Tekstai
Maksim Ivanov. Rumunų Naujoji banga II: Apie filmą "4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos" (7)

2011-05-26
Noriu pakalbėti apie subtilius filmo 4 mėnesiai, 3 savaitės ir 2 dienos (2007) režisieriaus Cristiano Mungiu sprendimus, dėl kurių, mano manymu, ši juosta įgijo didelę dalį savo vertės ir atsidūrė geriausių pasaulinio kino kūrinių tarpe.

Simas Čelutka. Rumunų Naujoji banga I: Naujieji kino kalbos meistrai

2011-05-25
Rumunų Naujoji banga (RNB) – taip sutartinai vadinama viena įdomiausių krypčių pastarojo meto kino pasaulyje. Tai gan pretenzingas pavadinimas, natūraliai kreipiantis prisiminti garsiąją prancūzų Nouvelle Vague ir tokius vardus kaip Jeanas Lucas Godard‘as, François Truffaut, Jacques‘as Rivette‘as ir kt.

Monika Krikštopaitytė. Pasąmonės judesiai

2011-05-20
Vaikų ir jaunų vyrų portretai (iš serijų „Ortodoksų erosas“, „Apsiplovimas“ ir „Viduje“) žiūrovą išties sutrikdo.

Aistė Paulina Virbickaitė. Istorija apie auksinį raktelį (1)

2011-05-20
„Laisvė kurti“ – tai dokumentinis filmas apie įkalinimo įstaigose kuriančius kalinius. Filmo epizodai sudėlioti iš pokalbių fragmentų ir smalsaus operatoriaus užfiksuotų pasivaikščiojimų po mums egzotiškas erdves.

Jorė Janavičiūtė. „Barzakh“. Iš būtinybės pasakyti
2011-05-02
Manto Kvedaravičiaus filmas „Barzakh“ pradedamas malda, ja atskleidžiama pagrindinė filmo tema – skausmas dėl artimųjų, be žinios dingusių per antiteroristinės politikos kaltę.
Auksė Kancerevičiūtė. Didžiojo medžio sakmė

2011-04-27
Savo giesmėse šiaurės Amerikos indėnai mirusiuosius mini taip: „Tie, kurie mirę,/ Niekada neišnyksta: (…)/.Jie medžiuose, kurie šlama (….) / Jie medienoje, kuri dejuoja, (….)/ Jie vandenyje, kuris teka, (…) / Mirusieji nėra mirę.“

Živilė Pipinytė. Apie lenkų kalbos privalumus

2011-04-22
Filmo „Vanduo drambliams“ („Water for elephants“, JAV, 2011) sumanymas gali suvilioti sinefilą – Didžioji depresija ir cirkas apaugo kino legendomis ir sukelia daugybę kinematografinių asociacijų. Deja, turiu nuvilti.

Živilė Pipinytė. Naujas optimistiškas pasaulis

2011-04-15
Duncano Joneso „Išeities kodas“ („Source Code“, JAV, Prancūzija, 2011) prasideda kaip ir visi panašūs filmai apie amneziją.

Paulius Kliševičius. Kaip dabartyje atsirado judėjimas (3)

TEMA

2011-04-01
Dabarties arba šiuolaikiškumo apibūdinimas – ilgas, kompleksiškas, nenutrūkstamas ir nebaigtinis procesas, kurio apraiškos iškyla kiekvienoje istorinėje epochoje. Visos teorinės studijos gali būti suvestos į du klausimus: kas kuria šiuolaikiškumą? Ir  kaip šiuolaikiškumas išreiškiamas?

Nerijus Cibulskas. Nutrinta riba: siurrealizmas ir fotografija (4)

2011-03-28
1924-aisiais metais prancūzų poetas André Breton'as įsmeigė naują vėliavą tykaus ir pernelyg nuolankaus meno teritorijoje. Šis menininkas parašė vadinamąjį Siurrealizmo manifestą, tapusį reikšmingu atspirties tašku naujojo (ne)meno propaguotojams.

Kora Ročkienė. Daugiau, nei žmonės norėtų pamatyti

2011-03-25
Gasparas Noé - vienas kontroversiškiausių šių dienų režisierių, išgarsėjęs po 2002 m. Kanuose parodyto filmo „Nesugrąžinamas laikas“. Šiemet „Kino pavasaris“ rodo jo pernykštį filmą „Pasinerk į tuštumą“. Filmo sukeltos diskusijos netyla iki šiol. Pateikiame pokalbių su režisieriumi fragmentus, pasirodžiusius lenkų spaudoje po režisieriaus viešnagės Vroclavo kino festivalyje „Era Nauji Horizontai“. 

Agnė Narušytė. Plėšrumo anatomija

2011-03-18
Paroda „ZOO fotografija. Kaunas. Paskutinis sovietmečio dešimtmetis“ Nacionalinėje dailės galerijoje.

Gabrielė Kuizinaitė. Pasivaikščiojimas po fotografinę biblioteką

2011-03-17
M. Žilinsko dailės galerijoje eksponuota italų fotomenininkės Ileanos Florescu paroda „Panardinta biblioteka. Simfonija tolimam kraštui“. Parodos atidaryme dalyvavo autorė ir kuratorius Enzo Fornaro.

Živilė Pipinytė. Tikras kinas

2011-03-04
Naujausias Ethano ir Joelio Coenų filmas „Tikras išbandymas“ („True grit“, JAV, 2010) sugrąžina į laikus, kai atsirado didieji amerikiečių mitai. Juos padarė matomus pats amerikietiškiausias kino žanras vesternas.

Vadi MISERI. Berlinalėje viešėjo intriguojanti lietuvio režisieriaus tema

2011-03-03
Romą Zabarauską jau seniai žinojo nemaža dalis „kultūringo“ Vilniaus jaunimo. Nes Romas visada drąsiai ir kryptingai judėjo į kino pasaulį ir rengė smagius vakarėlius. Po vieno iš jų, vykusio „Bohemoje“, jis išvažiavo į Paryžių studijuoti kino meno, kur tebėra ir dabar (ačiū dievui, jam jau 20 metų, tad tekstą galima pradėti kaip nors įdomiau, ne tik nuostaba, jog paauglys dirba kino žurnalistu, bei pats užsiima režisūriniais bandymais).

45678910

Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės