Klaipėdos galerijoje – Eglės Narbutaitės paroda „Pavėsis“ ir Deimantės Kiesutės paroda „Procese“

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6) 2023 m. vasario 23 d., ketvirtadienį, 17 val. atidaromos dvi personalinės parodos – Eglės Narbutaitės piešinių paroda „Pavėsis“ ir Deimantės Kiesutės šiuolaikinės juvelyrikos ir instaliacijų paroda „Procese“.

Eglė Narbutaitė. Vienas namuose. 2022 m.
Eglė Narbutaitė. Vienas namuose. 2022 m.

Keistis ar pri(su)sitaikyti?“ – savo personalinėje parodoje „Pavėsis“ klausia menininkė Eglė Narbutaitė. Eksponuojamuose darbuose ji permąsto nuo vartojimo inercijos perkaitusios visuomenes situaciją. Kviesdama atsikvėpti nuo kaitros, ji pati dar ieško to atokvėpio galimybių. Pavėsis tampa malonios vėsos, o kartais – ir hedonistinių poreikių tenkinimo metafora. Šios E. Narbutaitės parodos piešiniams, kaip ir visai jos kūrybai, būdingas humoras, per kurį ji, išvengdama didaktinio tono, kalba apie šiandienai svarbius dalykus, atkreipia dėmesį į globalias problemas, nebijodama pasijuokti iš savęs, išlaisvina ir kitus tai daryti.

Eglė Narbutaitė (g. 1988) baigė performanso meno studijas Londono Kingstono universitete. Yra Lietuvos dailininkų sąjungos narė. Eglės gatvės menas puošia šalies ir užsienio pastatų sienas. Jai nesvetimas ir scenos menas – Šiaulių dailės galerijoje 2019 m. pristatė muzikinį solo spektaklį „Bliuvė“, 2021 m. buvo išleistas šio pasirodymo dainų albumas. Šiuo metu menininkė gyvena ir kuria Vilniuje. „Pavėsis“ – didžiausia iki šiol jos eksponuota personalinė paroda.

Deimantė Kiesutė. Segė iš kolekcijos NE(Ė)RIMAS. Justo Švelnio nuotr.
Deimantė Kiesutė. Segė iš kolekcijos NE(Ė)RIMAS. Justo Švelnio nuotr.

Deimantės Kiesutės juvelyrikos paroda „Procese“ – tai trijų skirtingų projektų, sukurtų studijų metais Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultete, dokumentacija / paroda. Skirtingi temų tyrinėjimai – nuo eksperimentinių stiklo medžiagos „performatyvumo“ ieškojimų, asmeninių būsenų analizavimo ir saviterapinių metodų taikymo, kai kūrėjas tampa viso darbo epicentru ir per asmeninę patirtį siekia įkūnyti tai, kas neapčiuopiama, iki „fluxus“ judėjimo inspiruoto ir sukurto scenarijaus, kai kūrėjas tampa tik nereikšmingu stebėtoju. Parodoje platus medžiagų diapazonas: stiklas, sidabras, varis, siūlų ritė, metalo lauže rasti ready-made‘ai, kišenės ir kt. Kiekviename darbe atradusios savotišką dermę, šios medžiagos tarsi tampa nuoroda į kažkokias būties ir buities situacijas, būsenas. Darbų  siekiamybė – praplėsti daiktiškumo rėmus, juvelyrikos ribas ir vis klausti „Kas yra juvelyrika? Ar tapant rankose laikomą teptuką irgi galime vadinti juvelyrika?“

Deimantė Kiesutė (g. 1999) 2022 m. baigė Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto metalo meno ir juvelyrikos studijų programą. Nuo 2020 metų pradėjo dalyvauti įvairiose grupinėse parodose, emalio simpoziumuose, bienalėse. Mokėsi Talino dailės akademijoje ir dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse užsienyje. 2023 m. sausį surengė pirmąją savo personalinę parodą. Deimantė Kiesutė daugiausia kuria įkvėpta kasdienybės vaizdinių, patirčių, būsenų ir emocijų, jas analizuoja ir įkūnija per apčiuopiamas juvelyriškumo paieškas.

Kuratorė – Neringa Poškutė-Jukumienė.

Koordinatorė – Rosana Lukauskaitė.

D. Kiesutės parodos partneris – Vilniaus dailės akademijos Telšių fakultetas.

Rėmėjai: Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba.

Galerijos darbo laikas: II–V – 11:00–18:00, VI – 12:00–16:00

Parodos vyks iki kovo 25 d.

Renginio metu bus fotografuojama ir filmuojama. Informuojame, kad dalyviai gali būti matomi renginio nuotraukose ir vaizdo įrašuose, kurie gali būti paskelbti įvairiose medijų priemonėse.

Leave a Reply