KKKC Parodų rūmuose – Eglės Ridikaitės „Kultūringos grindys”

2018 m. birželio 29 d., penktadienį, 18 val. KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaroma Eglės Ridikaitės tapybos paroda „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys”.

15_Egle_Ridikaite_Virsutinis_aukstas_pusiau_balta_pusiau_ruda_ 194x373_drobe_aerozoliniai_dazai_silikonias_2016

Eglė Ridikaitė, „Viršutinis aukštas, pusiau balta, pusiau ruda“. 194×373 cm. Drobė, aerozoliniai dažai, silikonas. 2016 m.

Šiuolaikinės tapybos paroda, atskleidžianti tapytojos Eglės Ridikaitės meilę grožiui ir Vilniui, kviečianti pamatyti ir išsaugoti tai, ką paveldėjome, pernai buvo pristatyta sostinėje. Į pajūrį paroda „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys” atkeliauja papildyta naujais kūriniais, vienas iš jų – skirtas Klaipėdos gatvei.

Kūrinių ciklas pradėtas kurti menininkei klaidžiojant po Vilnių, po senųjų pastatų laiptines, kur jos akys pastebėjo nepelnytai užmirštą laiptinių dekorą – keramines grindų kompozicijas. Pamačiusi daugelio mūsų nepastebimą ir nevertinamą tose grindyse atsispindinčią XIX a. pab. ir XX a. pr. urbanistinę estetiką, Eglė Ridikaitė dekoratyvines grindų kompozicijas perkėlė į savo tapybą. Taip ji įamžino tai, kas nepastebėta, ir kartu prisidėjo prie paveldo išsaugojimo. Tapybos darbuose užfiksuotas natūralus kompozicijų dydis, tikrieji siluetai ir spalvos. Menininkės vaizduotės dėka pakeltos nuo žemės, tos kompozicijos atsiskleidžia visa savo didybe, jose įžvelgiami senųjų gyventojų pėdsakai pasakoja jų istorijas, gaivina mūsų atmintį.

8_Egle_Ridikaite_Prie_Liudo_Iejimas_325x353_Drobe_aerozoliniai_dazai_silikonas_2016

Eglė Ridikaitė, „Prie Liudo (Įėjimas)“. 325×353 cm. Drobė, aerozoliniai dažai, silikonas. 2016 m.

„Eksponuodama savo grindis vertikaliai, menininkė suardo įprastą suvokimo logiką, bet tik tokiu būdu jų grožis iš dulkėtos tamsos yra pakylėjamas į susižavėjimo, atminimo ir pagarbos praeičiai avansceną”, – sako menotyrininkė Rasa Andriušytė-Žukienė.

Eglė Ridikaitė naudoja sudėtingą, išskirtinę pačios susikurtą techniką: pridengusi drobę iš anksto paruoštais rankų darbo trafaretais, ji ne tapo, o keliais sluoksniais purškia aerozolinius dažus, kol išgauna tinkamus atspalvius ir faktūrą. Pasak R. Andriušytės-Žukienės, „dirbdama spalvų užpurškimo būdu, ši šiuolaikinė tapytoja nei teptuku, nei rankomis nesiliečia prie drobės. Išpurkšti dažai tarsi dulkelės sugula drobės paviršiuje. Taip sustiprinamas vaizdo savaimingumo, efemeriškumo įspūdis”.

Paroda „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys” skirta ne tik pamatyti tą grožį, menininkės pastangomis nuo žemės pakeltą į mūsų akių lygį. Ji skirta ir pamąstymui apie tai, ką mes paveldėjome, ką paliekame po savęs ir ką išsinešame su savimi išeidami.

Per savo kūrybinę karjerą surengusi trylika personalinių ir dalyvavusi daugiau nei aštuoniasdešimtyje grupinių parodų, už kūrinių ciklą „Kultūringos grindys”, kurtą daugiau nei 4 metus, 2018 m. Eglė Ridikaitė buvo apdovanota Vyriausybės kultūros ir meno premija bei Vilniaus miesto mero premija.

Parodos organizatorė – galerija „Contour Art Gallery” (Vilnius), kuratorė – menotyrininkė Vilma Mačianskaitė. Parodą iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba.

Paroda veiks iki 2018 m. liepos 29 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Parašykite komentarą