Teatras
Sandra Kliukaitė. „Opus Insanitus“: į vaistų kvapą pasinėrus...

2009-04-08

Tikriausiai jums sunku įsivaizduoti, kaip galima pasinerti į vaistų kvapą, bet žinokite, kad tai įmanoma. Tokių, kvapą gniaužiančių ir gydančių, pojūčių buvo galima patirti buvusiame „Sanito“ vaistų fabrike – „Opus Insanitus“ festivalyje. Erdvė, kurioje metų metus buvo kuriami vaistai kūnui, prisikėlė vienai nakčiai tam, kad joje būtų sukurtas vaistas sielai. Organizatoriai išmintingai prognozavo, tai – „Išprotėjęs kūrinys“: nuo paracetamolio kvapu persismelkusių sienų iki duoklės geriausiai muzikai, vaizdo menams, fotografijai ir savadarbėms instaliacijoms.

Įrodymai, kad Kauno undergroundo kultūra pakėlė kartelę tikrai labai aukštai, pasiskirstė net trijuose buvusio fabriko aukštuose. Visuose juose buvo kas nors nauja, nematyta, netikėta. Beveik pusšimtis atlikėjų ir gerų vaizdų kūrėjų iš Lietuvos, Latvijos, Didžiosios Britanijos ir net Japonijos paleido tikrą bombą, sudrebinusią Kauno stoties rajoną. Artėjant vidurnakčiui šimtai žmonių plūdo pro seniai uždaryto fabriko vartus. Alternatyviai stilingą nakties publiką nuolat pleškino fotoaparatų blykstės, nes šioji susirinko išties neprasta. Į sienas, lubas ir grindis negrįžtamai įsiskverbęs cheminių preparatų ir vaistų kvapas visiems buvo nė motais, nes gera nuotaika pramušė net tokius kvapus. Daug kas čia pamiršo ne tik savo rūpesčius, krizes, bet galbūt ir savo pavardes.

Sunku suskaičiuoti, kiek iš viso dalyvių kūrė įvairialypį muzikinį fabriko tonusą. Muzika skambėjo tarsi eklektiškas XXI amžiaus sintetinis barokas. Toks „barokas“, koks niekada neskamba reglamentuotuose bažnyčių choruose ar filharmonijose, o visais įmanomais proveržiais išsilieja laisvoje ir nepriklausomoje industrinėje fabriko erdvėje. Festivalio organizatoriai, „Freimas“ (geriau žinomi kaip K.U.B. – vieni iš festivalių „Tundra“ ir „Terra“ rengėjų) ir viena geriausių radijo stočių „Opus 3“, iš tiesų nemenkai pasistengė kurdami „brandą“ pavadinimu „Opus Insanitus“. „Opus 3 LIVE erdvėje“ ausis turintys klausytojai galėjo išgirsti tiesiogiai grojančius muzikos talentus: Golden Parazyth, Dublicate, Flamingo, Freaks on Floor (pastaruosius, rodos, pražiūrėjom... gėda). „Širdies stimuliatoriaus erdvėje“ šokėjus stimuliavo niekada nenurimstantys K.U.B. „didžėjai“ ir Soul Intent iš Didžiosios Britanijos. „Datablender erdvę“ tiesiogine prasme sudrebino pasaulinio garso Datablender kolektyvas – merginų ir vaikinų „diskžokėjų“ iš Japonijos ir Anglijos skleidžiami techniški muzikos garsai. „Opus 3 DJ erdvėje“ pasirodė ir pasigirdo visiems „Opus 3“ radijo stoties klausytojams puikiai pažįstami Happyendless, Partyzanai, Loranas Vaitkus ir kiti. Ir pagaliau streso reguliatoriaus erdvė, numalšinusi bet kokį stresą kartu su Slowattack, Driezhu ir gauja kitų muzikos garsų skleidėjų.

Kurti vizualiąją renginio dalį buvo pakviesti įdomiausi šiuolaikiniai Lietuvos daugialypės terpės meno, vaizdo ir fotografijos kūrėjai. Nenuilstantys, garsieji vaizdų performansininkai Rüt Rüt ir Oro pagalvės; fotografai Paulas Herbstas, Xiapin, Paulas Paperis, Ugnė Straigytė; iliustratorė Jūratė Gačionytė (We Are TV), Ulijona Odisarija ir dar daug kitų menininkų, netgi gatvės meno atstovas Morfai. Gaila, kad ne visų jų darbus buvo galima išvysti fabriko erdvėse, tačiau renginio trūkumus atpirko renginio privalumai. Pavyzdžiui, vis labiau geografiškai ir tautiškai besiplečianti dizainerių komanda MOYTOY fabriko tyrimų laboratorijoje susirentė originalią fotografijos studiją ir visą vakarą formavo „moytoyžmogių“ fotoalbumą. Be to, viename iš fabriko aukštų buvo suprojektuotos dvi eilės paslaptingų kambarėlių-instaliacijų, kuriuose buvo galima rasti milžiniškų „šaškių“ lentų, kino buduarų ir net kriauklę su spalvotais flomasteriais bei popieriumi ištapetuotom sienom, parengtom kurti flomasteriais: „čia ir dabar“.

Per tris fabriko aukštus keliaujantys dalyviai nuvaikščiotas ir nušoktas kojas galėjo ilsinti didžiuliame „chilloute“, iš minkštų kempinėlių suprojektuotuose „nameliuose“, ir kvėpuoti vaistais sielai – puikia muzika. Prie dviejų barų ir arbatinėje plušo daug (ne)patyrusių barmenių, kai kurios iš jų tauriuosius gėrimus profesionaliai pilstė tiesiai į mėgintuvėlius, o festivalio dalyviai čia pat juos panaudodavo pagal paskirtį... Fabriko kieme buvo suorganizuota poilsio erdvė tiesiai po pavasarišku nakties dangum. Atlikėjų ir dalyvių patogumui atgabenti net devyni mobilūs mėlynieji tualetai, kurie net priminė festivalį „Be2gether“ ar dar kokį didelio masto renginį. Nors paprastai apie tokius dalykus kaip WC niekas nekalba, tačiau jų buvimas ir tvarka liudija tam tikrą renginio kokybę. Tai rodo, kiek laiko buvo investuota į gero renginio paruošimą beviltiškai apleistoje fabriko erdvėje. Apskritai „Sanito“ fabrikas, ko gera, buvo geriausiai paruoštas renginiams iš visų prieš tai buvusių fabrikų.

Taigi pozityvią tendenciją augti ir keistis jau pastebėjome, todėl lauksime ir kitų pasinėrimų į sielas gydančių vaistų kvapus neįprastose miesto erdvėse. Vietose, kur romantiški pasimatymai baigiasi „reivu“, nemiegota naktimi ir dideliu rezonansu iš ryto internete...

Kulturpolis.lt

Atgal Komentarai

Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės