Septintoji Fotografijos šventė: subkultūra, humanizmas ir karo aidai

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2022 m. lapkričio 11 – gruodžio 11 dienomis Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius pristato septintosios Fotografijos šventės parodas.

Jau tapo tradicija, kad KKKC Parodų rūmuose paskutinieji du metų mėnesiai skiriami fotografijos menui. Septintosios Fotografijos šventės pirmojoje dalyje pristatomos: Mirono Zowniro (Vokietija) fotografijų paroda „Outlaw“, Aleksandro Čekmeniovo (Ukraina) fotografijų paroda „Lelijos“, Sergejaus Solonskio (Ukraina) fotografijų paroda „Nuojautų savęs veidai“, Klaipėdos fotografijos rezidencijos ukrainiečių kūrėjų paroda „Zefyras. Permainų vėjas“, Ukrainos fotografų paroda „Karinis amuletas“. Virtualioje erdvėje pristatoma Virgilijaus Skuodo fotografijų paroda „Paskirstymo punktas“.

Mirono Zowniro fotografijų paroda „Outlaw“

Mirono Zowniro fotografijų paroda „Outlaw“. Egidijaus Jankausko nuotr.
Mirono Zowniro fotografijų paroda „Outlaw“. Egidijaus Jankausko nuotr.

Vokietijos fotografas Mironas Zowniras – aštuntojo dešimtmečio pogrindžio kultūros ikona, įgijęs vieno iš labiausiai bekompromisių šiuolaikinių fotografų reputaciją. Jo egzistencialistinėje fotografijoje daugiausia dėmesio skiriama įvairių subkultūrų žmonėms. Autoriaus subjektas yra autsaideris, individualistas arba nelaimingo likimo žmogus. Skausmingas, neapdorotas ir kartu nuoširdus fotografo požiūris į gyvenimą ir mirtį skurdžių lūšnynuose dažnai peržengia bendras padorumo ir gero skonio ribas ir, atrodo, pažeidžia meno institucijų kuriamus estetikos ir etikos standartus.

Aleksandro Čekmeniovo fotografijų paroda „Lelijos“

Ukrainietis fotografas Aleksandras Čekmeniovas seriją „Lelijos“ sukūrė 1999 m. Ovručio kaimo (Žitomiro apskritis Ukrainos šiaurėje) psichiatrinėje ligoninėje. Darbą prie šios serijos autorius aprašo taip: „Ruošdamasis fotografuoti, staiga ant šaldytuvo pastebėjau ryškiai geltonų dirbtinių lelijų puokštę. Tada supratau, kokia turi būti serija. <…> Sodinau pacientus po vieną prie lango, daviau jiems tas dirbtines lelijas ir prašiau šypsotis.“ Fotografo kamera neregistruoja ligos požymių – išties, tik autoriaus paaiškinimas apie serijos atsiradimo kontekstą bei keliuose kadruose matomi žmonės baltais chalatais išduoda, kad portretuose yra pacientai. Autoriaus noras parodyti ne ligotų, palūžusių, su psichikos sutrikimais susidūrusių žmonių prigimtį, o visiems suprantamas universalias emocijas bei dėmesio poreikį suteikia „Lelijoms“ ypatingą humanistinį užtaisą.

Ukrainos fotografų paroda „Karo amuletas“

Dariaus Vaičekausko kuruojamoje grupinėje parodoje pristatomos keturių ukrainiečių fotografų:  Sergejaus Melničenko (Sergey Melnitchenko), Andrejaus Lomakino (Andrey Lomakin), Stanislavo Ostrouso (Stanislav Ostrous) ir Aleksejaus Charejaus (Alex Charey) fotografijų serijos, kurias sieja karo Ukrainoje tema.

Klaipėdos fotografijos rezidencijos kūrėjų paroda „Zefyras. Permainų vėjas“

Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius, siekdamas sukurti profesionalią kūrybinę erdvę ir stiprinti kūrybinių mainų platformą, nuo 2019 metų vykdo fotografijos rezidencijų programą. Šiais metais rezidencijoje lankėsi ir kūrė fotografės iš Ukrainos: Olia Koval, Julija Galeta ir Olesia Saienko. Parodoje „Zefyras. Permainų vėjas“ pristatomi fotografių kūrybos rezultatai, kuriuose išreiškiamos dabartinės situacijos Ukrainoje refleksijos, asmeninės skaudžių patirčių interpretacijos.

Fotografijos šventės parodas iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Klaipėdos miesto savivaldybės administracija.

Parodas organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius, partneris – Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras.

Parodos veikia iki 2022 m. gruodžio 11 d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Leave a Reply