Operos desertai – su meile ir aistra

Balandžio 19 dieną, antradienį, 18 valandą Klaipėdos koncertų salėje vyks gardžiausių operos numerių degustacija. „Klaipėdos muzikos pavasario” festivalio publikos skonį gundys operų apie meilę ir aistrą fragmentai. Klausytojų širdis neabejotinai pavergs šio žanro atlikimo meistrai – Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistai Viktorija Miškūnaitė, Jovita Vaškevičiūtė, Tomas Pavilionis bei Roberto Šerveniko diriguojamas minėto teatro simfoninis orkestras.

R_Servenikas_foto_D_Matvejev1

Robertas Šervenikas. Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Visi trys solistai yra pagrindinių vaidmenų atlikėjai Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Aukštą jų meninį lygį įrodo ir pastaruoju metu pelnytos svarbios nominacijos bei apdovanojimai. Klausysimės šiemet „Auksinį scenos kryžių” geriausios operos solistės kategorijoje pelniusios Viktorijos Miškūnaitės (sopranas) dainavimo. Šis įvertinimas jai suteiktas už Manon Lesko vaidmenį Jules Massenet operoje „Manon” . Kita koncerto solistė – mecosopranas Jovita Vaškevičiūtė – prieš metus buvo nominuota „Auksiniam scenos kryžiui” už Markizo ir Grafienės vaidmenis Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas”. Šioje operoje sužibėjo ir tenoras Tomas Pavilionis, už Korneto vaidmenį pelnęs geriausio LNOBT metų operos solisto apdovanojimą. Visus šiuos talentingus dainininkus matyti Klaipėdos koncertų salės scenoje – išties išskirtinis reiškinys.

Dar vienas koncerte pasirodysiantis Lietuvos kultūros pasididžiavimas – Nacionalinės premijos laureatas dirigentas Robertas Šervenikas. Balandžio 1 dieną (beje, minėdamas 50 metų jubiliejų) jis buvo apdovanotas Kultūros ministerijos Garbės ženklu „Nešk savo šviesą ir tikėk”. Juo R. Šervenikas įvertintas už svarų indėlį ir ypatingus nuopelnus Lietuvos kultūrai ir menui, už iniciatyvas, inspiruojančias bendruomenę pozityviai veiklai, už asmeninę atsakomybę kuriant kultūrinę ir dvasinę aplinką. Maestro yra gerai žinomas kaip drąsus naujosios muzikos interpretuotojas, nuolat dalyvaujantis visuose Lietuvoje rengiamuose šiuolaikinės muzikos festivaliuose, aktyviai propaguojantis šiuolaikinę lietuvių muziką užsienyje. R. Šervenikas yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro muzikos vadovas, dažnai pasirodantis su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu bei Lietuvos kameriniu orkestrais, diriguojantis užsienio orkestrams, operų ir baletų spektakliams.

V_Miskunaite_foto_M_Aleksa

Viktorija Miškūnaitė. Martyno Aleksos nuotr.

Garsioji „Habanera” iš G. Bizet operos „Karmen”, nuostabioji Čio Čio San arija iš G. Puccini operos „Madam Baterflai”, nuotaikinga Herzogo dainelė „La donna e mobile” iš G. Verdi operos „Rigoletas”, emocingi G. Puccini operos „Bohema” ir J. Štrauso operetės „Šikšnosparnis” fragmentai – tai tik keletas mėgstamiausių operos pasaulio kūrinių, skambėsiančių koncerte „Meilės aistros operose”. Tiek soliniai numeriai, tiek ir duetai apdainuos veikėjų jausmus. Orkestras ir solistai pateiks klausytojams daug įvairiausių kūrinių, pradedant XIX amžiaus šedevrais ir baigiant vos prieš keletą metų gimusia muzika.

Ypatingas koncerto kūrinys, skirtas tikriems gurmanams – XXI amžiaus lietuvių operos pavyzdys. Mėgausimės prieš metus „Auksinį scenos kryžių” laimėjusios Nacionalinės premijos laureatės Onutės Narbutaitės operos „Kornetas” fragmentu, kurį mums dovanos jos premjeros atlikėjai. Niekas geriau už Tomą Pavilionį ir Jovitą Vaškevičiūtę neatskleistų Korneto ir Grafienės meilės dueto „Jokio vakar ir jokio rytoj”. Tai bus, pasak kritikų, „stulbinamai gražaus spektaklio” muzika.
Balandžio 19 dienos vakarą Klaipėdos koncertų salė prisipildys meilės aistų. Ne paslaptis, kad tiek operos, tiek ir deserto gardumas priklauso nuo to, kiek įdedama aistros ir meilės. 

Klaipėdos koncertų salės informacija, parengė Ieva Budriūnaitė

Leave a Reply