„Naktų ilgėjimas” – giminingų sielų susitikimai

„Permainų muzikos” festivalis šiemet vėl pasibaigs spalio 1-ąją, Tarptautinę muzikos dieną. Šiame koncerte Klaipėdos kamerinis orkestras, vadovaujamas Mindaugo Bačkaus, pasirodys kartu su vienu ryškiausių Skandinavijos šiuolaikinės muzikos kolektyvų „SISU Percussion Group” (Norvegija).

SISU3

Atliekantis aukščiausio meninio lygio šiuolaikinę muziką SISU pelnė pripažinimą už unikalią muzikinę estetiką, kurią suformavo atvirumas naujovėms ir tiriamasis požiūris į įvairius naujos muzikos keliamus iššūkius. 1993 metais įkurto mušamųjų ansamblio repertuare yra daug kūrinių, kuriuos specialiai jam sukūrė Norvegijos ir kitų šalių kompozitoriai. Sukaupęs didelę patirtį savo šalies ir tarptautinėse scenose, SISU šiandien tapo tikru perkusijos pasaulio kūrybiniu varikliu. Nuo pat veiklos pradžios SISU daugiausia dėmesio skiria šiuolaikinės muzikos atlikimui, nors išmėgino ir kitus muzikos stilius. Tai lankstus ansamblis tiek išraiškos, tiek sudėties prasme.

SISU perkusistai entuziastingai sutiko žinią parengti bendrą programą su Klaipėdos kameriniu orkestru. Lietuvių ir norvegų atlikėjų pasirodymo metu skambės lietuvių ir norvegų autorių kūriniai. Tarp jų bus dvi premjeros, specialiai šiai programai sukurti opusai styginių orkestrui ir perkusijos trio. Tai Jurgitos Mieželytės „Sferos” ir Petterio Haukås „Shift”. Styginiai bei perkusija dalyvaus ir Artūro Mikoliūno kūrinyje „Boružių piemuo”.

„SISU Percussion Group” koncerte taip pat atliks du savo tautiečių kūrinius tik mušamiesiems. Tai bus Rolfo Wallino „Twine” bei Robo Waringo „Sikoté Sukan”.

KKO_foto_V_Petrikas_2

Klaipėdos kamerinis orkestras. Vytauto Petriko nuotr.

Klaipėdos kamerinis orkestras prisistatys dviem kūriniais tik styginiams. Vienas jų – tai programos pavadinimą inspiravęs šiuo metu Milane gyvenančios kompozitorės Justės Janulytės kūrinys „Naktų ilgėjimas”, skirtas rudenėjančiam Vilniui. Jo partitūros sandara primena nakties ilgėjimą trumpėjant dienai: vienas sluoksnis slenka žemyn ir tyla, užleisdamas vietą garsėjančiam ir vis ilgesniais garsais pulsuojančiam antrajam.

Justinos Repečkaitės „Šartras” buvo įkvėptas Šartro katedros rožės. Pasak šiuo metu Paryžiuje gyvenančios autorės, „XIII amžiaus vitraže dominuoja senolių, laikančių styginius instrumentus, atvaizdai. Sukoncentruota muzikinė medžiaga – „Šartro” raktas – atspindi vitražą ne tik simboliškai, bet ir partitūroje įgyvendinant vizualią apskritimo lanko formą”.

Styginių ir perkusijos dialogui tą vakarą įtaigiai vadovaus Lietuvos nacionalinės premijos laureatas Modestas Pitrėnas. „Viskas, ko reikia, tai pasitikėti muzikantais ir juos tinkamai įkvėpti”, – viename interviu teigia dirigentas. Neseniai pradėjęs eiti Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro meno vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas, dažnai diriguojantis Rygos, Kelno, Diuseldorfo, Varšuvos, Vilniaus, Sankt Galeno operos teatruose, koncertuojantis su žymiais Europos orkestrais ir solistais, M. Pitrėnas mielai atvyksta į Klaipėdą ir muzikuoja su klaipėdiečiais. „Stengiuosi neatsisakyti nė vieno koncerto Lietuvoje. Juos visus ypač branginu ir vertinu. Mano rimčiausia profesinė investicija ir kartu privilegija: atiduoti savo sugebėjimus ir žinias savo kraštui.”

Pitrenas_foto_V_Petrikas

Modestas Pitrėnas. Vytauto Petriko nuotr.

Tarptautinę muzikos dieną, spalio 1-ąją, ketvirtadienį, Klaipėdos koncertų salės scenoje publikos akivaizdoje vyks „giminingų sielų susitikimai, teikiantys ypatingą komfortą ir atgaivą”. Koncerto pradžia 18 valandą, o 17 valandą rengiamas prieškoncertinis pokalbis su atlikėjais ir kompozitoriais. Maloniai kviečiame!

KKS informacija, parengė Loreta Narvilaitė

PermainuMuzika_2015_1

Leave a Reply