Tekstai
Romuladas RAKAUSKAS. Fotovi(t)ražai 46

2013-04-23
Mirtimi užnuodytų griuvėsių albumą „Rytų Prūsija“ (Kitas takas. Klaipėda, 2012) galima pavadinti 1999 m. iš gyvenimo pasitraukusio Raimundo Urbono kūrybiniu antkapiu. O jis galėjo tapti džiugia ilgai brandintų meninių išsipildymų švente, ryškiu žybtelėjimu lietuviškos fotografijos orbitoje. Tik Lemtis kažkodėl viską sudėliojo savaip.

Rūta Šatalovaitė. Interviu su Aleksandru Gliadelovu

Dokumentikos atstovas ukrainietis Aleksandr Gliadelov kovo 21 d. Kauno fotgrafijos galerijoje pristatė parodą „Nevolia“ („Nelaisvė “). Nuo 2001-ųjų autorius šią seriją kūrė įkalinimo įstaigose Rusijoje, Ukrainoje, Padnestrėje, Kirgizijoje ir Kazachstane. Susitikti susitarėme galerijoje ir nuo sienų žvelgiant „Nevolia“ istorijos herojams, pasišnekėjome apie planus, fotografiją ir buvimą savimi. 

Remigijus Venckus. Mįslės mynimas ir žvilgsnio sekimas

2013-03-01
Galima teigti, kad tai - keturių, apie vaizdų kultūrą kūrybiškai mastančių ir savo individualias idėjas vaizdinėje formoje perteikiančių kūrėjų paroda. Parodos tikslas - kvestionuoti matymo aktą, nesutikti su nusistovėjusia arba įprasta žiūrėjimo, stebėjimo ir / ar vizualinio patyrimo tradicija.

Valdas Gedgaudas. G taško paieškos (3)

2013-02-06
Padykusios, seksualios ir, kaip skelbia filmo anonsai, kraują kaitinančios komedijos „Valentinas vienas“ kūrėjai pasaulį projektuoja kaip plačią, viliojančiai žiojinčią, gundančią šiknaskylę, kurioje, jų manymu, žiburiuoja magiškasis, stebuklingas ir išganingas, komercinis G taškas.

Žalia šviesa kino džiunglėse (Valerija Lebedeva kalbina kino režisierę Kristiną Buožytę)
2013-02-01
Labai svarbu, kad filmas galėtų kuo ilgiau gyvuoti, o šis ciklas labai trumpas: lietuviška juosta, negavusi apdovanojimų ir neparodyta užsienyje, keliaus į archyvą, kurio niekas nekapstys, kol ateis laikas istorinei retrospektyvai. Taip kalbėjo režisierė Kristina Buožytė, kurios naujausias darbas „Aurora“ tapo šių metų pradžios Lietuvos kino ekrano intriga.
Ignas Lukauskas. Dekonstruktyvi vizualinė komunikacija

2013-01-28
Suvokiant šiandieninę fotografijos dekonstrukciją kaip vizualinę komunikaciją kyla klausimas, koks tokio dekonstruktyvaus bendravimo tikslas ir poveikis? Šiandien pasaulinėje praktikoje atvaizdo dekonstrukcija tapo neatsiejamu grafinio dizaino, reklamos ir net televizijos įrankiu, kurio pagalba daug greičiau pasiekiama visuomenės refleksija.

Valdas Gedgaudas. Grikiais farširuotas bebras (3)

2013-01-22
Metalinis, spindintis puslitrinio termoso dydžio vibratorius skambant kompozitoriaus Mario Basanov aranžuotai chrestomatinei kalėdinei giesmei „Heilige Nacht“ tyliai dūzgdamas švelniai slysta Anos (akt. Valda Bičkutė) makšties sienelėmis – tai latvių kilmės lietuvių režisieriaus Mario Martinsono (turbūt galima ir taip pasakyti, juolab, kad prieš tai buvo Lietuvoje pagaminti, jo režisuoti „Nereikalingi žmonės“ (2008 m.) ir „Amaya“(2010 m.)

Inga Glebova. Lūžio taškai

2012-12-06
Daugiau nei trisdešimt metų Vakarų kultūroje dominuoja ironijos diskursas. Sarkazmas bei cinizmas jau tapo visuotinai pripažintomis praktikomis, efektyviai padedančiomis išvengti naivumo ir neįkliūti banalybės spąstus, kuriuos paspendžia populiarioji kultūra. Kaip garsiai juoktis (ir, ar iš visko) ir kiek greitai nusivilti (savimi bei kitais) gyvenant kontinuume, kurio vienoje pusėje – snobiškas konceptualumas, o kitoje – (tiesiog) Boratas, – tėra stiliaus klausimas.

Dainora Minkevičiūtė. Praeitis ir ateitis – ką mato vienuolika?

2012-11-26
Skaičius vienuolika, kartais įvardijamas kaip šviesa ir jos nešėjas, šiandien žymi vienuolika jaunų Japonijos menininkų, kurių darbus galime išvysti M. Žilinsko galerijoje. Paroda išties neeiliniu pavadinimu – „Kelias į ateitį: naujasis Japonijos menas“ -  puikuojasi darbais, įkvėptais kasdienių detalių, kurios menininkų vaizduotės apdorotos tapo tapybiniais, skulptūriniais, instaliaciniais, fotografiniais bei  video darbais.

Vadi MISERI. K. Jankus, „Kažkada budo tautos, dabar turi pabusti žmogus“

2012-11-22
Šiemet uostamiestyje jau šeštąjį kartą vyksiantį video ir alternatyvių kino formų festivalį „Dezintegracija XIV“ pradės neįprasta premjera. Režisieriaus Karolio Jankaus „Tylioji Lietuvos revoliucija“ – monumentalus kino projektas, kino poema.

Ridas Viskauskas. Prie skausmo zonos priartėjus

2012-11-09
Giedrės Beinoriūtės dokumentinis filmas „Pokalbiai rimtomis temomis“ (2012, studija „Monoklis“) vizualiai itin kuklus – jokių efektų, vaizdo manipuliacijų. Išorinio santūrumo dėka žiūrovų dėmesys sutelkiamas į herojus – dvylika vaikų ir paauglių, kuriuos anapus kameros kalbina pati režisierė.

Gabrielė Kuizinaitė. Fotografijos įvairovė tarptautiniame fotografijos festivalyje “Kaunas Photo 2012” (1)

2012-11-05
Šiais metais jau devintąjį kartą vyksiantis tarptautinis fotografijos festivalis „Kaunas photo 2012” rugsėjo mėnesį Kauno miesto svečius ir gyventojus nustebino įvairiomis parodomis ir renginiais. Festivalio įkūrėjas fotomenininkas Mindaugas Kavaliauskas.

Dainora Minkevičiūtė. Ką žada „Erdvė ir energija“?

2012-10-12
„Fotografas Luca Zanier norėtų supažindinti smalsius galerijos lankytojus su vienais reikšmingiausių mūsų gyvenime žmogaus kūrinių ir elektros energijos lopšiu – elektrinėmis, kurių interjeras, išmoningai menininko įamžintas, ne ką mažiau įspūdingas nei ten gaminamas produktas.“

Ridas Viskauskas. Kino dokumentai apie kitus ir save (III d.)

2012-10-02
Kasmet VDFF rengiama išsami retrospektyva, skirta kuriam nors iškiliam dokumentikos kūrėjui. Šiemet ji skirta peterburgiečiui Viktorui Kosakovskiui (g. 1961).

Ridas Viskauskas. Kino dokumentai apie kitus ir save (II d.)

2012-09-28
Filmo „Naujas pasaulis“ (konkursinė programa, Estija, 2011) režisieriui Jaanui Tootsenui pasisekė: jis buvo šalia, kai Taline it laužas įsiplieskė maištingų ir veiklių jaunuolių bendruomenė „Naujas pasaulis“, puoselėjusi ekologines senamiesčio idėjas.

1234

Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės