Tekstai
Rūta Jakštonienė. Kultūrpolyje: Alekso Andriuškevičiaus paroda (arba 10-oji diena po atidarymo) (video)

Klaipėda. 2009-02-17

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre veikia kauniečio Alekso Andriuškevičiaus personalinė paroda, kurioje pristatomi dar niekur neeksponuotų darbų ciklas Pasikartojimai, naujai papildytas ciklas Mano paveikslai bei 1991 – 2000 m. sukurti video filmai, performansų dokumentika. Bent kiek Lietuvoje vykstančiais meno procesais besidominčiam, A.Andriuškevičiaus pavardė asocijuojasi su grupės POST ARS veikla, socialiai angažuota, nusistovėjusias visuomenės gyvenimo normas, sustabarėjusias kultūros tradicijas kritikuojančia kūryba. Klaipėdoje atidaryta paroda - ne išimtis. Cikle Mano paveikslai menininkas eksponuoja objektus, kuriuos vadinti paveikslais galima tik labai sąlyginai. Keturiose galerijos erdvėje kabančiose drobe aptrauktose medinėse vertikalėse (iš pirmo žvilgsnio jos primena išardytus porėmius) nefiksuojamas joks konkretus vaizdas. A. Andriuškevičiaus „paveiksluose“ neišvysime įmantrių spalvinių niuansų, ekspresyvių potėpių, novatoriškų kompozicinių sprendimų etc., tai yra to, ką paprastai nusiteikiama pamatyti tapybos kūrinyje. Žiūrovo nevargins ir subjektyvios, dažno tapytojo eksploatuojamų pabodusių motyvų, simbolių, siužetų traktuotės. Šiuose „paveiksluose“ nerasime jokio vaizdo. Tuščia, švari drobės erdvė – Alekso iššūkis tradicinei paveikslo sampratai, atkakliai, profesionaliu gestu brėžiant trajektoriją link savaip suvokiamų ir savaip artikuliuojamų ryšių su aplinka. Kaip ir ankstesni autoriaus darbai rėmai - ekranai, taip ir šie keturi, vienodo pavidalo objektai - konceptualus žaidimas, apeliuojantis į žmogaus sąmonę, siekiantis išplėsti jo suvokimo lauko ribas.

A.Andriuškevičiaus darbų ciklas Pasikartojimai - stikluose įrėminti kaligrafiniai rašmenys. Ritmingai, tik pagal jam vienam žinomą tvarką, menininkas rikiuoja daugybę kartų pasikartojančius žodžius, frazes, sakinius: Niekas nesikeičia, Aš, Ieškau savęs, Labai visus myliu... Komponuojami taisyklinguose kvadratuose šie iš pažiūros paprasti sakiniai stebinčiojo sąmonėje įgauna gausybę skirtingų variacijų. Lyg mantros, kartojami iki begalybės, leidžia kiekvienam subjektyviai patirti dabartį.

Video filmuose, kuriuose dokumentuojamos  paties autoriaus atliekamos performatyvaus meno akcijos, sekdamas arte povera sąjūdžio principais, A. Andriuškevičius žiūrovo dėmesį koncentruoja ne į konkretų objektą, bet į aplinką. Autoriui svarbiausia tampa aplinkos, įtakotos vieno ar kito objekto (gyvos gėlės, vinilo plokštelės, elementarios šluotos, virvės) transformacija, šio proceso metu kintantis erdvės santykis su žiūrovu.

Alekso Andriuškevičiaus paroda >>

Kultūrpolis.lt

Atgal Komentarai

Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės