Apie nesamą pasaulį: Gyčio Arošiaus „Praeities ateitis“ KKKC Parodų rūmuose

KKKC Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) 2022 m. rugsėjo 16 d., penktadienį, 17.30 val. atidaroma Gyčio Arošiaus tapybos paroda „Praeities ateitis“.

Gytis Arošius. Laiko dovana. Drobė, aliejus.
Gytis Arošius. Laiko dovana. Drobė, aliejus.

Pastaruoju metu nuolat pasikartojančių globalių ir technologinio progreso paskatintų katastrofų akivaizdoje pastebimas visuotinis susidomėjimas ateities problematika, filosofijos, kultūros ir meno lauke ryškėja pesimistinės ateities vizijos. Istoriškai žvilgsnis į ateitį nėra unikalus ar būdingas išskirtinai dabarčiai, bet šiandien žmonijos pabaigos nuojautos motyvas tampa kaip niekad aktualus dėl žmonijos veiklos masto. Pesimistinės vizijos visuomet lydi krizinius laikotarpius, pradedant bibliniais apokalipsės siužetais, baigiant šių dienų menui būdingais svarstymais apie globalinio atšilimo pasekmes.

Tapytojas Gytis Arošius savo kūryboje siekia atskleisti praeities, dabarties ir ateities susitelkimą į kultūrinę ir individualią sąmonę, joje išnyrančius civilizacijos istorijos ir prognostinius pėdsakus. Išryškindamas linijų tarp rizikos, nuolatinio pavojaus ir saugumo nykimą, taip pat atskleisdamas šiuolaikinio individo baimes ir neužtikrintumą, paskatintus nebevaldomos „sistemos“, dabartį savo kūryboje menininkas atskleidžia kaip neišreikštos, neįvykusios arba nematomos distopijos vaizdinį.

Tapyboje įveiklinęs savo pasąmonėje esančius vaizdinius, juos suvokia kaip kultūrinės atminties pėdsakus, žyminčius praeityje buvusius šviesios ateities pažadus. Šiuos vaizdinius kūrėjas apmąsto kaip galimybes spekuliuoti apie tai, kaip atrodytų aplinka, įgyvendinus pačius ambicingiausius ar pavojingiausius megaprojektus, architektūros kūrinius ar technologijas.

Kurdamas fiktyvius siužetus, G. Arošius nagrinėja nesamo pasaulio belaikiškumą, alienacijos ir paranojos jausmus, rekonstruoja užmirštus utopinius projektus ar militaristines technologijas, didžiausius industrinius projektus, juos perteikdamas per niūrią, tamsios mėlynos spalvos ir gilaus erdviškumo paletę. Pabrėždamas civilizuoto ir urbanistinio gyvenimo koncepcijas bei technologinio progreso keliamą nepasitikėjimo jausmą, menininkas siekia jį perkelti į tapybą, tokiu būdu žiūrovui komunikuodamas savo kūrybinę strategiją, kurią galima įvardinti kaip retrofuturizmą. Jo darbuose gausu nuorodų į brutalistinę architektūrą, metalines konstrukcijas, mašinas, karinę techniką ir joje lyg po truputį išnykstančių žmonių figūras, kurios išryškina disonansą tarp technologinio tobulėjimo ir tykančios destruktyvumo pajautos, dirbtinės, gamtai besipriešinančios erdvės.

Apie autorių

Gytis Arošius (g. 1996 m.) Vilniaus dailės akademijoje 2019 m. baigė tapybos bakalauro, 2021 m. – tapybos magistro studijas. Menininkas yra surengęs kelias solo parodas, dalyvavo grupinėse parodose Lietuvoje bei užsienyje, tarp jų: Jaunojo tapytojo prizo finalininkų parodose 2021 ir 2019 m., Algimanto Švėgždos piešinių konkurso finalininkų parodoje, Tarptautinėje tapybos trienalėje „(Ne)determinuota“ ir kt. Šiuo metu gyvena ir kuria Vilniuje.

Paroda veiks iki 2022 m. spalio 9 d.

KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba).

Renginio metu bus fotografuojama ir / ar  filmuojama. Informuojame, kad dalyviai gali būti matomi renginio nuotraukose ir vaizdo įrašuose, kurie gali būti viešinami įvairiose medijos priemonėse.

Leave a Reply