„Si:said” galerijoje – „Postmodernizmo aukoms atminti. Introspektyva III”

2018 m. liepos 5 d., ketvirtadienį, 18 val. galerijoje „Si:said” (Daržų g. 18, Klaipėda) atidaroma paroda „Postmodernizmo aukoms atminti. Introspektyva III”. Parodoje Klaipėdos publikai pristatoma Gintaro Znamierowskio ir Donato Srogio 1988‒1994 m. nihilistinė veikla, kurią šiandien kiek supaprastindami apibūdiname kaip konceptualizmą.

Gintaras_Znamierowski_Mokslo_ir_kulturos_pazanga_1994

Gintaras Znamierowski, „Mokslo ir kultūros pažanga“, 1994 m.

Dažnai Znamierowskio ir Srogio veikla dar vadinama „Lazdynų konceptualizmu”, kadangi didžioji dalis šios veiklos vystėsi būtent dabartinių Vilniaus mikrorajonų ‒ Lazdynų ir Bukčių teritorijose, kurias tuo metu užėmė dykvietės. Znamierowskio ir Srogio veikla balansavo nuo „akcijų gamtoje” dokumentavimo iki konceptualių piešinių, objektų ir koliažų.

Tačiau, kita vertus, Znamierowskio ir Srogio „konceptualizmas”, skirtingai nei dauguma to meto gana pozityviai, optimistiškai orientuotų avangardinių meninių iniciatyvų, buvo perdėm ciniškas, demonstratyviai lėkštas ir, kas svarbu, buvo žaidžiama (post)sovietine estetika, sovietiniu folkloru ir tyčiojamasi absoliučiai iš visko. Be to, buvo neslepiama ir sovietinės Rusijos pogrindinio konceptualizmo įtaka ‒ nebuvo lietuviškam (naujajam) menui būdingo seilėjimosi, sentimentalaus trydaliojimo, pretenzijų į gilias (dažniausiai iš tikrųjų labai lėkštas) prasmes ir t. t. Šios savybės naujojo pozityvaus lietuvių avangardinio meno fone Znamierowskį ir Srogį, žinoma, pavertė autsaideriais. Tačiau būtent todėl jų konceptualizmas iki šių dienų išliko toks šviežias, gaivus, nepriekaištingai ir negailestingai bukas!

Donatas_Srogis_Aliuminio_pudra_dazytas_akmuo_1990

Donatas Srogis, „Aliuminio pudra dažytas akmuo“, 1990 m.

2010 m. Jono Meko vizualiųjų menų centre buvo atidaryta gana išsami „Lazdynų konceptualizmo” retrospektyva / introspektyva. Šioje ‒ trečiojoje, kiek kuklesnėje, atidaromoje po nemažo tarpo, pateikiama „Lazdynų konceptualizmo”, šiandien jau laikomo ne tik lietuvių konceptualaus meno aukso fondo dalimi ‒ esmė.

Pavadinimą „Postmodernizmo aukoms atminti” sugalvojo Gintaras Znamierowski, dedikuodamas šį pavadinimą visiems (skirtingai nei jie su Srogiu), sužlugdytiems vadinamojo postmodernizmo, suvirškintiems, paverstiems surogatais šiuolaikinių meno centrų, praradusiems paskutinius orumo ir kūrybiškumo likučius, vergaujantiems meno mugėse, bienalėse ir t. t. menininkams ir menininkėms.

Parodą iš dalies remia Klaipėdos miesto savivaldybė, kuratorius ‒ Kęstutis Šapoka.

Paroda veiks iki liepos 27 d.
Galerijos darbo laikas III‒V 16‒18 val.

Galerijos „Si:said” informacija

Parašykite komentarą