotacija” bei interaktyvią videoinstaliaciją „Face 2 face”. Parodos pavadinimą padiktavo R. Petrovo autorine technika kuriamas ciklas „Triukšmas”, kurį tapydamas menininkas naudoja savo barzdos bei sintetinius plaukus. Menotyrininkė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė į R. Petrovo kūrybą žvelgia per triukšmo analizės prizmę: „Parodoje pristatomi Rodion Petroff kūriniai priverčia suklusti: kas yra triukšmas šiandieniame gyvenime? Ar gebame jį išgirsti, kai aplink cirkuliuoja tiek daug informacijos? Jei triukšmas įgautų vizualų pavidalą – kaip jis atrodytų? Autorius mėgina ne tik dekonstruoti triukšmo pavidalus, bet ir apčiuopti jo esmę – nuolatinę skirtingų naratyvų tarpusavio konkurenciją. Nuo ikoninių kultūros vaizdinių, atpažįstamų veikėjų veidų iki abstrakčių formų virsmo kažkuo kitu, nežinomu, tačiau intriguojančiu, simbolišku, tarsi atsitiktinai iškritusiu iš asmeninės ar kolektyvinės pasąmonės arba iš šizofreniškos realybės stebėjimui suklususio menininko barzdos.” R. Petrovo hiperrealistines projekcijas „Kaita” menotyrininkė Vaida Stepanovaitė vertina kaip žmogaus archetipinio dualizmo simbolius. Pasak jos, kūriniuose susijungia neįsisąmoninta vyro asmenybės moteriškoji pusė ir neįsisąmoninta moters asmenybės vyriškoji pusė. Dualumo būsena įprasmina žmogaus poreikį slapstytis, dangstytis ar siekti pritapti, tapti aplinkos atspindžiu. Apie autorių Rodionas Petrovas (Rodion Petroff, gim. 1985 m.) gyvena ir dirba Klaipėdoje. 2011 m. Vilniaus dailės akademijoje įgijo dailės magistro laipsnį. 2011 / 2013 m. JCE Bienalės laureatas, 2012, 2013, 2014 m. – „Jaunojo tapytojo prizo” finalininkas. Nuo 2013 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Surengė 10 personalinių parodų ir dalyvavo daugiau kaip 30 grupinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Austrijoje, Rusijoje, Vengrijoje, Slovakijoje ir Kinijoje. 2017 / 2018 m. R. Petrovas pelnė Klaipėdos m. savivaldybės stipendiją. Dalis ciklo „Triukšmas” kūrinių buvo eksponuoti Pekino (Kinija) menų rajone 798 veikusioje Europos šiuolaikinių dailininkų parodoje „Déjà vu” bei vienoje didžiausių Europoje šiuolaikinio meno parodų „NordArt” (Vokietija). Paroda veikia 2018 12 07 – 2019 01 06. |