Jaunimo Polis
„Magiškas prisilietimas“ sujungė septynias šalis

2013-04-16

Penktadienį, balandžio 12 dieną, 12 val. (Lietuvos laiku), Italijos sostinėje Romoje įvyko bendras septynių šalių (Vokietijos, Lietuvos, Turkijos, Italijos, Suomijos, Lenkijos bei Kipro) mokinių spektaklis, kuriame dalyvavo ir Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos mokiniai bei mokytojai. Spektaklis buvo filmuojamas ir interneto pagalba gyvai transliuojamas įvairiose Europos  šalyse. Šį gražų reginį  paspaudę nuorodas (http://www.ustream.tv/channel/themagictouch; http://ustre.am/U3P) galėjo matyti visų šalių ,,Comenius" grupių dalyviai bei visi, besidomintys projektine ar kūrybine veikla.

Mokėsi pažinti kitas kultūras

Spektaklis - baigiamasis „Comenius“ daugiašalės mokyklų partnerystės projekto "Magiškas prisilietimas" dvejų metų bendradarbiavimo renginys, kuriame klaipėdiečiai dalyvauja nuo 2011-ųjų metų. Tai teatrinis projektas, kurio pagrindinis tikslas - Europos socialinė paauglių integracija. Projektas "Magiškas prisilietimas" nuo pat pradžių siekė vystyti septynių Europos mokyklų mokinių kūrybingumą.

Susitikimų metu ir interneto pagalba dirbdami kartu, kurdami bei inscenizuodami pasaką, mokiniai mokėsi stebuklinės istorijos kūrimo subtilybių: adaptuoti tekstą scenai, kurti muziką bei scenografiją, gaminti kaukes, kostiumus ir mokytis vaidinti pagal parašytą scenarijų. Šis mokyklų - partnerių bendradarbiavimas padėjo integruoti skirtingas Europos bendruomenes, kurių kiekviena susiduria su vienokiais ar kitokiais politiniais, ekonominiais bei socialiniais iššūkiais.

Bendradarbiavimas, trukęs dvejus metus, projekto dalyviams padėjo puoselėti realų supratimą apie skirtingas kultūras. Mokiniai vizitų metu apsistodavo skirtingų šalių šeimose, turėdavo progą iš arti stebėti  kasdienį kitų tautų gyvenimą. Nepaisant juos skiriančio geografinio atstumo, dalyvaudami bendroje kūrybinėje veikloje, mokiniai ir mokytojai (o dažnai ir tėvai) vis labiau jautėsi vieningos bendruomenės dalimi.

 Vaidinimo pagrindu tapo pasaka

Pirmame susitikime Lenkijoje burtų keliu išsiaiškinta, kurią pasakos dalį (pradžią, vidurines dalis ar pabaigą) rašys kiekviena šalis. Buvo dalijamasi savo šalių pasakų siužetais, aptariami galimi veikėjai, erdvės, situacijos.

Darbinio etapo metu kiekvienos šalies mokiniai kūrė bendros pasakos savąją dalį, atsižvelgdami į tai, kas jau parašyta. Aišku, šiuo atveju neapsieita be interneto pagalbos, projekto dalyviai vieni su kitais noriai bendravo videokonferencijų  pagalba, siekdami sugalvoti nepakartojamą istoriją. Ir taip žingsnelis po žingsnelio buvo sukurta niekur neregėta ir negirdėta projekto "Magiškas prisilietimas" pasaka bei scenarijus.

Antrasis "Comenius" susitikimas vyko Kipre, kur projekto dalyviai atidžiai skaitė pasaką ir pabandė vaidinti pagal jau sukurtą scenarijų. Klaipėdiečius labiausiai sužavėjo kipriečių nuoširdumas bei svetingumas, patiko šios šalies gamta, specifinis maistas bei kūrybiniai užsiėmimai.

Svečius lydėjo Mokyklapėdis

Trečiasis susitikimas buvo organizuotas Lietuvoje - Klaipėdoje, Simono Dacho progimnazijoje. Visas dėmesys buvo skiriamas kūrybinėms dirbtuvėms, kurių metu gaminome kaukes bei kostiumus. Organizavome šventinį koncertą, diskoteką bei teatralizuotą ekskursiją į Klaipėdos senamiestį. Svečiams ypač patiko kelią rodęs ir gražiausius mūsų miesto kampelius pristatęs originalusis gidas - Mokyklapėdis. Taip pat lydėjome bendraminčius į Kuršių Neriją, kurios gamta visus kerėte pakerėjo. Džiaugiamės, kad mūsų mokinių tėvai labai aktyviai įsitraukė į projekto veiklą ir parodė, kad yra iniciatyvūs Europos piliečiai. Štai 8t klasės auklėtojos Eugenijos Valauskienės pastebėjimas: "Esame dėkingi tėvams už rūpestį, atsakingumą, už išmonę pristatant mūsų nacionalinius patiekalus. Jų entuziazmas buvo puikus pavyzdys jų pačių vaikams". Šįkart mes nėrėmės iš kailio, kad iš Lietuvos uostamiesčio "Comenius" dalyviai parsivežtų kuo geresnius, šviesesnius įspūdžius.

Ketvirtojo susitikimo metu Alandų salose (Suomija) buvo tęsiami Kipre pradėti aktorinio meistriškumo seminarai, grupės įsivertino savo pažangą. Lietuvaičiai teigė, kad ten gyvenimas buvo nuostabus, šeimos juos priėmė labai šiltai ir jie ten jautėsi lyg namie, kai kurie norėjo paviešėti ilgėliau.

Turkijoje - penktajame susitikime - buvo kuriama spektaklio scenografija, jos detalės, keičiamasi technologinėmis idėjomis bei patarimais, bandoma "suręsti" baigiamosios scenos Romoje modelius. Visiems, kurie svečiavosi tolimojoje šalyje, buvo liūdna atsisveikinti su Sakarijos (būtent tame mieste apsistojome) gyventojais. Projekto dalyviai dar kartą įsitikino, kad daugiašalė "Comenius" programa - tai galimybė keliauti, bendrauti, pažinti kitokią kultūrą ir jos žmones.

Gavo pilietiškumo pamoką

Šeštoji išvyka į Vokietiją žadėjo daug muzikos. Būtent ten visas dėmesys buvo sutelktas į scenos garsus, efektus bei ritminį spektaklio foną. Turėdami gilias muzikos mokyklos tradicijas Ahause mokytojai dalinosi savąja patirtimi. Šio susitikimo metu buvo apjungti iš kultūriškai skirtingų šalių kilę įvairūs muzikiniai stiliai. Galutinį rezultatą - muzikines spektaklio improvizacijas, sukurtas jaunųjų kompozitorių, buvo galima išgirsti demonstruojamo spektaklio metu.

Finalinis vaidinimas buvo transliuojamas visose projekte dalyvaujančiose mokyklose. Pažiūrėję spektaklį galėjome palyginti skirtingas šalis, suvaidintoje pasakoje atsispindėjo dalyvių kultūrinė istorija, gyvenimo būdas, svajonės, baimės bei mintys.

Pasak projekte dirbusių mokytojų (K.Makauskas, M.Šedbaraitė, R.Andriulionienė, E.Valauskienė, E.Miravičiūtė, R.Hagė, D.Šulcienė), "Magiško prisilietimo" veikla - tai puiki pilietiškumo pamoka, kurioje skirtingų šalių vaikai jaučiasi esą vienos bendruomenės dalimi. Smagu, kad galime didžiuotis savo mokyklos mokiniais, kurie sudalyvavę projekte, pateikia tokią išvadą: "Susitikimuose jaučiausi Europos piliečiu, galbūt visada taip jausdavausi, tik šiame projekte tas jausmas sustiprėjo. Čia ypač stipriai jaučiau atsakomybę." Manome, kad projekto tikslas – tarpkultūrinis bendradarbiavimas, atliekant vieningą kūrybinę užduotį, kuri buvo įgyvendinta palaipsniui, tikrai pasiektas ir mūsų mokyklos aštuntokai yra laimingi ir dėkingi, kad jiems teko proga dalyvauti tarptautinėje "Comenius" veikloje.

Karolis Makauskas, projekto vadovas – teatro mokytojas
Edita Miravičiūtė, lietuvių kalbos mokytoja

Veikla buvo finansuota iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.

Kulturpolis.lt

Atgal Komentarai 1

Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės