Fotografijos šventė Klaipėdoje: fotoreportažas

Į KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus surengtą Fotografijos šventę susirinko tiek šio meno žanro mėgėjų, kad hole jie visi vos tilpo. Šventės metu buvo atidarytos trys fotografijos parodos, vyko knygos pristatymas, kūrybinio šamanizmo seansas, ekskursijos po parodas.

Fotografijos_svente_Virgilijaus_Skuodo_nuotr

Remigijaus Pačėsos retrospektyvinės fotografijų parodos „Geltona gulbė neatplauks“ ekspozicija. Virgilijaus Skuodo nuotr.

Trečią kartą surengtos Fotografijos šventės ašimi tapo fotomenininkas Remigijus Pačėsa (1955–2015). Parodų rūmuose buvo ne tik atidaryta jo retrospektyvinė fotografijų paroda „Geltona gulbė neatplauks”, bet ir pristatytas fotografijų albumas „shtai”, parodos kuratoriai ir albumo sudarytojai menotyrininkė Agnė Narušytė ir fotomenininkas Gintaras Zinkevičius dalijosi prisiminimais apie menininko gyvenimą bei kūrybą. Fotografą Remigijų Pačėsą kolegos prisimena kaip „matytoją”, turėjusį absoliučią klausą šviesai. Jo fotografijose tokie paprasti objektai kaip kambario siena, Nidos krantinė, apleista gėlių klomba, švarkas ar šaligatvis tapdavo begalybės įžvalgomis. Kartu su savo laikmečio bendraminčiais Pačėsa klausėsi nudėvėto miesto poezijos ir šiukšlių konteinerių žvangesio, šaipėsi iš įkyraus kultūros rimtumo. Parodą „Geltona gulbė neatplauks” pristato Fotografijos muziejaus Vito Luckaus fotografijos centras (Šiauliai).

Kitas šventės akcentas – Niujorke gyvenančio avangardinio kino guru Jono Meko fotografijų parodos „Frozen Frames / Sustingę kadrai” pristatymas. Renginyje dalyvavęs šios kolekcijos bendraautoris ir savininkas Arūnas Kulikauskas, beveik dvidešimt metų bendradarbiavęs su Jonu Meku, tapo ne tik jo kūrybos, bet ir gyvenimo liudininku. Meko paprašytas reprodukuoti kadrus iš 16 mm filmo juostos, fotomenininkas A. Kulikauskas sukonstravo savadarbį aparatą ir pradėjo eksperimentuoti. Eksperimentų rezultatas buvo skaidrė, kurioje matosi ne vienas, bet keletas filmo kadrų. Menininkams norėjosi, kad būtų aišku, jog tai ne šiaip fotografija, o mažytis filmo fragmentas. J. Mekui rezultatai labai patiko ir jis paprašė padaryti seriją skaidrių iš jo filmų. Jonas įverdavo siūlą į perforacijos skylutę, taip pažymėdamas kadrą, kurį jis nori matyti fotografijoje. A. Kulikauskui buvo paliekamas visas likęs kūrybinis ir techninis darbas. Iš skaidrių atspausti skaitmeniniai atspaudai buvo rodomi muziejuose ir žymiose galerijose visame pasaulyje, daug jų yra įsigiję privatūs kolekcininkai. Prancūzijoje 2000 m. išleista šių fotografijų knyga „Jonas Mekas. Just Like a Shadow”.

„Ar galima suderinti iš sielos gelmių kylantį dvasinį nerimą ir šiuolaikinio meno praktiką? Juk tiek dvasiniam ieškotojui, tiek kuriančiam menininkui rūpimas esminis klausimas dažniausiai yra tas pats: „Kas aš esu?” – samprotauja trečios parodos autorius Augustinas Našlėnas. Fotografijos šventėje pristatydamas savo kūrybos parodą „Sapnų pjovėjas – regėjimų ieškotojas”, autorius surengė tikrą šamanizmo seansą – sodraus smilkalų kvapo pripildytoje salėje dunksėjo būgnas, autorius žiūrovų akivaizdoje atliko piešimo seansą. Pasak A. Našlėno, jis norėjo žiūrovą supažindinti ne vien su per šešerius metus sukurtais kūriniais, bet ir kūrybiniu procesu, susidedančiu iš dviejų dalių – „automatinių” piešinių, atsirandančių meditacijų metu ir po jų, kurie yra tarsi tiesioginiai pranešimai iš patirčių, ir fotomontažų, kurie yra patirčių interpretacijos ir sintezė.

Fotografijos šventę Klaipėdoje surengė Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius, kuratorius Darius Vaičekauskas.

Parodos veiks iki 2018 m. gruodžio 2 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Parašykite komentarą