Užsienio naujienos
Maskvoje atidaryti du grandioziniai šiuolaikinio videomeno šou

2010-06-29

Šį mėnesį Rusijos sostinėje vienas po kito atidaryti du didžiuliai šiuolaikiniam videomenui dedikuoti šou: birželio 18-ąją Šiuolaikinės kultūros centre „Garažas“ startavo rusų kolektyvo „AES+F“ paroda, o praėjusią savaitę, biržėlio 21-ąją, lankytojus pakvietė galerija „GMG Gallery“, kurioje pristatyti videomeno pionieriaus, amerikiečio Gario Hilo (Garry Hill) darbai. Tai yra pirmoji solinė šio menininko, kuris eksperimentuoti su videomenu pradėjo dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, paroda. Abi ekspozicijos Maskvoje ilgai neužsilaikys – „Garaže“ paroda bus pakeista liepos pabaigoje, o „GMG Gallery“ su G.Hilo darbais atsisveikins dar greičiau – birželio 30-ąją.


Grupės AES+F darbo fragmentas

Šiuolaikinio meno grupės „AES+F“ kolekcija „Trimalchijaus puota“ („Feast of Trimalchio“ – angl.) gimtojoje Rusijoje rodoma pirmąkart. Pernai kolektyvo darbas, kurį sudaro devyni didžiuliai ekranai ir 28 minučių trukmės vaizdo įrašas, debiutavo Venecijos bienalėje. Darbą grupė kūrė trejus metus.

Grupės AES+F, darbas Last Riot, 2005-7

„Videomenas Rusijoje vis dar yra pradinėje vystymosi stadijoje. Apskritai, šiuolaikinis menas mūsų šalyje nėra gerai išsivystęs“, - įsitikinusi Tatjana Arzamasova, viena iš grupės „AES+F“ menininkų.

Esą videomenu Sovietų Sąjungoje pradėta aktyviau domėtis tik apie 1985-uosius, kai šalyje atsirado pirmosios vaizdo kameros. Tačiau net ir šiomis dienomis vietinė meno rinka nesidomi rusų kurtu šiuolaikiniu videomenu, todėl šio žanro darbus kuriantiems menininkams lieka pasikliauti tik užsienio kolekcininkų dėmesiu ir dosnumu.

Folkeris Dilas (Volker Diehl), Rusijos menininkų produkciją Vakaruose platinantis verslininkas, konstatavo, kad Rusijoje išties nemažai puikių videomenininkų, tarp kurių jis minėjo grupę „AES+F“ bei Olgą Černiševą.

„Pernai vieną jos darbą pardavėme Niujorko šiuolaikinio meno muziejui. Tačiau pačioje Rusijoje beveik nėra kolekcininkų ar institucijų, kurios pirktų videomenininkų kūrybą“, - pasakojo F.Dilas. 

Jam pritaria ir Marina Gončarenko, galerijos „GMG Gallery“ savininkė. Jos teigimu, iš skirtingų šiuolaikinio meno šakų videomenui Rusijoje yra skiriama kone mažiausiai dėmesio.

„Todėl G.Hilo paroda – tai ypatingas renginys visai Maskvai. Jau esame pratę prie to, kad pas mus vyksta Demiano Hirsto (Damian Hirst), Bilo Violos (Bill Viola) bei kitų pasaulinio garso šiuolaikinio meno atlikėjų parodos. Tačiau visi jie dar jauni. Galima sakyti, kad tokio kalibro legenda kaip G.Hilas Maskvoje rodomas pirmąkart. Pats autorius čia skaitys ir kelias savo paskaitas“, - tikino ji.

G.Hill video darbas  „ Sienos gabalas“ 

Pasak M.Gončarenko, Kalifornijoje gyvenantis G.Hilas (g. 1951 m.) jau seniai norėjo pristatyti savo projektą Rusijos sostinėje. Dabartinė paroda Maskvoje – tai pasaulinis naujausių menininko darbų debiutas. Be naujų kūrinių parodoje galima pamatyti ir vieną garsiausių jo darbų  „Sienos gabalas“ („Wall Piece“ – angl.), kurį jis sukūrė 2000-aisiais. Šioje juostoje vaidzuojamas pats kūrėjas, ritmiškai trankantis juodą sieną. Tačiau jo atvaizdas iš tamsos išnyra tik tuomet, kai jį apšviečia mirgčiojančios ir labai ryškios stroboskopo šviesos.

Pasaulinė G.Hilo šou premjera yra itin svarbus įvykis šiuolaikiniam Rusijos menui. Pasak Sorbonos universitete Paryžiuje dėstančios Olgos Kiselevos, kuri laikoma videomeno pradininke Rusijoje, G.Hilo paroda taps puikia proga išjudinti Rusijos videomeną, o tiksliau susidomėjimą šiuo meno žanru.

Parengta pagal užsienio spaudą:
http://www.theartnewspaper.com/articles/Two-major-video-art-shows-open-in-Moscow/21086

 

Atgal Komentarai 2

Kiti:
 
Susiję:
 
Užsisakyk naujienas:
 
Paieška:
 
Naujienose  
Archyve  
Ieškoti:
nuo: iki:
 
 
Žymės