Klaipėdos fotografijos galerijoje – Eglės Vertelkaitės „Moiros”
2018 m. birželio 29 d., penktadienį, 17.30 val. Klaipėdos fotografijos galerijoje (KKKC Parodų rūmai, Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma Eglės Vertelkaitės paroda „Moiros”. Naujausia žinomos menininkės, VDA dėstytojos Eglės Vertelkaitės paroda „Moiros” gerokai keičia ligšiolinius stereotipus apie jos kūrybą. Nors visada mėgusi eksperimentuoti, E. Vertelkaitė, tikriausiai iš inercijos, dažnai vis dar vadinama grafike, tarsi konstatuojant formalų jos „priklausymą” tradicinei dailės šakai. Tačiau šioje parodoje matyti, kad savo potyrius ir neramų, intelektualų kūrybinį ego menininkė dabar transliuoja pasitelkusi fotografines, skaitmenines manipuliacijas, vis rečiau besiimdama įprastų giliaspaudės grafikos įrankių. Taip yra todėl, kad pasakojimui apie moiras menininkei reikėjo rasti mediją, labiausiai tinkančią tikroviškam vaizdui išgauti, nes metalo raižinyje įkūnytos formos visada lieka kiek sąlygiškos. E. Vertelkaitė laikosi nuostatos, kad svarbiausia kūryboje – minties raiška, nesvarbu, kokią techniką bepasitelktum. Šioje parodoje menininkė išvystė turtingą, makabriškai ironišką kaukės ikonografiją. Viena vertus, kaukės fenomenas E. Vertelkaitei rūpi kaip psichoanalitinio mąstymo objektas. Kartu ji parodo, kaip populiariojoje kultūroje, reklaminių vaizdų uzurpuotoje kosmetikos karalystėje tirštos konsistencijos masė, užtepama ant veido, padeda apgauti laiką, o gal net ir likimą. Be to, tai slaptų moteriškų ritualų dalis. Taigi – ir tam tikra raganavimo forma… Baugokoje E. Vertelkaitės kaukių misterijoje tvyro įtampa ir grėsmė, sumišusi su nostalgija, kartais – ir su buitiniais, trivialiais pastebėjimais. Tai efemeriškas šešėlių teatras, kur vaizdai yra kruopščiai užkonservuoti. Jie uždaromi po blizgiais šelako sluoksniais, ir lieka įklimpę gelsvame paviršiaus ūke tarsi inkliuzai gintare. Lyg to būtų negana, menininkė juos nuo žiūrovo akių dar kartą atitveria stiklu, kuris„gaudo” aplinkos atspindžius ir slėpdamas įrėmintus vaizdus, pats tampa paveikslu, ekranu. Tai ne tik estetinis kūrinio apipavidalinimo sprendimas, bet ir parodos koncepcijos dalis, papildanti pasakojimą apie Likimą, Laiką, Kaukę (dvilypumą), Mirtį ir kasdienį buvimą. — Eglės Vertelkaitės paroda „Moiros” yra fotografijos parodų ir edukacinių užsiėmimų ciklo „(Ne)būtos istorijos” dalis. Projektą organizuoja Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius. Projektą iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba. Kuratorius Darius Vaičekauskas. Paroda veiks iki 2018 m. liepos 29 d. |