Tekstai
Aistė Bimbirytė Pasivaikščiojimas „Įdomybių krautuvėje“: Giedriaus Jonaičio paroda „Egipto dienoraštis be šventyklų ir piramidžių“

2010-02-04

Vasario 1 d. Vilniuje, galerijoje „Akademija“ buvo atidaryta Giedriaus Jonaičio paroda „Egipto dienoraštis be šventyklų ir piramidžių“. Atidarymo vakarą menotyrininkė Ramutė Rachlevičiūtė atskleidė autoriaus paslaptį, jog parodos pagrindas – medaus mėnuo Egipte. Taigi, vienas iš būdų perprasti ekspoziciją – žvelgti į ją pro asmeniškumo prizmę.

Tą patvirtina pirmoji parodos dalis. Pirmame galerijos aukšte žiūrovą pasitinka fotografijos, kuriuose užfiksuoti asmeniški, kartais net intymūs vaizdai. Štai, pavyzdžiui, menininkas, užsitempes glaudes, krykštauja po pingvino formos dušu, arba žvelgia į mus nuo viešbučio „sofkutės“, apsikabinęs iš rankšluosčių išlankstytą žmogėną. Tokio pobūdžio nuotraukas rasime bemaž kiekvieno keliautojo asmeniniame fotoalbume, kuriame vyrauja maudynių, kaitinimosi saulutėje ar naktinių šėlsmų bare bei viešbutyje akimirkos. Maža to, jos paprastai rodomos tik labai artimiems žmonėms, tad šiuokart kai kurie eksponatai parodos lankytoją priverčia nudelbti akis.

Tačiau kartu Giedrius savo povestuvinės kelionės momentus padabino žybsinčiomis margaspalvėmis lemputėmis, tuo apeliuodamas į kičo bei viešumo sąvoką (kartu kontraargumentuodamas asmeniškumui) ir viso to vaidmenį tokiose turistų nutryptose pasaulio vietose kaip Egiptas. Mintį tęsia ir kita ekspozicijos dalis pirmame galerijos aukšte. Šiurpokos, plastikinės lėlės greta „egiptietiškų“ suvenyrų sudaro keistą, iš pirmo žvilgsnio itin kontraversišką derinį. Tačiau geriau įsižiūrėjus matyti, jog ir viena, ir kita vienija plastikas (betrūksta tik etiketės „made in China“) bei į tai žvelgiant kylanti mintis „Iš kur jis tokių gavo?“. Galima tik įsivaizduoti, kaip visus šiuos lobius, lyg archeologas, į lagaminą krovė G. Jonaitis. Pasisukiojus šioje „kunstkameroje“ tarp dviprasmiškų Giedriaus lauktuvių, antrojo galerijos aukšto ekspozicija – nelyginant ramybės oazė. Visiška priešingybe ankstesnėms įdomybėms ir kičo perliukams čia esti realistiniai, kiek romantizuoti peizažai, nutūpę dailiuose rėmuose. „Kaip peredvižnikų“, pasakytų autorius.

Šis įvairialypis kelionės dienoraštis, anot menininko, sudarytas „mišrainės principu“. Ir jis kalba ne tik apie šalį ir jos ypatybes, pastebimas smulkmeniškos akies, bet ir apie menininko kūrybinio charakterio bruožus. Šiuokart daugeliui susirinkusiųjų „patinkantis kaip žmogus“, Giedrius džiugino geru humoro jausmu, taiklia ironija,  romantika ir sugebėjimu smulkmenomis kūryboje perteikti pasirinktos vietos atspindžius. Be jokių luksorų ir Gizos piramidžių.
 
Paroda veiks iki vasario 13 d.

Kulturpolis.lt

Atgal Komentarai 4

 
Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės