Užsienio naujienos
Geriausio fotoalbumo rinkimuose – netikėtas nugalėtojas

2010-05-30

Žinomas fotografijai skirtas leidinys „British Journal of Photography“ ekspertų komisijos, kurioje be kitų specialistų buvo garsus fotografas Krisas Kilipas (Chris Killip) bei rašytojas Džeris Bedžeris (Gerry Badger), paskelbė geriausio per pastaruosius 25-erius metus išleisto fotografijos albumo autorių. Visų nuostabai pirmoji vieta atiteko ne amerikiečių fotografės Nenos Goldin (Nan Goldin) 1986-aisiais išleistam albumui „Seksualinės priklausomybės baladė“ („Ballad of Sexual Dependency“ – angl.), kuris liko  antrojoje vietoje, o keleriais metais anksčiau išspausdintam leidiniui „Krankliai“ („Ravens“  - angl.). Fotoalbumo autorius Masahisas Fukasė (Masahisa Fukase) yra žinomas visame pasaulyje, tačiau minėtasis jo albumas didesnio dėmesio sulaukęs nebuvo.

Kita vertus, meno kolekcininkai japono albumą vertina kaip šedevrą. Rinkoje pirmojo „Kranklių“ leidimo albumai parduodami po du tūkstančius svarų sterlingų (apie aštuonis tūkstančius litų). Albumo vertė išauga dvigubai, jeigu jis pasirašytas paties autoriaus. Paskutinį kartą albumas buvo perleistas 2008-aisiais. Tada buvo išleista dar 1000 jo egzempliorių. Dabartiniame variante jo pavadinimas skamba kaip „Kranklių ramybė“ („Solitude of Ravens“ – angl.).

M.Fukasė (g. 1934 m.) pagarsėjo kaip tamsių, grūdėtų, impresionistinio stiliaus nuotraukų autorius. Tokioje stilistikoje atlikti ir į albumą „Krankliai“ sudėti darbai. Fotografijos darytos 1976-aisiais, metais, kai fotografo šeima pergyveno skyrybas – po 13-kos metų santuokos jį paliko žmona Yoko. Vėlesniais metais japono darytos nuotraukos pasižymi ne tokiu sunkumu ir tamsumu, yra kur kas šviesesnės ir optimistiškesnės. Kita vertus, tamsa ir negatyvizmu buvo pažymėtos ne tik šio autoriaus, bet ir visų pokario laikotarpiu kūrusių Japonijos fotografų darbai, nes pralaimėjimą Antrajame pasauliniame kare ir šio įvykio pasekmes sunkiai išgyveno visa japonų tauta.

Į fotomeno istoriją, priešingai nei „Krankliai“, įėjo kitos dvi M.Fukasės fotografijų kolekcijos – „Rafinuoto aliejaus dangus“ („Oil Refinery Skies“ – angl.) (1960 m.) ir „Žudyti kiaules“ („Kill the Pigs“  - angl.) (1961 m.). Pastarosiose nuotraukose užfiksuoti menininko kiaulių skerdykloje įamžinti žiaurūs kadrai.

Septintajame dešimtmetyje jis buvo įkūręs fotografijos mokyklą drauge su Šomėjumi Tomatsu (Shomei Tomatsu) (g.1930 m.) ir Daidu Morijama (Daido Moriyama) (g. 1938 m.). Abu M.Fukasės kolegos vėliau tapo pasaulinio garso fotomeno žvaigždėmis. Pačiam menininkui ilgai pasidžiaugti sėkme nebuvo lemta. Jo karjera nutruko 1991-aisiais, kai apsvaigęs – mat ilgą laiką sirgo depresija ir piktnaudžiavo alkoholiu – jis nukrito nuo laiptų ir pateko į komą, kurioje yra iki šių dienų.

Parengta pagal užsienio spaudą:
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2010/may/24/masahisa-fukase-ravens-photobook

Foto: http://www.wirtzgallery.com/exhibitions/
http://zero1blog.com/wp-content/uploads/2009/07/masahisa-fukase.jpg
http://briancarnold.files.wordpress.com/2010/03/masahisa-fukase2.jpg
http://lh4.ggpht.com/
http://lh4.ggpht.com/
http://lh3.ggpht.com/

 

Atgal Komentarai

 
Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės