'06
Garsų Galerija # 5

C-drik aka Črno klank (Belgija / Olandija)

C-drik yra įvairialypis atlikėjas... Šokinėjantis tarp nesuskaičiuojamo skaičiaus muzikinių projektų ir žanrų... Veganizmo šalininkas... Leidybinių firmų įkūrėjas ir aktyvus bendradarbis... Masteringo specialistas... Laisvosios muzikos ambasadorius pasaulyje... Senas lietuviškos eksperimentinės muzikos propaguotojas...

C-drik – labai spalvota (tiek išoriškai, tiek viduje) asmenybė: gimęs Konge (Zaire), yra elektro-akustikos kompozitoriaus (akuzmatinės muzikos adepto) Annette Vande Gorne mokinys, turintis akademinį būgnininko išsilavinimą, po visą pasaulį koncertuojantis garso menininkas (daugiausiai reziduojantis Belgijoje ir Nyderlandų skvotuose, tačiau save laikantis „amžinu keliautoju“). Tai vienas iš šiandieninės eksperimentinės muzikos ir underground’o scenoje aktyviausių veikėjų, kuriantis ir atliekantis labai platų spektrą muzikinių žanrų ir stilių: nuo breakcore, [senos mokyklos] triukšmo muzikos, d‘n‘b, [old school] industrial, [old school] EBM, early electronic ir experimental muzika, electro-akustinė muzika, ambientas, taip pat ambient su free jazz, punk, grindcore, black/death metalas, out rockas, gotika, gamelano muzika, tuvių muzika, underground hip hop’as, korėjos būgnai ir klasikinė muzika, etinė muzika, šiuolaikinė klasikinė muzika ir t.t. Tiek scenoje, tiek studijose yra kolaboravęs su Mick Harris [Napalm Death, Painkiller, Scorn], Mark Spybey [Dead Voices On Air, Can, Download], Mathis Mootz [Panacea, Rich Kid, M], David Thrussel [Black Lung, Soma, Snog], Planet Aldol, Sato Yukie, Nakamura Yuji, Yan Jun, Wu Quan, Itta, Daytripper, Mimetic, Ha Jane, Lee Han Joo, One Man Nation, Cliquetpar, B6, 718, Contagious Orgasm, Naofumi Ishimaru [Yximalloo], Goh Lee Kwang, Lau Mun Leng, DJ Dee/Li Chin Sung, Damo Suzuki's network, Ripit. Tad kartais būna sunku atskirti konkretaus kūrėjo projekto „šerdį“ nuo kitų.

Susikoncentruokime prie Črno klank. Šio projekto pasirodymai (performansai), priklausomai nuo vietos ir atlikėjų nuotaikos, gali skambėti kaip triukšmas, embientas, senos mokyklos industrial ir/arba elektro-akustinė muzika. Projektas startavo 1989 metais po keleto demo įrašų išleidimo iširus dviems grupėms. 90-aisiais metais projektas restartavo kaip būgnininkų kolektyvas + dainininkai + C-drik su elektronika. Pirmasis Črno klank CD buvo išleistas Vokietijos firmoje « Ad Noiseam », 2003 metais. Tai buvo tribal būgnų ir perkusijos iš Afrikos ir Korėjos, old school industrial ir noise mišinys. Tačiau visą albumą prodiusavo vienintelis C-drík. Nuo tada keliuose pasaulio įrašų firmų rinkiniuose pasirodė keletas projekto darbų. Nauji albumai yra įrašyti ir pasirodys 2006-2007 metais Prancūzijos firmoje „YB70” bei keletoje kitų. Črno klank vis dar yra a t v i r a s projektas, išlaikantis kolektyvo dvasią: suplanuota keleta įrašų sesijų su kitais menininkais ir muzikantais. Taip pat tuoj pasirodys ["Ad Noiseam 2001-2006" - adn60 - 2xCD + DVD sampler] projekto vaizdo-klipas, kurį kūrė Gisèle Pape.

Kadangi pats C-drik yra labai įvairialypis muzikantas, bendradarbiaujantis su beveik visose Žaliojo gaublio šalyse gyvenančiais menininkais, koncertuojantis C-drík paskutiniais metais statė teatro muziką, garso instaliacijas, trumpo metro video filmų garso takelius, šokio teatro veikalus Kinijoje, Vietname, Belgijoje. Be to, kūrėjas skaito pranešimus apie elektroninę ir experimentinę muziką Maroke (Afrikoje), kitose šalyse (menininkas visada teikia pirmenybę ne-vakarietiškoms kultūroms).

Daugiau informacijos apie atlikėją:

www.syrphe.com/

Apie koncertinį aktyvumą:

http://cdrk.livejournal.com/

Kūrinių iškarpos:

http://www.syrphe.com/tracks/index_tracks.htm

 

Error (Latvija)

Po Error pseudonimu jau geras dešimtmetis dirba Latvijos triukšmo muzikos kontrahentas A.Ozols. Jis yra Latvijos eksperimentinės muzikos scenos (ambient, sub-ambient ir noise) pionierius. Kaip teigia projekto įkūrėjas A.Ozols, „90-aisias projektą buvo bandoma susieti su industrinės muzikos scena, tačiau Error niekada netapo jos dalimi“. Error darbai buvo liaupsinami (o tai dažniausiai būdavo po nesuvokiamų nepasisekimų) ne tik dėl neįprastos avangardo estetikos, bet taip pat dėl socialinio sabotažo ironijos elementų. Reliatyviai populiarus dešimto dešimtmečio Error garsas (muzika) – radijo-evangelikų kalbų ir dekonstruotų pop dainų sintezė. Skirtingai nuo kitų triukšmo (noise) muzikos atlikėjų, Error savo darbuose (su)geba reflektuoti emocijas, balansuojančias tarp gilumo/intensyvumo, net dramatiško rimtumo ir ironijos. Atlikėjo muzika (garsai), be kitų, skleidžia ir stiprius susirūpinimo beviltiškumu, nuo abejingumo į persmelkiantį liūdesį ir groteskišką dramą jausmus. Stilistiškai Error muzika aprėpia gana platų spektrą – svyruoja nuo visiško, gryno eksperimentinio garso meno iki power noise, nuo tamsaus, jaudinančio ambient iki harsh noise.

Error‘as yra gimęs Rygoje. Tai plataus išprusimo asmenybė, baigęs radijo elektronikos, filmų ir video produkcijos, užsienio kalbų mokslus, bei yra vienas tų Latvijos garso menininkų, kuris nusipelnė pripažinimo tarp žinomų eksperimentinės elektronikos specialistų kitose šalyse.

Error kūrinys „Motinos prieš Triukšmą“ internetinėje kompiliacijoje:

www.mothersagainstnoise.org/music/man01/20._Error_-_Oh_come_all_ye_faithful.mp3

Atgal Komentarai