„Garsų tėkmėje” – programa su prancūziškais prieskoniais
Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris” kviečia į antrąjį renginį Klaipėdos koncertų salėje. Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncerte „Garsų tėkmėje” balandžio 7 d., ketvirtadienį, 18 valandą plačiai išsilies baroko muzika, nuostabios obojaus ir meilės obojaus melodijos. KKS scenoje pirmąkart pasirodys į gimtinę iš Prancūzijos trumpam grįžtantis prancūzų spaudos magišku atlikėju vadinamas obojininkas Andrius Puskunigis. Jo scenos partnerė bus žmona klavesinininkė Celine Scibetta-Puskunigis. Kartu su Donato Katkaus vadovaujamu ir diriguojamu orkestru jie atliks Georgo Philippo Telemanno ir Johanno Sebastiano Bacho kūrinius. Taip pat skambės Bohuslavo Martinu ir Pietro Antonio Locatelli orkestriniai opusai. Universalumu, profesionalumu, menine vaizduote garsėjantis Vilniaus miesto savivaldybės globojamas orkestras – laukiamas svečias ne tik prestižinėse Lietuvos ir užsienio šalių koncertų salėse, bet ir mažesnių miestelių scenose. Charizmatišką orkestro meno vadovą ir dirigentą Donatą Katkų pažįsta bene visa Lietuva. Šios asmenybės veikla, aprėpianti daugelį sričių, įvertinta Nacionaline kultūros ir meno premija. Pagal išsilavinimą maestro yra altininkas, ilgai griežęs šiuo instrumentu Vilniaus styginių kvartete. Jau daug metų jis dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, aktyviai reiškiasi kaip muzikologas. Neseniai Vilniaus knygų mugėje buvo pristatyta jo mokslinių darbų, publicistikos ir pokalbių rinktinė „Apie muzikos būtį”. „Mano rašymas kilęs iš norėjimo suprasti muziką, kompozitorių kūrybą, savo laiko istoriją, galiausiai – save patį”, – teigia jos autorius. Prieš 22 metus D. Katkus subūrė jaunus Vilniaus muzikus į barokinį orkestrą. Netrukus kolektyvas ėmėsi interpretuoti ir šiuolaikinių lietuvių bei užsienio kompozitorių muziką, vėliau pradėjo rengti projektus su džiazo ir popmuzikos atlikėjais. Šv. Kristoforo kamerinis orkestras nuolat bendradarbiauja su žinomais Lietuvos ir užsienio solistais. Andrius Puskunigis yra vienas iš jų, kartu su orkestru parengęs jau keletą koncertinių programų. Pernai jie įrašė kompaktinę plokštelę, skirtą G. Ph. Telemanno muzikai, kurioje užfiksuoti du Koncertai obojui ir orkestrui taip pat bus atlikti koncerte „Garsų tėkmėje”. A. Puskunigis groja obojumi nuo penkerių metų. Jau tūkstančius valandų jis praleido su obojumi rankose, siekdamas tobulai įvaldyti šį ypatingo grožio instrumentą. Prieš 16 metų atlikėjas išvyko mokytis į Prancūziją, kur aukso medaliu baigė Meco nacionalinę konservatoriją. Dar vieną diplomą jis įgijo Sarbriukeno muzikos konservatorijoje, Vokietijoje. Šiuo metu obojininkas yra Heidelbergo simfoninio orkestro solistas, taip pat muzikuoja Meco „Orchestre Imaginaire” pučiamųjų kvintete, dar dviejuose Vokietijos kameriniuose orkestruose, rengia kamerinės muzikos programas, dėsto Prancūzijos konservatorijose. Beje, obojaus pavadinimas yra prancūziškas, kilęs iš žodžių junginio „haut bois” (pranc. „aukštas medis”). Koncerte Andrius gros ir meilės obojumi („oboe d’amore”), kuris baroko laikotarpio muzikoje atlieka „meilės temas”. Jo tembras lyriškesnis ir paslaptingesnis, nei obojaus. Paryžiuje, Eliziejaus laukų teatre, pernai vyko Šv. Kristoforo kamerinio orkestro koncertas. Jį prancūzų spauda pavadino „intriguojančia muzikine programa, atliekama aukščiausio lygio artistų”. Pasak jos, orkestre „griežia išskirtinai talentingi muzikantai. Patyręs, lankstus orkestro vedlys D. Katkus atskleidė nepaprastai gražių dalykų. Jis siekia garso kokybės, išryškindamas kiekvieną instrumentą, iki galo vesdamas kiekvieną muzikinę frazę. Didžioji dalis dirigentų pasitenkina įprastu ritmo, tempo reikalavimų išpildymu, be muzikinės vaizduotės. Su Katkumi viskas kitaip – iš jo estetinių sąvokų kylantys vaizdiniai orkestro skambesyje įsikūnija nepaprastai lengvai ir natūraliai”. Klaipėdos koncertų salės informacija, parengė Loreta Narvilaitė |