Kritikos maršrutai
Ignas Kazakevičius. Kritikos maršrutai: Klaipėda - Kaunas

Naujoji ir senoji tekstilė. Kauno vėliava

2009-12-21
Keliaujame. Susipažįstame. Stebime. Bendraujame. Dalyvaujame renginiuose. Projektas priverčia kitaip vertinti kultūrines miestų stoteles, kryžkeles. Kiekvienas jo dalyvis renkasi jam priimtiniausią variantą, kaip atskleisti miesto kultūrinį pjūvį per kelias dienas.

Ričardas Milukas. Kritikos maršrutai: Kaunas – Varėna

2009-12-21
Sudėtingai kritiška manęs laukė kelionė. Su bičiuliu Vidu buvome sutarę, kad į kritikos maršrutus važiuosime drauge ir taip, sudėjus dvi subjektyvias ir skirtingas mūsų nuomones, pavyks nors kiek arčiau objektyvumo priartėti...

Remigijus Venckus. Kritikos maršrutai: Šiauliai – Kaunas

2009-12-21
Dažnai galima išgirsti, kad Kaune nieko nevyksta. Anot kaunietės menotyrininkės Kotrynos Džilavjenaitės, šis požiūris labai dažnai sklinda iš Vilniaus pusės. Iš tikro šiame mieste vyksta nemažai įvairaus pobūdžio kultūrinių renginių. Kaune vyksta šaunūs fotografijos, kino, modernaus šokio festivaliai.

Remigijus Venckus. Kritikos maršrutai: Šiauliai-Klaipėda

KLAIPĖDOS MENO IR KULTŪROS KURAVIMAS IR KRITIKAVIMAS
2009-12-17
Šiandien šioje klaipėdietiškoje erdvėje kyla įvairūs klausimai susiję su miesto kultūra, kultūros reiškinių saitus palaikančio aparato sukūrimo ir funkcionavimo bei įvairių reiškinių kritikavimo problemomis. Apie tai teko kalbėtis su menotyrininku Ignu Kazakevičiumi ir menininku, parodų kuratoriumi Gyčiu Skudžinsku.

Vidas Poškus. Kritikos maršrutai: Vilnius – Varėna

2009-12-14
Nesinori asmeniškumų, bet visgi į Varėną važiavau aš, o ne Jonaitis ar Petraitis, todėl pradžioje tarsiu kelis žodžius apie personalinius ryšius su Varėna. Mano šaknys glūdi šiame krašte. Varėnoje iki šiol esama nemažai Poškų, senosiose kapinėse jiems atmatuotas gerokas plotas – keista yra matyti tiek sulaidotų bendrapavardžių.

Jurga Speičienė. Kritikos maršrutai: Panevėžys – Molėtai

2009-12-11
Tik atsisėdusi rašyti, suvokiu, į kokią keblią situaciją patekau. Molėtuose praleidau pernelyg mažai laiko... Tik viena diena, kurios metu neturėjau palydovo, bendruomenės nario, galinčio atsivesti į vidinį bendruomenės gyvenimą. Supratau, kad toks vedlys tiesiog būtinas norint pažinti mažesnius miestus, kur žmogus neištirpsta minioje, nepasiklysta gatvėse, nesvaigsta nuo renginių gausos.

Neringa Černiauskaitė. Kritikos maršrutai: Vilnius – Šiauliai

2009-12-07
Straipsnį norėjau pradėti žodžiu „deja“, tačiau pradėjau galvoti apie patį žodį, kuris po truputį vis labiau tampa mano požiūrio į aplinką išraiška. Taigi – deja, tačiau viršuje išdėstyta idealistinė „Kritikos maršrutų“ projekto idėja mano atveju nesuveikė ir viltis, kad „svetimoje erdvėje kritikas lieka be susiformavusios nuomonės ir asmeninių pažinčių.“

Sara Poisson. Kritikos maršrutai: Mažeikiai – Biržai

2009-12-04

Mano bobutė Kotryna Šernienė (1899–1986) buvo mažutė baltai pražilusi moteris, kurią praaugau jau trečioje ar ketvirtoje klasėje. Nuo to laiko man nebetiko ir jos žieminiai medžiaginiai batai „Sudiev, jaunyste“, į kuriuos iki tol galėdavau šmurkštelėti savo kojas per žiemos atostogas, kai aplankydavau bobutę Biržuose, o kieme per atlydį peršlapdavo mano pačios aulinukai, labai panašūs į „Sudiev, jaunyste“.

Kęstutis Šapoka. Kritikos maršrutai: Vilnius – Alytus

2009-12-02

Tie „Kritikos maršrutai“ – keistas dalykas. Nuvažiavęs dienai, net ir visam savaitgaliui, į kokį nepažįstamą ar menkai pažįstamą miestą, miestelį net ir aplankęs galerijas, susitikęs su tenykščiais kultūrininkais (ar jų atstovu), nesugebėsi pateikti kokio nors „objektyvaus kultūrinio pjūvio“, nes tai tebus įspūdžių kratinys. Taigi, paradoksalu, bet į tokią kelionę turi važiuoti be jokių išankstinių nuostatų, bet kartu turi turėti labai stiprią išankstinę nuostatą.

Julija Karavajeva. Kritikos maršrutai: Šiauliai – Palanga

2009-11-30

Prisipažinsiu, per šią „Kritikos maršrutų“ kelionę atradau kitokią, nekurortinę Palangą. Ištuštėjusios lapkričio gatvės, ramus pušų ošimas, uždarytos turistinės kavinės bylojo apie sulėtėjusį pajūrio gyvenimo ritmą ir kvietė patyrinėti šiek tiek užsimaskavusią miesto kultūrinę erdvę.

123