Šokis žodžiu - ne[w]kritika. 2013
Toma Mačiulskytė. Neišvengiamas ieškojimas manęs, tavęs, savęs

2013-05-20
Paskutiniąją Tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis’13“ dieną matėme šokio teatro iš uostamiesčio „PADI DAPI Fish“ šokio spektaklį „TUAŠ“. Šio darbo autorius – choreografas ir atlikėjas Petras Lisauskas, įvardija, jog tai mažas poetinis veiksmas, sujungiantis šokį, poeziją ir muziką.

Akvilė Eglinskaitė. Paskutinė “Naujojo Baltijos šokio” diena, kurioje pristatomas pozityviai nuteikiantis site specific arba molekulinės virtuvės debiutas

2013-05-20
Šiek tiek svaigina jaunatviškos energijos ir nuoširdumo prieskonis ir maloniai nuteikia suvokimas, jog šiuose po erdvę lyg popkornai “spragsinčiuose” šokėjuose jau užkoduotas naujos, kitokios kokybės paieškų sindromas.

Akvilė Eglinskaitė. Ką „Naujajame Baltijos šokyje“ pasakoja aukštakulniai

2013-05-17
Nežinau, ar čia ta gana dažnai pasitaikanti moteriška aistra avalynei, ar noras iškoduoti šokio spektakliuose pasiūlytus ženklus jau antrą kartą mano dėmesį sukoncentruoja į batus. Ir ne todėl, kad jie labai svarbų vaidmenį atliktų konkrečiuose spektakliuose ar būtų retas reiškinys šiuolaikiniame šokyje (juk dažniausiai šokama basomis).

Daina Habdankaitė. Judesio miglos ir prošvaistės

2013-05-16
Kad šokis susijęs su judančiais kūnais, aišku kaip dieną, tačiau dienos šviesos ryškumas dažnai pritemdo subtilesnius dalyko bruožus. Apmąstyti kūną šokyje ėmėsi jaunosios kūrėjos Ugnė Dievaitytė ir Poliana Lima, ketvirtąją festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ dieną pristačiusios po vieną mono spektaklį ir bendrą darbą, kuriuose prie kūniškumo temos prieinama iš įvairių perspektyvų.

Monika Jašinskaitė. Gamtos pokštas danų paveiksle

2013-05-16
Ar tik ne dėl galimybės stovėti bei ploti jūs, mieli žiūrovai, ir ateinate į teatrą? Leidžiate sunkiai uždirbtus pinigus, renkatės kultūrą, o ne televizorių? Tiesa, esu mačiusi jus aplodismentais bei ovacijomis garbinančius ir teliką. Dažniausiai, kai laimi „Lietuvos Rytas“, „Žalgiris“ arba abu. Džiaugiuosi, kad, nors ne tiek daug, bet vis dėlto gana gausiai palaikote ir Klaipėdos šokio kolektyvą „Žuvėdra“.

Daina Habdankaitė. Atsimerkti pametus akis

2013-05-16
Struktūruotas judėjimas scenoje taip ir lieka fotografiškas, lyg stebėtum nuotraukų albumą, kurį sykį pervertus, šeimininkas primygtinai vėl verčia pirmą puslapį. Žiedinė spektaklio kompozicija, pakartojanti tą patį fantasmagoriškos muzikos takelį, grąžina šokėjus jei ne į tą patį tašką (kaip grįžti į pradžią, kurios nebuvo?), tai bent į naujo etiudo ištakas. Nusivilkę fraką ir suknelę, vyras ir moteris, rodos, turėtų nusimesti ir vaidmenis, tačiau įpročio vedami kartoja pradžios judesius.

Akvilė Eglinskaitė. VĖL: nenutrūkstantis judesys, skatinantis mąstyti

2013-05-13
Iš tiesų spektaklyje įtraukia ir užburia judesys – nuolatinė vaizdų, garsų, kūnų ir net laiko kinetika. Ji nėra monotoniška, kaip kartais gali skambėti žodžio VĖL lingvistinis semantinis laukas. Scenos erdvėje juda ir sąveikauja visi spektaklio komponentai, tačiau jų judėjimo trajektorijose ar kūnų plastikoje sunku pastebėti vienodus ar pasikartojančius judesius bei piešinius.

Toma Mačiulskytė. Individo išlikimo kova spektaklyje „Uprising – extract“

2013-05-10
Pirmąjį tarptautinio šiuolaikinio šokio festivalio „Naujasis Baltijos šokis‘13“ vakarą Lietuvos nacionaliniame dramos teatre buvo parodyti trys spektakliai, kuriuos atliko Paryžiaus konservatorijos jaunimo baletas. Vienas jų – šokio spektaklis-miniatiūra  „Uprising – extract“.

Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės