Pabaiga ir pradžia. Apie koronaviruso žymes parodų pasaulyje

2020 m. pavasarį Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmai kartu su visu pasauliu išgyveno keistai skausmingą laikotarpį, kuomet dėl Covid-19 pandemijos nuo kovo 13 dienos buvo priversti užverti lankytojams duris.

Domas_Rimeika_18_1

Virginijaus Viningo retrospektyvinė tapybos paroda „Trys dešimtmečiai“ iškeliauja į laisvę. Domo Rimeikos nuotr.

Parodų rūmuose liko įkalintos vos vasario 28 d. atidarytos Virginijaus Viningo retrospektyvinė tapybos paroda „Trys dešimtmečiai” ir jaunųjų menininkių jungtinė šiuolaikinio meno paroda „Ar ji ateina?”. Turėjusios veikti iki kovo 29 d., parodos pateko į siurrealistinę situaciją – formaliai jos buvo išeksponuotos, tačiau pamatyti niekas negalėjo. Na, nebent virtualioje erdvėje, kur įvairiomis formomis nuosekliai buvo pristatomos KKKC Parodų rūmų edukatorės Rūtos Petniūnaitės. Tačiau virtuali paroda vis dėlto negali prilygti pasivaikščiojimui po ekspozicines sales, todėl vos Vyriausybei sušvelninus karantino sąlygas ir leidus atnaujinti muziejų ir galerijų veiklą, balandžio 29 d. KKKC Parodų rūmai vėl atvėrė duris ir pakvietė meno gurmanus lankyti taip nelemtai įstrigusias parodas. Ta proga jų trukmė buvo pratęsta iki gegužės 10 dienos.

73 dienos – tiek laiko KKKC Parodų rūmuose buvo įkalintos V. Viningo ir jaunųjų menininkių parodos, nenorom tapusios istoriniu artefaktu, liudysiančiu apie 2020-ųjų koronaviruso iššūkius. Todėl jų iškeliavimo iš tremties akimirkoms dokumentuoti buvo surengta fotosesija – kad šis nekasdienis įvykis būtų įamžintas ateities kartoms.

Koronavirusas ne tik sustabdė laiką ir veiksmą, bet ir sugriovė kai kuriuos KKKC parodų planus. Po to turėjo būti pristatyta jungtinė įvairių šalių menininkų paroda, tačiau užsidarius valstybių sienoms, tapo neįmanoma jos surengti. Išeitį padiktavo pats Covid-19. Parodų rūmai virto savotiška mokslinių tyrimų laboratorija – nuo gegužės 15 d. pradėjusios veikti prof. dr. Arvydo Palevičiaus paroda „Nuo fizikos iki metafizikos” ir Juditos Liaudanskaitės fotografijų paroda „Žvilgsnis į San Fransiską” jungia mokslo ir meno laukus, vizualiai atliepia šių dienų aktualijas ir kalba apie mokslininkų siekį pakeisti pasaulį.

Šios parodos taip pat tapo savitu KKKC Parodų rūmų veiklos ženklu, žyminčiu ribą prieš pauzę ir po jos. Naujųjų parodų įžengimo į ekspozicines erdves akimirkos, užfiksuotos Domo Rimeikos nuotraukose, – tarsi naujos pradžios žymė, liudijanti apie koronaviruso pandemijos įtaką visam pasauliui ir kiekvieno iš mūsų gyvenimui – su dezinfekcinio skysčio kvapu, veidus dengiančiomis kaukėmis ir privalomu dviejų metrų atitolimu.

PABAIGA. Virginijaus Viningo retrospektyvinė tapybos paroda „Trys dešimtmečiai” ir jaunųjų menininkių jungtinė šiuolaikinio meno paroda „Ar ji ateina?” po 73 dienų palieka ekspozicines erdves.

PRADŽIA. Juditos Liaudanskaitės fotografijų parodos „Žvilgsnis į San Fransiską” ir Arvydo Palevičiaus parodos „Nuo fizikos iki metafizikos” eksponavimas žymi naują KKKC Parodų rūmų veiklos pradžią.

Arvydo Palevičiaus kūrybos paroda „Tarp fizikos ir metafizikos” ir Juditos Liaudanskaitės fotografijų paroda „Žvilgsnis į San Fransiską” veiks iki 2020 m. birželio 14 d.

Karantino metu KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 13–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Leave a Reply