Klaipėdos P. Domšaičio galerija rengia Rytų Prūsijos dailės parodą

Gegužės 8 d., ketvirtadienį, 17 val. Prano Domšaičio galerijoje (Liepų g. 33) atidaroma paroda „Nuostabioji žemė. Dailininkai Rytų Prūsijoje. XIX a.–XX a. I pusės tapyba ir grafika iš Aleksandro Popovo rinkinio”.

Eduard Bischoff. Žvejų laivai Piliavoje, 1937 m.

Eduard Bischoff. Žvejų laivai Piliavoje, 1937 m.

Parodoje eksponuojami kūriniai iš draugijos „Nidden” nario A. Popovo pastaraisiais metais sukaupto gausaus dailės rinkinio, kuriame vyrauja Rytų Prūsijoje sukurti tapybos ir grafikos darbai, vaizdingai bylojantys apie regiono gamtą, praeitį, gyventojus. Kadangi rinkinys turi ne tik estetinę, bet ir istorinę-pažintinę reikšmę, numatoma kad paroda veiks dvejus metus, ją lydės įvairi edukacinė ir kultūrinė programa.

P. Domšaičio galerijoje atidaroma paroda yra pats didžiausias ir išsamiausias rinkinio pristatymas visuomenei – per du šimtai tapybos ir grafikos kūrinių reprezentuoja apie šimto autorių kūrybą. Paveikslai, nutapyti aliejumi, tempera, akvarelės, pastelės, įvairiomis grafikos technikomis sukurti estampai, piešiniai, reprodukcinė grafika atspindi ryškiausius Rytų Prūsijos dailės istorijos reiškinius – Karaliaučiaus meno akademiją ir Nidos dailininkų koloniją, supažindina su čia gimusių, nuolat šiame krašte gyvenusių ar tik epizodiškai jame buvojusių dailininkų kūryba.

Parodoje vyrauja Rytų Prūsijos peizažai, juos papildo figūrinės kompozicijos, natiurmortai ir portretai. Greta Rytų Prūsijos vaizdų pamatysime ir kitų vietovių motyvus. Įprastas laikotarpiui dailininkų mobilumas, keitimasis idėjomis, naujų meno stilių pažinimas prisidėjo prie Rytų Prūsijos dailės įvairovės ir sklaidos toli už krašto ribų.

Plati stilistinė parodoje eksponuojamų kūrinių skalė – nuo akademizmo, sentimentalaus realizmo, vėlyvojo impresionizmo, natūralizmo iki ekspresionizmo ir naujojo daiktiškumo.

Keli XX a. antroje pusėje sukurti darbai, atstovaujantys vėlyvojo ekspresionizmo krypčiai, tik patvirtina Rytų Prūsijos kraštovaizdžio magiją – negalėdami vykti į pamėgtas vietas, dailininkai, remdamiesi atmintyje giliai įstrigusiais įspūdžiais, tapė „prisiminimų” paveikslus.

Leave a Reply