„Creative Business Cup” Danijoje: lietuviai – tarp geriausiųjų
Šiais metais Lietuva pirmą kartą dalyvavo tarptautinio konkurso „Kūrybinio verslo taurė” („Creative Business Cup”) finale, kuris lapkričio 17-19 dienomis vyko Kopenhagoje. Kūrybinių industrijų antreprenerių pasaulio čempionate lietuviams pirmasis blynas neprisvilo, o pasiektas rezultatas pranoko visus lūkesčius. Lietuviai pasirodė puikiai „Creative Bussines Cup” finale Kopenhagoje varžėsi nacionalinių konkursų laimėtojai iš 54 pasaulio šalių. Lietuva šiame konkurse dalyvavo pirmą kartą. Atranką organizavusi Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija į finalą atstovauti mūsų šalį delegavo dizaino studiją „March Design Studio”. Pasiektas rezultatas pranoko visus lūkesčius – lietuviai pateko tarp šešiolikos geriausių pasaulyje. Prognozuoti nugalėtojus – neįmanoma Pasak Nacionalinės kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacijos direktorės Romos Survilienės, toks geras rezultatas buvo malonus ir netikėtas. Kodėl? „Pirmiausia dėl to, kad kūrybinės industrijos apima labai įvairias verslo sritis, – pasakojo R. Survilienė. – Tuo įsitikinome ir nuvažiavę finalą Kopenhagoje – skirtingos šalys pristatė labai įdomias, bet labai skirtingas verslo idėjas, produktus, paslaugas. Tarkim, „Zuta labs” iš Izraelio demonstravo patį mažiausią pasaulyje spausdintuvą, o turkas Sertacas Tasdelenas pasakojo apie savo verslo idėją, kaip jis su mama nusprendė įkurti internetinį puslapį būrimui iš kavos tirščių. Vertinti tokius skirtingus projektus labai sudėtinga, o mes dalyvavome pirmą kartą ir nežinojome, ko galime tikėtis”, – sakė Roma Survilienė. Kita vertus šis konkursas tik patvirtino, jog užsidirbti galima net iš pačių beprotiškiausių idėjų, o joms nebūtinos milžiniškos investicijos. Šiai nuomonei pritarė ir „March Design Studio” direktorė Eglė Opeikienė. Pasak pašnekovės, prognozuoti nugalėtojus šiame konkurse buvo praktiškai neįmanoma. „Susipažinę su visų šalių projektais pergalę būtume atidavę vieniems, tačiau nugalėjo visai kiti”, sakė E. Opeikienė. Dar daugiau intrigos konkursui suteikė ir gausi tarptautinė devyniolikos narių komisija, tarp kurių buvo ir pasaulinių kompanijų, tokių kaip „Microsoft”, „Lego”, IKEA, „Google” atstovai. Pasak Eglės Opeikienės, sėkmė konkurse priklausė ne tik nuo pačios verslo idėjos patrauklumo, bet ir pasirinktos pristatymos taktikos, verslo potencialo išryškinimo. „Svarbu ne tik turėti gerą verslo idėją, bet ir mokėti ją pristatyti ir parduoti”, – sakė pašnekovė. Tad kam šiemet buvo palanki komisija? „Peržvelgus laimėtojų sąrašą galima teigti, jog šiemet komisija buvo palankiausia socialinę vertę, gyvenimo kokybę skatinančioms ir gerinančioms idėjoms. Pašnekovė pasidžiaugė dar geresniais mūsų kaimynų rezultatais – pirmąją vietą užėmė lenkų sukurtas internetinis žaidimas „Professor Why-Chemistry”, skatinantis vaikus domėtis chemijos mokslu, o antrąją – latvių sukurtas kartoninių kaladėlių konstruktorius „Gigi Bloks”. Naudingi verslo kontaktai Vis dėlto abi pašnekovės labiau akcentavo ne sportinį ar konkursinį šio renginio aspektą. Pasak pačių organizatorių, net 92 proc. „Creative Business Cup” dalyvių rekomenduotų šiame konkurse dalyvauti kitiems kūrybinių industrijų atstovams. Prie jų prisijungtų ir Eglė Opeikienė. „Tai neįkainojama ir naudinga patirtis, – sakė pašnekovė. Danai ne tik surengė konkursą. Apdovanojimų cereminojoje dalyvavęs Danijos princas Frederikas tik patvirtino, kokie svarbūs kūrybinių industrijų antrepreneriai yra šiuolaikiniame pasaulyje. Organizatoriai taip pat suteikė dalyviams galimybę pristatyti savo verslą potencialiems investuotojams, visas tris konkurso dienas vyko ir speciali konferencija, kurioje žymiausių pasaulio kompanijų atstovai, investuotojai, ne vieną idėją sėkmingu pasauliniu verslu pavertę verslininkai dalinosi savo idėjomis, patirtimi ir žiniomis. |