'08
Motina

--------------------------------------------------------------------------------------------
Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) ir VšĮ „Meno avilys“
PRISTATO
“Kino po atviru dangumi 15 min. po devintos” programą
--------------------------------------------------------------------------------------------

Birželio 4 d. (trečiadienį) 21.30 val."Motina" (Мать) (1926 m., 90 min., nebylusis) 

Rež. Vsevolodas Illarionovičius Pudovkinas (Всеволод Илларионович Пудовкин 1893– 1953)

“Motina” („Мать“). Tai chrestomatinis nebyliojo Sovietų Sąjungos kino pavyzdys, pasirodęs tuoj po “Šarvuočio Potiomkino”. ("Броненосец Потёмкин"). “Motina”, pirmasis rimtas Vsevolodo Ilarionovičiaus Pudovkino kino bandymas, sukurtas pagal Maksimo Gorkio to paties pavadinimo apsakymą. Siužete figūruoja su 1905 m. darbininkų streiku susijusi vienos šeimos drama. Pirmajame plane susiduriame su motinos pozicija tarp skirtingomis vertybėmis besivadovaujančių bei konfliktuojančių vyro ir sūnaus.

Suprantama, įtampa vis kils, o emocinis konfliktas, kurio centrinė figūra motina, baigsis tragiškai-sūnui mirus, moteriai pakanka ryžto pakelti nuo žemės revoliucijos vėliavą ir beginklei stoti prieš caro kariaunos būrį. Visgi dėmesį kausto ne propagandinis siužetas, o montažo technika. Darbinikų klasės proveržis ir negailestingas sukilimo malšinimo momentas sugretinami su susidūrimo ir skilimo motyvais. Režisierius eksperimentuoja elipsiniu modeliu, pasižyminčiu aštrumu ir veiksmo intensyvumu. Būtent bandymai montažo srityje ir „iškėlė“ V. I. Pudovkiną kine, o filmas „Motina“ tapo gerai žinomu fundamentaliu kino istorijos eksponatu.

Rež. Vsevolodas Illarionovičius Pudovkinas (Всеволод Илларионович Пудовкин 1893– 1953) rusų režisierius, išradęs įtakingas filmų montažo teorijas, gimė Penzoje. Maskvos universitete studijavo inžineriją, tačiau vėliau, po Pirmojo Pasaulinio karo, susidomėjo kinematografija ir įsidarbino įtakingojo Levo Kulešovo asistentu. Būtent ši patirtis V. I. Pudovkinui atsiskleidė kino virtuvės paslaptis. Žymusis režisierius per visą kūrybos laikotarpį išliko montažo subtilybių ieškotoju, kurio motto: montažas- kino meno pagrindas. Taigi nenuostabu kodėl V.I. Pudovkinas laikomus antruoju po Sergėjau Eizenšteino kultiniu sovietų nebyliojo kino režisieriumi. Be visų jo nuopelnų Sovietų Sajungos kinui, V.I. Pudovkinas įvardijamas holivudinio kino protėviu.

Kiti svarbesni V.I. Pudovkino darbai: 1926 „Мать“, režisierius; 1927 „Конец Санкт-Петербурга“, režisierius; 1928 „Потомок Чингис-Хана“, režisierius; 1932 „Простой случай“, režisierius; 1939 „Минин и Пожарский“, režisierius.

Atgal Komentarai