Irmos Leščinskaitės „Mikropasauliai: abstraktūs atvaizdai”

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2020 m. birželio 19 d., penktadienį, 18 val. atidaroma Irmos Leščinskaitės kūrybos paroda „Mikropasauliai: abstraktūs atvaizdai”.

I_Lescinskaite_Instaliacija_Vermejeris_Mergaite_su_ perlu_drobe_aliejus_140x160_2020_foto_Andrius_Kasmocius

Irma Leščinskaitė, instaliacija „Vermejeris. Mergaitė su perlu”, drobė, aliejus, 140×160 cm. 2020 m. Andriaus Kasmočiaus nuotr.

Tapytojos Irmos Leščinskaitės kūrinių cikluose pastaruoju metu atsiradusi papildomoji realybė parodoje „Mikropasauliai: abstraktūs atvaizdai” atsiskleidžia su nauja jėga. Abstrakcijose įtapytos miniatiūros – mikropasauliai su Jan Vermeer „Mergina su perlo auskaru”, Van Goghu, M. Tyson, Kristijonu Donelaičiu, Karaliene Luize, H. G. Gadamer, J. S. Bachu ir kitomis istorinėmis asmenybėmis – ekspozicijoje susitinka su šiurkščiais, kasdienybėje atliekančiais tik tiesiogines funkcijas, todėl išprasmintais daiktais – statybiniais pastoliais, metaline lova, silikonine guma, sutrešusiu kelmu ir t. t. Tokioje apsuptyje esantys tapybos darbai alsuoja estetinės prasmės pertekliumi.

Pasak autorės, „toks dviejų netikrovių susitikimas ir kontrastas kuria nesaties proskyną. Kurdama priešybių kupiną ekspoziciją, I. Leščinskaitė sakosi turinti tikslą atkreipti dėmesį į šių dienų žmogaus ir visuomenės gyvenime vyraujančias aktualijas: gamtinės gyvenamosios aplinkos, kultūros tradicijų ir harmoningų asmeninių bei socialinių žmonių santykių tvarios plėtros išsaugojimą. Kartu autorė deklaruoja pagarbą klasikinei tapybai, naujai įprasmindama paveiksluose vaizduojamų istorinių ir kultūrinių objektų / asmenų ir realijų reikšmes ir tokiu būdu priartindama jas prie šiuolaikinio žiūrovo.

I_Lescinskaite_Instaliacija_Zalioji_erdve_2020_foto_Andrius_Kasmocius

Irma Leščinskaitė, instaliacija „Žalioji erdvė”. 2020 m. Andriaus Kasmočiaus nuotr.

„Nuolatinė autorefleksija yra natūrali moderniojo meno būsena ir būtina jo egzistavimo sąlyga. Menas gali išlikti tik kaskart iš naujo apmąstant jo savastį apibrėžiantį santykį su tikrove ir savo paties vietą joje – kada ir kiek jis dar yra menas, o kada toks nebėra ir virsta kažkuo KITU, arba ne-menu. Tai ypač aktualu dabar, kai atėjo didžiulės pasaulio ir žmonių gyvenimo pervartos laikas. Paroda turi priminti, kad menui nepavyks išvengti akistatos su grįžtančiomis nesekvestruotomis patirtimis”, – teigia I. Leščinskaitė.

Į kūrybinį eksperimentą tapytoja įtraukia kitų sričių profesionalus: architektus Gerdą Antanaitytę, Audrių Laurinaitį, kompozitorių Liną Rimšą ir kt. Pasitelkusi programinę įrangą, I. Leščinskaitė kuria abstrakčias drobes, kuriose atgyja įtapytų miniatiūrų istorijos. Nors tapyba, pasak parodos autorės, jai visada buvo, yra ir bus svarbiausia, menininkė plečia jos lauką, eksperimentuoja su žiūrovo emocine ir vizualine klausa.

Įmonės „HoPro” sprendimai suteikė galimybę pristatyti meno kūrinį, naudojant skaidraus paveikslo rėmelį su aktyvaus stiklo technologija. Aukštųjų technologijų įmonėje „Brolis Semiconductors” 160×140 cm tapybos darbas buvo peršviestas trumpojo ir vidutinio infraraudonojo ruožo kamera – atsiskleidė plika akimi nematomi gelminiai tapybos sluoksniai. Šio paveikslo rentgeno nuotrauka taip pat įtraukta į parodos ekspoziciją.

Parodoje bus rodomas ir Irmos Leščinskaitės bei Zitos Tallat-Kelpšaitės videoprojektas „Metų laikai”, dedikuotas Kristijonui Donelaičiui, kurio 240-ąsias mirties metines šiemet minime. Šis projektas dalyvavo tarptautiniame poezijos festivalyje POESTATE. Dėl pandemijos festivalis šiemet buvo perkeltas į virtualią erdvę, jam kūrinius pateikė daugiau nei 50 dalyvių iš įvairių pasaulio šalių.

„Metų laikai” pelnė vieną iš 5 festivalio prizų. Pasveikinti autorių į Lietuvą atvyko ir parodos atidaryme dalyvaus Lokarno Leonardo da Vinčio meno galerijos „il Rivellino” savininkas, Šveicarijos ir Lietuvos kultūrinių ryšių puoselėtojas, meno renginių organizatorius Arminio Sciolli, 2018 metais Lokarne, Šveicarijoje, surengęs įspūdingą Lietuvos nepriklausomybės 100-mečiui skirtą renginį „10 dienų Lietuvoje”.

I_Lescinskaite_Instaliacija_Tyson_2020_foto_Andrius_Kasmocius

Irma Leščinskaitė, instaliacija „Tyson”. 2020 m. Andriaus Kasmočiaus nuotr.

Apie autorę

Irma Leščinskaitė (g. 1970) Vilniaus dailės akademijoje studijavo tapybą, įgijo meno bakalauro, magistro bei meno licenciato laipsnius. 1996 m. stažavosi Austrijoje pas menininkus Nancy Spero ir Leon Golub. Lietuvos dailininkų sąjungos narė, VDA Klaipėdos fakulteto docentė, jai suteiktas meno kūrėjos statusas. Gyvena ir kuria Klaipėdoje.

Autorė yra surengusi 31 personalinę parodą, dalyvavo 104 bendrose tapybos darbų parodose, meniniuose projektuose: Lietuvoje, Austrijoje, JAV, Italijoje, Rusijoje, Islandijoje, Šveicarijoje, Ukrainoje, Kazachstane, Vokietijoje, Danijoje, Lenkijoje, Švedijoje, Suomijoje, Latvijoje. Menininkei buvo skirtos Dž. Soroso, Kunstlerhaus Lukas, LR Kultūros tarybos, Klaipėdos m. savivaldybės meno stipendijos.

Parodos rėmėjai: Klaipėdos m. savivaldybė, MB „HoPro”, UAB „Brolis Semiconductors”.

Paroda veiks iki 2020 m. liepos 19 d.
KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Lankytojams rekomenduojama laikytis asmens saugos reikalavimų: dėvėti apsaugines kaukes ar kitas apsaugines veido priemones. Privaloma laikytis saugaus fizinio atstumo ir rankų higienos.

Renginyje bus fotografuojama bei filmuojama, todėl informuojame, kad lankytojai gali būti matomi renginio nuotraukose ar vaizdo įrašuose, ir šios nuotraukos ar vaizdo įrašai gali būti skelbiami viešai socialiniuose tinkluose ar žiniasklaidoje.

Parašykite komentarą