„KAIP AŠ PATEKAU Į SLĖPTUVĘ“: Maxim Finogeev ir „Kinder Album“
2024 m. vasario pab. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) atidaryta tarpdisciplininė septynių šiuolaikinių Ukrainos menininkų darbų paroda „Kaip aš patekau į slėptuvę / How Did I Get To The Bomb Shelter?“. Parodoje menininkai nagrinėja temas, susijusias su jų asmenine karo patirtimi Rusijos invazijos į Ukrainą metu, taikos ir saugumo ilgesiu, bandymais išgyventi, ateities viltimis. Parodos kuratorė – Yulia Sapiha (Юлія Сапіга). Partneriai – Reikjaviko kultūros centras „The Nordic House“. Paroda veiks iki balandžio 28 dienos. KAIP RASTI RAMYBĘ, IŠSAUGOTI VILTĮ?
Kūriniuose šios temos nagrinėjamos keliais aspektais, kuriant dialogą tarp naujos Ukrainos tikrovės ir šios tikrovės generuojamų patirčių. Kad galėtų išgyventi šį „prieš ir po“ momentą, žiūrovas panardinamas į abstrakčią Ukrainos istoriją. Jis raginamas kelti klausimus: kas bus likę atstatymui ir atkūrimui, kai pasibaigs karas? Kaip rasti ramybę šiuo sudėtingu metu ir išsaugoti viltį dėl ateities? Parodoje dalyvaujantys menininkai, menininkų grupės: „Kinder Album“ (g. 1982), Mykhaylo Barabash (Михайло Барабаш) (g. 1980), Jaroslav Kostenko (Ярослав Костенко) (g. 1979), Sergiy Petlyuk (Сергій Петлюк) (g. 1981), Olena Subach (Олена Субач) (g. 1980), „Art Group Sviter“ (g. 1982) ir Maxim Finogeev (Максим Фіногєєв) (g. 1987). KŪRĖJAS Maxim Finogeev (g. 1987 m.) – vizualiųjų menų kūrėjas iš Ukrainos, gyvenantis ir dirbantis Odesoje. 2014 m. baigė Kyjivo nacionalinį kultūros ir menų universitetą. Jį domina įvairios sritys – nuo Juodosios jūros kurortų iki LGBTQ teisių pažeidimų Kirgizijos kalnuose. Jo darbai buvo rodyti festivaliuose „Die Digitale“ (Diuseldorfas, Vokietija), „TIFFFestival“ (Vroclavas, Lenkija), „Circulation(s)“ (Paryžius, Prancūzija), „Gogolfest“ (Kyjivas, Ukraina), „Non Stop Media VIII“ (Charkivas, Ukraina), „BacklitTriennial“ (Tamperė, Suomija), Kauno fotografijos festivalyje (Lietuva), Busano tarptautiniame fotografijos festivalyje (Pietų Korėja). Jis yra surengęs personalinių parodų Ukrainos jūrų ekologijos moksliniame centre Odesoje (2019), Odesos Vakarų ir Rytų meno muziejuje (2017), Odesos šiuolaikinio meno centre „TeaFactory“ (2016). Gavo užsakymą iš Kultūrinių iniciatyvų platformos IZOLYATSIA kartu su „Big Media“ (Ukraina), „Places_VirtualRealityFestival“ (Gelzenkirchenas, Vokietija), LGBTIQA organizacija „Labrys“ (Kirgizija). Jo darbai buvo apdovanoti jaunųjų menininkų konkurse „Natan Altman“ Vinicoje, Ukrainoje (2019), „PrixPictodelaMode“ Paryžiuje (2018-ųjų finalistas), „FOTO.UA Metų fotografas 2016“ Kyjive (2016), „Bazaar fashion forward“, „Harper’s Bazaar Ukraine“ Kyjive (2012). KŪRINYS „Prasidėjus karui kokį mėnesį kartu su užsienio fotožurnalistais dirbau fiksuotoju (vietinių istorijų rengėju žiniasklaidai). Pasisiūliau nušviesti LGBT temą, tačiau susidūriau su faktu, kad karo akivaizdoje ne kiekvienas gyvenimas yra įdomus, ypač jei ant jo nemeta šešėlio šiuo metu vykstanti tragedija. Sąmoningai nenorėjau pasakoti kiekvieno nuotraukoje pavaizduoto žmogaus istorijos, vengdamas jų viktimizavimo – ar heroizavimo. Man jie – paprasti žmonės, katastrofos akivaizdoje nebijantys priminti apie kitus jautrius dalykus, tokius kaip seksualinė orientacija ar lytinė tapatybė“. KŪRĖJAS „Kinder Album“ slapyvardžiu pasivadinęs kūrėjas gimė Lvive. Studijavo architektūrą Lvivo universitete ir Rytų Vestfalijos-Lipės aukštojoje technikos mokykloje Vokietijoje. „Kinder Album“ darbai buvo rodyti šiose parodose: „Piazza Ukraine“ (paroda po atviru dangumi), „La Biennale di Venezia“ (2022); „Once upon a time three dead parrots“, personalinė paroda, „ArtEast Gallery“, Berlynas (2022); „Why there will be women artists in Lviv“, grupinė paroda, Lvivo municipalinis meno centras (2020); „Between Fire and Fire: Ukrainian Art Now“, grupinė paroda, Viena (2019) ir kt. KŪRINYS „Menas apskritai padėjo man susidoroti su karo stresu. Tai galingas terapinis įrankis, kurį turėjau laimės įvaldyti. Keramika – lėtas menas. Lipdymas rankomis, santykis su moliu labai ramina. Savo keramikoje naudoju filosofinius karo vaizdinius, apmąstau praeitį ir ateitį. Taip atsirado serijos „Kaulai“ (apie kaulus ir archeologinius artefaktus, kurie liks po mūsų), „Galūnės“ (apie kūną) ir „Sprogimai“ (apie gėles, panašias į sprogimus, gėlių vardus, kuriais rusai vadina savo ginklus). Ukrainiečiai yra tripiliečių, skitų, polovcų, totorių palikuonys, ir mane įkvepia mintis, kad mes nepamiršome jų meno ir, kaip ir jie, paliksime šioje žemėje savo paminklus“. KKKC Parodų rūmų (Didžioji Vandens g. 2, Klaipėda) darbo laikas: trečiadienį–sekmadienį 11–19 val. (valstybinių švenčių dienomis nedirba). KKKC informacija |