'08
sidabras (taškas) /replika (atsakymas)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Sidabras (taškas)
Replika (atsakymas)
Gintauto Trimako fotografijų paroda

--------------------------------------------------------------------------------------------


Vasario 8 d.  Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (Daržų 10/ Bažnyčių 4) fotografas Gintautas Trimakas pristatė naujų darbų parodą "Sidabras (taškas) / Replika (atsakymas)".

Viename interviu G. Trimakas apie menininkų norą eksponuoti darbus kalbėjo: „Rodymas – savęs identifikavimas. Tai - pabaiga padedant tašką. Kad kažkas prasidėtų iš naujo. Galima viską pasilikti sau, bet tada nebus padėtas taškas. Parodęs apibendrini savo veiklą, pabaigi vieną etapą ir gali eiti toliau. Jeigu šito nepadarysi, vis trypčiosi vietoje“. Vilniaus dailės akademijos dėstytojas, praktikuojantis fotografiją camera obscura technika apie 20 metų, inicijavęs pinhole‘o judėjimą,

Parodą sudarė dvi dalys: pinhole technika (degtukų dėžutė su dviem skylutėm, apskritimais) atlikti darbai ir įvairūs analoginės fotografijos darbai. Pastarieji darbai replikuos, atsakys kai kuriems autoriui svarbiems menininkams neįprasta forma.

2007 m. gegužę – spalį išplėstiniame renginių cikle Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre pristatyta klasikinės fotografijos – pinhole – technika. Dalyvavius periodiškai konsultavo G. Trimakas. Rugsėjo mėn. pinhole kūrybinė laboratorija, baigta bendra paroda „Šviesoraščiai“ (kuratorius Gytis Skudžinskas) bei išleistu katalogu. Pinhole kameros esmė – per miniatiūrinę skylutę patekusios šviesos suformuojamas atvaizdas. O ant jautrios medžiagos liekantys šviesos įrašai – pinhole fotografijos. "Tai keliolika sekundžių nesumeluoto mūsų gyvenimo", - sako G.Trimakas.

Replika / atsakymas. Valdui Ozorinskui, Vytautui Balčyčiui, Alvydui Lukiui, Remigijui Treigiui, Jurgitai Remeikytei, Jurgiui Paškevičiui, Ričardui Nemeikšiui, Kazei Zimblytei, Edvardui Munkui, Eglei Ridikaitei. Fotografija nėra literatūros žanras. Replika šiuo atveju atlieka ne prieštaravimo funkciją, bet atsiliepimo, atsakymo.

Parodą papildė T. Pabedinsko paskaita "Šiuolaikinė fotografija: ištakos, svarbiausi bruožai ir problemos". Kai 1977 m. Niujorke, alternatyvaus meno galerijoje „Artists Space“ buvo surengta paroda „Pictures“, instituciškai įteisinusi tuomet naujas kūrybines strategijas, diskutuota ne tiek apie parodoje eksponuotus jaunų fotografų darbus, kiek apie juos pagrindžiančius teorinius teiginius. Šie teiginiai, išdėstyti minėtos parodos kataloge, greitai tapo savotiška fotografiją savo kūryboje naudojusių menininkų „evangelija“, suformavusia fotografijos diskursą, kuris XX a. devintojo dešimtmečio pradžioje vadintas postmoderniu, o šiandien apibūdinamas šiuolaikinės fotografijos sąvoka. Kokios idėjos prieš tris dešimtmečius taip ženkliai paveikė fotografijos raidą? Kaip jos buvo įgyvendintos meninėje praktikoje? Kokia jų reikšmė šiandien? Į šiuos klausimus kartu su paskaitos dalyviais bandys atsakyti menotyrininkas, fotografijos kritikas Tomas Pabedinskas.

Tomas Pabedinskas – menotyrininkas, fotografijos kritikas, Vytauto Didžiojo universiteto Menų instituto doktorantas, tyrinėjantis šiuolaikinės fotografijos teoriją ir praktiką bei nuolat analizuojantis naujausius Lietuvos fotografijos reiškinius įvairiuose meno, mokslo ir kultūros leidiniuose. Iš viso yra paskelbęs apie keturias dešimtis fotografijai skirtų straipsnių, taip pat surengęs asmenines fotografijos parodas Lietuvoje bei užsienyje ir įgyvendinęs keletą šiuolaikinio meno projektų kartu su kitais menininkais.

Atgal Komentarai