Tekstai
Dar Kapsukas ar jau Marijampolė?

2011-12-15
Fotomenininkas Romas Linionis gimė Marijampolėje, tačiau mokėsi ir dirbo jau Kapsuke. Iki šiol kalbėdamas painioja šiuos du pavadinimus, kurie jam žymi ne tiek miesto, kiek jo paties asmeninę istoriją. Ir žymi gana keistai...

Ridas Viskauskas. Kino prisiminimai apie laiką, kai įtartinas buvo kiekvienas… (1)

2011-12-13
Gruodžio 2–8 d. Vilniuje parodytas filmų ciklas „Celiulioidinė uždanga: Europos Šaltasis karas kine“, kurį sudarė 1960–1974 m. Anglijoje, Prancūzijoje, VFR ir VDR, Rumunijoje, Lenkijoje, Italijoje ir buvusioje Čekoslovakijoje sukurti filmai.

Audronė Meškauskaitė. Regimoji atmintis. Stiklas. Fotografija

2011-12-12
„Vitrum Balticum“ – tai tarptautinė Baltijos ir Šiaurės šalių autorinio stiklo meno paroda, susiejanti Šiaurės kraštų savitumus ir rengiama Kaune, išlaikiusiame stiprias tradicijas dar nuo Stasio Ušinsko laikų.

Inga Glebova. Rami ir galvojanti Lucrecios Martel širdis (II d.)

2011-12-09
„Šventojoje mergelėje“ kaip ir „Pelkėje“, Martel įrodo esanti jautri paauglių kasdienybės ekspertė. Aštrios mintys išskaitytos iš klasikinės literatūros, bandymai teoriją taikyti praktikoje, ryžtingas smalsumas ir avantiūrizmas, - kruopščiai parinkti ir pikantiški brendimo atributai puikiai dera jauniesiems veikėjams, kurie, ko gero geriausiai, iš visų kinematografinių bendraamžių sutartų su gražiaisiais Bertolucci svajotojais ir akiplėšiškais „Taip pat ir tavo motiną“ vyrukais.

Inga Glebova. Rami ir galvojanti Lucrecios Martel širdis (I d.) (1)

2011-12-06
Iki šiol geriausiai atpažįstami iš skambaus ir kiek senamadiško kairuoliškumo Nepriklausomo Lotynų Amerikos kino režisieriai bando paversti kiną autentišku, nesuklastojamu istorijos šaltiniu, tiesiogiai ir netiesiogiai bandančiu atsakyti į politiškai nekorektišką klausimą „kas už visa tai atsakingas?“.

Rusijos kino mini panorama pagal kompaniją „Planeta Kino“

2011-11-28

Vilniečiai kino aistruoliai buvo įpratę, kad rudeniui baigiantis reikia skubėti į „Skalvijos“ kino centrą, kur vyksta „Naujojo Rusijos kino dienos“. Rusijos kinu rimtai besidominčios Sonatos Žalneravičiūtės iniciatyva surengtos penkios tokios kamerinės šventės.

Gediminas Jankauskas. Rudens melancholiją sklaido „Scanorama“

2011-11-25
Jei apžvelgtume per metus kino teatruose mums siūlomų pažiūrėti filmų sąrašus, nesunkiai įsitikintume, kad juose dominuoja Holivudo konvejeriuose masiškai gaminama ryški, bet bevertė produkcija.

„Baleto aristokratas“: mokinių prisiminimai

2011-11-22
Dokumentiniai filmai (ar knygos) apie iškilius scenos meno kūrėjus visada jaudina ir žadina smalsumą. Norisi pamatyti (įsivaizduoti) menininką – žmogų ir savo srities profesionalą. Bendraamžiams žiūrovams (skaitytojams) atmintyje iškyla daug jaudinančių akimirkų, savų asociacijų. O jei esi jaunesnės kartos atstovas, tenka ir susipažinti su herojumi, laiko ypatumais, meno raidos kontekstu.

Agnė Macaitytė. Bėduliai Lotynų Amerikos kine

2011-11-16
Spalio pabaigoje vykusios Lotynų Amerikos kultūros dienos – puiki proga per meną pažinti nuo mūsų nutolusių šalių (Meksikos, Argentinos, Paragvajaus ir kt.) žmonių gyvenimą. Žadėta buvo ir tai, kad karštas jų būdas sušildys darganotą lietuvišką rudenį.

„Scanoramoje“ filmo apie grupę „Antis“ premjera

2011-11-14

„Tuo metu Lietuva priminė įsimylėjusį žmogų“, – kalbėdamas apie įvykius mūsų šalyje devintojo dešimtmečio pabaigoje sako profesorius, filosofas ir kultūros kritikas Leonidas Donskis, naujojo kino filmo „Kaip mes žaidėme revoliuciją“ pasakotojas.

Jonas Kaunietis. Fotografinės poetikos simbolika skaitmeninės technokratikos labirintuose
2011-11-11
Pirmasis tarptautinis fotofilmų festivalis „Stop frame“, vykęs prieš metus M. Žilinsko dailės galerijos kino salėje, tesutalpino pusę žiūrovų. Konkursinių filmų peržiūros metu buvo užimtos visos kėdės, net perėjimuose neatsirado vietos nukristi obuoliui – publika sėdėjo tiesiog ant laiptų ar grindų, o dalis vėliau atėjusiųjų liko už salės durų.
Narius Kairys. Betarpiškas kinas (1)

2011-11-08
Mano broli, kai ėjau iš VDFF uždarymo, kurio metu rodė Mindaugo Survilos filmą “Stebuklų lauką” - apie jį ir norėčiau tau šiek tiek papasakoti, - pamačiau tave tarpuvartėje prie šiukšlių konteinerio. Tu tikriausiai neatkreipei į mane dėmesio - buvai pernelyg susikoncentravęs ties darbu.

Aivaras Dočkus. "Tadas Blinda. Pradžia" - taukuota špyga auksinės subinėj

2011-11-05
Nepraėjus nė savaitei po premjeros „Tadas Blinda. Pradžia“ tapo žiūrimiausiu lietuvišku filmu Lietuvoje, surinko daugiau nei 2 mln. litų ir jau mėnesį puikuojasi kino topų viršūnėse. Bet ar jis to vertas? Nagi, pasižiūrėkime...

Ridas Viskauskas. Nepatogus kinas viešina problemas visame pasaulyje

2011-11-03
Žmogaus teisės - bent Lietuvoje - subtiliai klampi sritis: įstatymų gausybė, bet be asmeninio advokato, jei neturi lėšų jį samdyti, nelabai išspręsi kokią problemą. Ne viską, žvelgdamas nuo visuomenės apatinio laiptelio, suprasi, kas ir kodėl vyksta piramidės viršūnėje, ir kaip ten priimami sprendimai gali paveikti žmonių gyvenimus ateityje <...>.

Gediminas Jankauskas. Klasika Kauno kino festivalyje

2011-10-28
Savo vietą rudens kino maratono nišoje suradęs ir jau tradiciniu tapęs tarptautinis Kauno kino festivalis (toliau TKKF) minėjo pirmą sukaktį. Per penkerius metus susiformavo jo koncepcija, „susicementavo“ komanda, subrendo nuolatinės rubrikos.

1234567

Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės