„Disruption 07: kokliai” – pirmosios viešojo meno trienalės palikimas Klaipėdai
Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (KKKC) 2019 m. rugsėjo 20 dieną surengta 1-oji viešojo meno trienalė. Svarbiausiu jos akcentu buvo portugalų menininko Diogo Machado aka Add Fuel specialiai Klaipėdai sukurto gatvės meno projekto „Disruption 07: kokliai” pristatymas. Tačiau iki to laiko vyko gatvės meno kūrybinės dirbtuvės bei pranešimų sesija, kurioje Lietuvos ir užsienio lektoriai dalijosi patirtimis apie gatvės meno tendencijas. Gatvės meno kūrybinės dirbtuvės su Plūgu Kūrybinėse dirbtuvėse, kurioms vadovavo gatvės menininkas Tadas Vincaitis aka Plūgas, dalyvavo Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijos 10 ir 11 klasių moksleiviai. Veiksmas iš pradžių vyko KKKC Parodų rūmuose, vėliau persikėlė į „Dienovidžio” skverą, kur moksleiviai įgyvendino gatvės meno projektus. Teorinėje trienalės dalyje – ekspertų pranešimai KKKC Parodų rūmuose vykusioje konferencijoje pranešimus skaitė ekspertai iš Norvegijos, Lenkijos, Portugalijos ir Lietuvos. Laima Nomeikaitė iš Oslo (Norvegija) pristatė gatvės meno ryšį su kultūros paveldu Norvegijoje bei Stavangerio gatvės meno festivalį „Nuart”. Barbara Sroka iš Gdansko (Lenkija) pasakojo apie gatvės meno festivalį, vykusį Gdanske, Zaspos blokinių daugiabučių rajone. Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto mokslo darbuotoja dr. Raimonda Nabažaitė skaitė pranešimą apie Klaipėdos koklius. Tomas Grigalevičius pristatė Kaune įgyvendinamą mobilųjį gatvės meno projektą „Atia senienos, labas naujienos!”. KKKC tarptautinės meno rezidentūros dalyvis Portugalijos menininkas Diogo Machado aka Add Fuel ir jį kuruojančios Lisabonos meninės intervencijos platformos „Mistaker Maker” atstovė kalbėjo apie menininko kūrybą bei neofreską, skirtą Klaipėdai. „Disruption 07: kokliai” – neofreska, sušildžiusi miesto erdvę Ant KKKC Parodų rūmų sienos (Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus kiemelyje) rugsėjo 14–19 dienomis Diogo Machado aka Add Fuel kūrė neofreską „Disruption 07: kokliai”. Menininko kūrybai būdinga nauja tradicinės koklių dizaino kalbos interpretacija. Konkrečiau – menininkas koncentruojasi į portugališkus azulejo keraminius glazūruotus koklius. Klaipėdoje Add Fuel interpretavo klaipėdietiškų koklių tema. Savo darbe jis panaudojo Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus fonduose saugomus koklius, archeologų atrastus Klaipėdos senamiestyje: žaliasis koklis, rastas kasinėjant Didžiojoje Vandens gatvėje, datuojamas XVII amžiumi, rudasis – XVI a., o neofreskos dešiniajame kampe pavaizduotas koklio fragmentas – pats seniausias, tačiau menininkas šiuo atveju neperteikė vaizdo tiesmukai – pasitelkė kūrybinę išmonę ir improvizavo. Diogo Machado aka Add Fuel neofreskos „Disruption 07: kokliai” pristatymu baigėsi Pirmoji viešojo meno trienalė. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras jau kuria ateities planus ir žada į viešojo meno trienales kaskart pasikviesti po vieną pasaulinio masto menininką, papuošiantį Klaipėdą vis nauju gatvės meno kūriniu. |